Må jeg også godt efterlyse efterkommere? I så fald...

Startet af Allan Donovan Pedersen, 24 Mar 2013 - 17:02

Forrige emne - Næste emne

Allan Donovan Pedersen

- søger jeg, i forbindelse med udarbejdelsen af en slægtsbog, efter efterkommere af mine tipoldeforældre:


Laurids Peder Pedersen, født d. 25. jan 1848 i Ringkøbing, Bølling, Vorgod... død d. 22. dec. 1939 i Ringkøbing, Hjerm, Holstebro

~ gift d. 24. nov. 1874 i Ringkøbing, Bølling, Vorgod med:

Dorthea Marie Jensen, født d. 29. aug. 1854 i Ringkøbing, Bølling, Vorgod... død før 26. apr. 1914, sted ukendt


Disse to fik min oldefar, Hans Peder Jensen Pedersen, født d. 6. feb. 1889 i Ringkøbing, Hjerm, Holstebro... men jeg har hørt, at Hans hér havde to brødre, muligvis halvbrødre, da Laurids Peder Pedersen også har været gift med en Elsine Petrine Poulsen, som kone nr. 2...

- Er der nogen derude, der nikker genkendende til disse navne, er jeg meget interesseret i at at høre fra dem...



På forhånd tak

Allan :)
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Allan Donovan Pedersen

Nu fandt jeg faktisk Hans Peder Jensen Pedersen's ene bror...; Niels Marinus Pedersen, født i Ringkøbing, Hjerm, Holstebro, d. 5. apr. 1892... :)
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Allan Donovan Pedersen

Elsine Petrine Poulsen/Povlsen, evt. gift Pedersen, er født d. 17. nov. 1865, i Ringkøbing, Hjerm, Måbjerg, og døde d. 17. okt. 1940 i Ringkøbing, Hjerm, Holstebro...
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Allan Donovan Pedersen

En rettelse/update:



Laurids Peder Pedersen har været gift tre gange:


1: Med Ane Johanne Hansen, født 21.okt. 1845, død som 28-årig, 5. apr. 1874

2: Med Dorthea Marie Jensen (hun skiftede ikke efternavn), født 29. aug. 1854, død ml. 1903-1914

3: Med Elsine Petrine Poulsen/Povlsen (gift Pedersen), født 17. nov. 1865, død 17. okt. 1940


Jeg ved med sikkerhed, at han har fået disse 6 børn med Dorthea:

- Jens Pedersen, 6. maj 1877
- Ane Johanne Pedersen, 11. sep. 1879
- Hans Peder Pedersen, 3. dec. 1882
- Anton Pedersen, 11. okt. 1884
- Hans Peter Jensen Pedersen, 6. feb. 1889
- Niels Marinus Pedersen, 5. apr. 1892

... men jeg ved ikke, om han nåede at få børn med sin første kone, Ane. De blev gift i 1870, og nåede derfor trods alt at få 4 år sammen... så det bestemt en mulighed



Mvh. Allan Pedersen, tipoldebarn af Laurids
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Arne Feldborg

I 1880 er han i Snejbjerg og har to små børn. Dorthea er mor til dem begge.

Fkt-1880; Snejbjerg - Snejbjerg by(1) / 8 ; 148; Munkegaard, et hus
775; Laust Peder Pedersen; m; 32; gift; Vorgod, Ringkjøbing amt; Lutheran; Husfader, husmand
776; Dorthea Marie Jensen; k; 25; gift; Vorgod, Ringkjøbing amt; Lutheran; Hans kone
777; Jens Pedersen; m; 2; gift; Vorgod, Ringkjøbing amt; Lutheran; Deres børn
778; Ane Johanne Pedersen; k; 0; ugift; Sneiberg, Ringkjøbing amt; Lutheran; Deres børn

Jens er født 06 maj 1877 i Vorgod.
Ane er født 11 sep 1879 i Snejbjerg (Her kaldes han Laurits Knud Pedersen)
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Arne Feldborg

Laurids Peder Pedersen og Ane Johanne Hansen får Kirsten født i Vorgod sogn 29 maj 1871
Laurids Peder Pedersen og Dorthea Marie Jensen får også en Peder født i Vorgod sogn 06 Sep 1875.

De bor i et lille sted i Fjelstervang i Vorgod sogn indtil de omkring 1878 flytter til Munkgaard mark i Snejbjerg sogn.


mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Allan Donovan Pedersen

#6
1000 tak, Arne...


Fra at tro, at min tipoldefar kun havde 3-4 børn, er han nu oppe på at ha' 8... så han har da alligevel været om sig, den gode Laurids :)

Hvor ser du, at de flytter i 1878...? - Er det en af-/tilgangsliste...?

Edit: Nøæh... de findes ikke for dette år ???


Mvh. Allan Pedersen
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Arne Feldborg

Det er udfra de to børns fødsel henholdsvis 1877 i Fjelstervang og 1879 i Snejbjerg.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.