????? Til Slægten Bastholm fra Vrejlev

Startet af Marion jensen, 08 Jan 2011 - 14:46

Forrige emne - Næste emne

Marion jensen




Jeg har brug for  hjælp,


Jeg bakser stadig rundt i slægten Bastholm


Christen Jensen Bastholm  og Anna Rasmusdatter Sommerleldt

De får jo en del børn  men disse

to Jens Christensen Bastholm  volder mig kvaler

Jens  nr   1 født 1708   nogle har ham død som spæd  ander noget andet

Carl Klitgårds  bog 1932  vies han 1733( så han kan jo ikke være død)

Han skulle få to børn i Kolding,


Så får de Jens Christensen født i V Mellerup 1721
Og som jeg har set død i Budolfi 1731  hos sin morbror Sommerfeldt



I Så kommer mit " Dumme " spørgsmål,


Da Niels Jensen  forlader sit fæste af Bastholm   kommer den da ud af slægten  Bastholm`s hænder,


Fordi jeg er i min søgen på anden af min slægt kommet tilbage til Bastholm igen


Vielse i Ø. Brønderslev kirke 5 april 1752

Jens Christensen af Bastholm  og Maren Nielsdatter af Linderup


Og denne  Jens Christensen  af Bastholm   dør i Bastholm  1793 juli  73 år gammel

Kunne denne Jens Christensen af Bastholm  , her værre den samme Jens Christensen Bastholm

Som var født der 1708 --------- og at præsten har fundet den forkerte,  da han dør og dermed giver ham en forkert alder,


Den Jens Christensen Bastholm som var født 1708  og fik børn i Kolding ---- er han blevet enkemand ---

Kommet tilbage til Bastholm ---  fået ny familie  ------------??

Er der nogen som har et bud,

Mh marion

Hans Poulsen



Hej Marion

"..Jeg bakser stadig rundt i slægten Bastholm..".

Hvis det betyder, at du tidligere har indledt en tråd om samme emne, bør du henvise til den, så andre ikke sidder og bruger tid og kræfter på oplysninger, der allerede er bragt til veje.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Marion jensen

#2
Til Hans

Nej det skal ikke forståes sådan, du må undskylde hvis jeg har idtrykt mig forkert,

den sidste tråd gik på " Hvem var Conrad pedersen Dyrskjøt gift med"

Dette her er jo en generation mere end en sidste,
og omhandler.  Hvem er denne Jens Christensen af Bastholm som vies i Ø. Brønderslev 1752,

Jeg har ikke kunnet finde nogen Jens Christensen født 1720, som kunne være ham jeg søger,

Derfor har jeg fået denne skøre tanke, kunne det være ,

Jens Christensen Bastholm  -  

Mine tanker på om det kunne være den samme persom, kommer af at slægten Bastholm er flittige brugte faddere til Dyrskjøts børn,  og denne Jens Christensen af Bastholm  og hustru  Maren Nielsdatter  ja de bruger stadig slægten Dyrskjøt som fadder til deres børn

Håber jeg hermed har udtrykt mig , ellers må du spørge igen

mh marion

Den Jens CHristensen Bastholm  født 1708   er



kyrasser  i Kolding



Til forsiden
kyrasser, kavalerisoldat tilhørende det tunge, dvs. det pansrede, rytteri. Til udrustningen hørte hjelm og kyras. I felten tabte kyrasset sin betydning i løbet af 1800-t., men i nogle lande opretholdtes betegnelsen. Den danske hærs sidste egentlige kyrasserregimenter blev nedlagt i 1842.



Hans  Børn døbes  ops 152  1733  og ops 166  1736 Kolding

Marion jensen

Lige denne tilføjelse

Jens Christensen Bastholm  hans Vielse


Tureby  Præstø     1732        1715/1746    ops 140

Jens Christensen Bastholm  og Maren Terchildsdatter

mh marion

Flemming Kristensen

Hej Marion

Der er lang vej hvis du vil have styr på alle Bastholmerne. Men de behøver vel ikke at komme fra den samme familie i Vrejlev. I Bjergby er der også Bastholm. Hvilken forbindelse de har til dem i Vrejlev er lidt uklar.

Jeg har sendt dig privat mail 22 sider af efterslægten fra Vrejlev.

Den Jens Christensen Bastholm f 30 sep 1708 på Lündegaard i Vrejlev, har jeg som død 16 maj 1780, Hvor jeg har denne dato fra undersøger jeg nærmere. Stedet har jeg desværre ikke ellers var den skrevet ind.
Men der står undersøges nærmere, hvad jeg ikke har fået gjort endnu, så må vi håbe andre har denne oplysning.

Til Hans vi er flere der har aner i børglum herred, så alene navnet Bastholm får en klokke til at ringe med noget der kan bygges videre på, for det er en meget stor familie eller flere.

Med venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Søren Jensen

Jeg mangler disse, Asta Johannne Sørensen Nørgaard g.m. Ottenius Valdemar Jensen gift 26 apr 1907 i Jerslev kirke, de hedder godt nok ikke Bastholm, men det gør deres børn.
Jeg "kommer ind" via Asta Johanne Sørensen Nørgaard, og det er sådan set hendes aner, især moderen Benedicte Marie Christensen og hvad der blev af hende efter mandens -Martin Sørensen Nørgaards død. Men alt er velkommen, ogsaa gerne efterslægt

med venlig hilsen
søren jensen
sojen1801@yahoo.dk