Sorterer billeder i Famely Tree Builder

Startet af Sannah Schou, 11 Okt 2010 - 19:33

Forrige emne - Næste emne

Sannah Schou

 :'(Da har et problem med billederne i pogrammet har jeg valgt at slette dem,
De de kom i én pærevælling.

Så hvordan lægger jeg dem ind, så de kommer i mapper på computeren
og kommer over på nettet, fordelt i de rigtige mapper ?
og kun é af hvert billede ?

Og så er jeg kommet til at gemme som, hvilket gjorde, at den ene mappe,
pludselig blev udgivet 2 gange.

Jeg har slettet den ene, men kan ikke helt overskue, om den stadig er på nettet.
Og hvis den er, hvordan sletter jeg den så ?
:-\
http://www.myheritage.com/ftb/DA

mvh Sannah

Henrik Poulsen

Hej Sannah...

Du kan under billeder oprette albums i sidemenuen (venstre) som du kan bruge til at strukturere dit  materiale. Klik på Album og opret så mange nye albums du vil.

Du kan på hjemmesiden slette dine billeder i billedmenuen (Albummer). Afmærk de billede du vil slette og brug menuen Flere handlinger til at slette.

Har du flere spørgsmål er du velkommen til at skrive igen. Jeg arbejder dagligt sammen med MyHeritage og tager mig af den danske oversættelse af programmet.

Med venlig hilsen
Henrik Nancke Poulsen

Sannah Schou

Tak

Skal billederne så sættes direkte på hver profil, via computeren ?

Eller lægges ind i  ? på nettet ?

Henrik Poulsen

Hej Sannah...

Hvis du arrangerer alle dine billeder direkte i Family Tree Builder på computeren vil de automatisk ved udgivelse bliver overført til hjemmesiden.

For hvert billede kan du associere personer, begivenheder/fakta og steder under redigering af billedet. Du kan markere personerne du har associeret direkte i billedet og du kan trække og slippe billederne i de album du vil sortere dem i.

Hvis du lægger et billede ind under en person profil vil det automatisk blive associeret med personen men du kan under redigering af et billede altid vælge at associere personer og derved vil de blive vist under denne persons profil.

Håber det er dækkende.

Sannah Schou

Tak for svar.

Lige for at være sikker

Skal billederen

1 - først lægges i de forskellige albums inde direkte i Family Tree Builder på computeren

2 - dernæst vælges en profil, hvor billedet hentes på computeren / vælg billedmappe og OK

3 - gem / overfør

Men når man så har gent og kommer ind på siden, så er der ingen billeder ved vores profiler.
Jeg har hentet dem igen fra computeren.

mvh Sannah

Sannah Schou

Hvis du lægger et billede ind under en person profil vil det automatisk blive associeret med personen men du kan under redigering af et billede altid vælge at associere personer og derved vil de blive vist under denne persons profil.

Som du kan se af mit nye spørgsmål, så var billedet ikke der på internetsiden

Henrik Poulsen

#6
Hej Sannah....

Nej billeder behøver ikke at blive lagt i noget specielt album først. Du kan efterfølgen bruge træk og slip for at placere billederne i det album du vil placere det i.

For at et billede bliver vist under en personprofil skal de personer associeres til billedet som skal have billedet på deres profilside.

Hvis du vælger Billeder enten på person eller under personkort og så Ny>Nye billeder>Gennemse>Vælg bliver du først spurgt om album hvilket album det skal i og til sidste om det skal associeres til personen. Du har mulighed for under redigering at associere til flere personer og billedet vil så vises på hver persons profilside.

Hvis du bruger funktionen Importer er det typisk hvis det er flere billeder f.eks. et helt katalog. Efter du har importeret billederne kan du trække og slippe dem i de albummer de hører hjemme og ved hjælp af rediger kan du associere personer til billederne.

Håber det er til at forstå :-) ellers skrive du bare igen.

[vedhæfting slettet af admin]

Sannah Schou

Jeg har et problem.

Jeg har oprettet en side med min biologiske familie
+ min adoptivfamilie.

De 2 bliver grundig blandet sammen.
bla. som min adoptiv moster:

Birthe Espersen (Christensen)
Moster
Sannah Lindeskov Biologiske Slaegt

Hvad kan jeg gøre for at få rettet op i de forskellige forkerte realations oplysninger ?

Henrik Poulsen

Hej Sannah!

Du skal vælge den person som vil tildele biologiske forældre og adoptiv forældre.

Her skal du vælge Rediger>Forældre>Organiser forældre.

Her har du mulighed for at tilknytte et eksisterende forældrepar eller oprette et forældrepar og samtidig vælge om det er biologiske eller adoptiv forældre.

Når du senere skal arbejde med slægten kan du jo kun se den ene gren, altså enten adoptiv eller de biologiske forældre. Du skifter mellem dem ved at vælge Rediger>Forældre og så vælge det forældre par du vil se.

Håber dette hjælper dig videre.

[vedhæfting slettet af admin]

Sannah Schou

Hej Jette

Men hvordan kommer du derind ?
til det vindue, du lige har vist ?

Henrik Poulsen

#10
Hej igen...

På personkortet trykker du Redigere og i menuen der kommer frem trykker du på Forældre og i den næste menu trykker du 'Håndtere Forældre'. Jeg kom til at kalde den sidste menu for 'Organiser forældre' men det kommer den først til at hedde i version 5. Beklager...

Har lige vedhæftet et skærmbillede så det forhåbentligt er helt klart hvordan du kommer til menuen.

[vedhæfting slettet af admin]

Sannah Schou

God morgen Jette

Tak - Så langt så godt - MEN
............
Birthe Espersen (Christensen)
  Sannah Lindeskov biologiske slaegt

  Kones tante
det er min adoptiv familie . MOSTER
................
René Christensen Dokbua
  Sannah Lindeskov biologiske slaegt

  Svoger  - René er min bror (adoptivfamilien)
............
Henrik Højgaard
  Sannah Lindeskov biologiske slaegt

  Beslægtet
Henrik er min svigersøn
..............
Ebba Madsen (Christensen)
  Sannah Lindeskov biologiske slaegt

  Svigermor
Ebba er min adoptivmor

Så der er stadig kuk i det  :'(

Sannah Schou

PS.

Jeg har ændret mine adoptiv forældre
Ebba og Orla under rediger forældre.
+ min moster

Sannah Schou

PPS ;D

Jo forresten og jeg står som kone, men det er jeg også til min mang.

Troede bare at der skulle stå noget andet ved mig.

Henrik Poulsen

Hej Sannah...

Hvor er det du finder nedenstående...? Er det på hjemmesiden eller i FTB?


Citat fra: Sannah Schou Dato 20 Okt 2010 - 07:02
God morgen Jette

Tak - Så langt så godt - MEN
............
Birthe Espersen (Christensen)
  Sannah Lindeskov biologiske slaegt

  Kones tante
det er min adoptiv familie . MOSTER
................
René Christensen Dokbua
  Sannah Lindeskov biologiske slaegt

  Svoger  - René er min bror (adoptivfamilien)
............
Henrik Højgaard
  Sannah Lindeskov biologiske slaegt

  Beslægtet
Henrik er min svigersøn
..............
Ebba Madsen (Christensen)
  Sannah Lindeskov biologiske slaegt

  Svigermor
Ebba er min adoptivmor

Så der er stadig kuk i det  :'(

Henrik Poulsen

Hej igen Sannah...

Har du evt. mulighed for at sende mig en GEDcom fil fra dit projekt?


Sannah Schou

en hvad for en ?????

Hvordan gør jeg det ?

Sannah Schou


Henrik Poulsen

Hej Sannah...

Jeg tror at du ikke er logget ind som dig selv. Jeg har selv nogle ældre ægtepar i mit stamtræ som bruger samme e-mail adresse til at logge ind og det er jo klart at hvis man begge bruger samme login vil 'titlerne' for den ene dels vedkommen ikke være rigtigt.

Jeg tror at den e-mail du bruger til at logge ind er registreret på din mand og derfor tror hjemmesiden at det er din mand der er logget ind. Dette er grundet til at du får de besynderlige titler.

Jeg kunne anbefale at i får hver jeres e-mail adresse, men jeg har også forespurgt hos vores systemfolk om der er en måde at omgå problemet men her må jeg vente med at svare til jeg hører nærmere.

Jeg kan iøvrigt se at du vedligeholde 2 slægtstræer. Et for din biologiske side og et for din adoptiv familie. Du kan for så vidt vedligeholde samtlige personer i et slægtstræ og herved er du fri for at vedligeholde to stamtræer for dig selv og dine efterkommere.

Henrik Poulsen

Hej igen Sannah...

Glemte lige at fortælle dig at jeg synes det er et flot arbejdet du har gjort med dine slægtstræer.

Hans Peter Hansen

Hej

Har også erhvervet mig et eksemplar af programmet.

Det ser rigtig flot ud, og så er det fedt, at man kan rette det online.
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Henrik Poulsen

Hej Hans Peter...

Det er et super fedt program, siger jeg som bruger :-). God fornøjelse med programmet... hvis du skulle støde på problemer eller bare har spørgsmål, kan du altid kontakte mig.