Åbne sider i kirkebøger

Startet af Lajla Yvonne Dight, 01 Apr 2013 - 00:45

Forrige emne - Næste emne

Lajla Yvonne Dight

Jeg har et problem som jeg ikke har set nævnt.

Jeg kan åbne kirkebogen med billedvisningsprogrammet (har prøvet forskellige kirkebøger med samme resultat). Programmet åbner fint en enkelt eller sommetider to sider, men så sker der ikke mere. Jeg skal lukke ned og åbne kirkebogen igen for at se en eller to sider mere.

Er der mon nogen, der har en løsning på dette problem?

Har fulgt forslaget om at tilknytte jnlp-filen efter de første ganges forsøg, men det gør ingen forskel, da Java jo virker og kirkebogen åbner, men blot kun med 1-2 sider.  Jeg har forsøgt at vente med at klikke på den næste side, indtil den første viser grønt, men det gør ingen forskel.

Med håb om et godt råd
Lajla

Jesper Skov

Forbliver felterne røde, eller skifter de farve til gul, grøn eller sort?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Lajla Yvonne Dight

Hello Jesper


Felterne er røde ved start, og de forbliver gule efter jeg har klikket på dem, men jeg har ventet op til en time på at mere skulle ske, men det gør der ikke.

Tak fordi du overvejer mit problem.
Lajla

Leif Sommerdal

Er det samme mønster uanset om du åbner side 1-2 eller side 18 og 205?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Tove Ludvigsen

Jeg har det samme problem som Lajla.  Når jeg åbner enten en kirkebog eller en folketælling og klikker på otte røde felter så de bliver gule, bliver et par stykker af dem grønne med det samme men så sker der heller ikke mere.  Hvis jeg lukker den og åbner den igen bliver et par andre felter grønne.  Det kan tage over en time for at se 20 sider eller mindre.  Jeg bruger Windows 7 (updated) og Java er den nyeste version.  Jeg håber som Lajla at der er nogen der kan hjælpe.

Tove Ludvigsen
Calgary, Alberta

Lajla Yvonne Dight

Problemet fortsætter

Jeg har forsøgt at tage et billede af min log file på AO og vedhæftet den (skal nok forstørres) som et Word dokument i håb om at nogen eventuelt kan forstå den og se en årsag der til, at jeg kun får lov til at se en enkelt eller to sider ad gangen, hvad enten jeg klikker på 1 eller op til 8 sider i kirkebøgerne. De skifter alle fra rødt til gult, men kun 1-2 bliver grønne.

Nu er vi to der håber på en løsning.

Cheers,
Lajla

[vedhæfting slettet af admin]

Cay-Erik Geipel

Siden i går har jeg samme problem. Kan andre åbne kirkebøgerne ?

Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

John Nielsen

Hej

Jeg har ingen problemer, i opdateret Firefox og Chrome eller gammel IE.
Jeg bruger AO Værktøjer og gemmer derfor ikke i cache.

Hilsen John Nielsen

Jesper Skov

Jeg bruger ikke AO Værktøj og har åbnet en tilfældig kirkebog - ingen problemer.
De otte opslag kommer lynhurtigt.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Berit Hansen

Hej!

Jeg bruger heller ikke AO værktøj og har heller ingen problemer
med at åbne kirkebøger.
Opslagene bliver hurtigt grønne!

Venlig hilsen
Berit

Bitten Solveig Laursen

Jeg har også problemer med at åbne sider i kirkebøgerne. De kører simpelthen så laaaangsomme, og det har de ikke gjort før. Lige nu er det folketællingerne jeg er i gang med, men de er lige så håbløse.
mvh. Bitten Laursen

Cay-Erik Geipel

Samme problem som Bitten.
Især Københavns amt er det galt med. I Jylland virker det nogenlunde. Er det samme problem AO har haft før ?

Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

John Nielsen

Hej

TDC har haft et stort nedbrud, jeg mener på Sjælland.
Det kunne være grunden til at det går langsomt nogle steder og ok andre.

Hilsen John Nielsen

Bitten Solveig Laursen

Problemet er stadigvæk det samme her i Midtjylland hvor jeg sidder.
Bitten Laursen

Cay-Erik Geipel

Nu virker det igen uden at jeg har forandret noget,dog forholdsvis langsomt.

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Bitten Solveig Laursen

Her i Midtjylland kører det stadigvæk ekstremt langsomt, så det er næsten umuligt at komme videre med det jeg er i gang med.
Er der nogen der har en idé om hvad grunden kan være?
Mvh. Bitten Laursen.

John Nielsen

Hej Bitten

Har du prøvet at checke din hastighed: Bredbåndsmåleren

Min hastighed i Århus ligger på ca det halve lige nu.
Det tager som regel tid fra et større nedbrud før forbindelserne og ikke mindst opsætningerne er på plads.

Hilsen John Nielsen