Slægt t Carl Henrik August Bendtsen,født 18-7-1880,Tåsinge,senere+Schachsgade 9

Startet af Lise Østerberg Bahr, 04 Maj 2013 - 14:05

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Jeg søger ved hjælp af min hjælper herinde (stor tak til Vivi) !

en anden tråd med personerne E Østerberg og Carl Henrik August Bendtsen hedder:

http://slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,58927.0.html

ad den lange tråd med politiets registerblade.

Jeg søger slægten til Carl Henrik August Bendtsen, født 18-07-1880, Troense, Tåsinge, (hører dette til Svendborg ?)

senere flytter han rundt om karreen til Nansensgade v. Gyldenløvesgade og Schacksgade i indre By København K. Har også boet Blågårdsgade, ravnsborggade Nørresøgade (nær Schacksgade) og Frederiksborggade nær Nørreport/Nansensgade, Israels Plads m.v.) for at redegøre for de der ikke ved det.


Jeg har bemærket at han bor hos nogle  familier og frk. i Schacksgade direkte fra Tåsinge, hos fam. Jensen og (sidst hos en frk. Jensen, Frederiksborggade 48, 3. (politiets registerblade den 8- 9-1906) !

men han har også adresse :

hos
Jørgensen
fam. Halvorsen og
i Ravnsborggade 5 B hos ? Hansen (kan ikke læse det første navn)
Møller


Hvad sker der med ham, Hvem gifter han sig med osv.

set på www.corneliand.dk i murerfirmaet (Tak til Conni Andersen - jeg har benyttet din sides info Forretninger og deres personer) og hjælp fra Vivi.

Murerfirmaet E. Østerberg og Carl Bendtsen - Jeff Hammelevs Alle 10, Kastrup (nær lufthavnen på Amager).

Han har været nær nabo til nogle af mine slægtninge i Østerberg slægten og starter jo i Østerberg / Bendtsen - så relationen mellem dem må have været stærk.


Er igang med at finde noget slægt -  koblinger mellem slægterne:

og der er Lægefar i familien Bendtsen og Bryggerslægt i Helsingør Hvor jeg har en ane Bahr begravet i tårnet i kirken, Sct. Olai, Helsingør (jeg så for nogle år siden 2 navne af bryggerslægt - A ? Bahr + ) må forsøge at hitte dem igen. De har jo så betydning - dvs. en KOBLING mellem Østerberg og Bendtsen og Bahr slægten !

familien.: Blandt andet:
Maskinmester Bendt Bendtsen født i Troense, Tåsinge, gifter sig med Ingeborg Maria Nielsen, født i Helsingør  vidner.:

Brygger Laurits Christian Nielsen, Stengade 78
Christian Thomas Poul Bendtsen, Praktiserende Læge i Troende og hustru Jørgine.

og så nærmer jeg mig en anden gren af min fam. i Humlebæk/Fredensborg - sjovt som tingene løber i ring  :)
Mange Tak til vivi - der gav  mig et flot rygstød til at komme - videre - på min nu "lidt flade "cykel" !

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

...

datoer for vielse:
28. august 1910 i Sankt Marie Kirke, Sankt Marie sogn, i Lynge-Krongborg, Frederiksborg amt.
note.:
Ungkarl Maskinmester Bendt Bendtsen født i Troense, Tåsinge, 27. april 1882, døbt  i Valdemar Sogns Kirke, 25. juli 1882 konfirmeret i Brejninge Kirke april 1897,
Søn af doktor Christian Thomas Poul Bendtsen, og hustru Jørgine.

Ingeborg Maria Nielsen, født i Helsingør 31. marts 1886 døbt i Maria kirke 9. maj 1886 , konfirmeret i Maria Kirke 30. sept, 1900,  datter af:

Brygger Laurits Christian Nielsen og hustru  Hansine Frederikke født Madsen.

Dette er en af de BRODER = søskende til min aneefterlysning.. Der er flere børn:

Erik William Bendtsen ?

Jeg kan pludselig ikke finde dem, kan nogle hjælpe med at finde min efterlysning og hans familie/børn ?
På forhånd TAK
(måske skal denne søgning stå et andet sted)

MVH
Lise


Vivi Winther

Hej er i tvivl om det er dem er du søger

Svendborg, Sunds, Bregninge (Taasinge), Troense, Et Hus, 94, FT-1890

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Christian Thomas Poul Bendtsen   46   Gift   Husfader   Læge   Fredericia
Jørgine Ernstine Bendtsen født Møller   33   Gift   Husmoder      Svendborg
Carl Henrik August Bendtsen   9   Ugift   Barn      Bregninge sogn, Svendborg amt
Karen Kristine Katrine Bendtsen   11   Ugift   Barn      Bregninge sogn, Svendborg amt
Bendt Bendtsen   7   Ugift   Barn      Bregninge sogn, Svendborg amt
Heine Bendtsen   5   Ugift   Barn      Bregninge sogn, Svendborg amt
Inger Marie Bendtsen   3   Ugift   Barn      Bregninge sogn, Svendborg amt
Valdemar Vincents Bendtsen   1   Ugift   Barn      Bregninge sogn, Svendborg amt
Johanne Kirstine Busck   26   Ugift   Lærerinde   Lærerinde   Sønder Kongerslev, Aalborg amt
Caroline Sophie Kirstine Rosalie Hansen   17   Ugift   Tjenestepige      Ovre sogn, Svendborg amt

Svendborg, Sunds, Bregninge (Taasinge), Troense, 14b, 84, FT-1901

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Christian Bendtsen    30/8-1843   G   Husfader   Pract. Læge   Fredericia
Jørgine Bendtsen    30/6-1857   G   Husmoder      Svendborg
Heine Bendtsen    15/12-1884      Barn      Troense, [Bregninge sogn, Svendborg amt]
Inger Marie Bendtsen    2/9-1886      Barn      Troense, [Bregninge sogn, Svendborg amt]
Valdemar Bendtsen    19/8-1888      Barn      Troense, [Bregninge sogn, Svendborg amt]
Anna Bendtsen    4/12-1890      Barn      Troense, [Bregninge sogn, Svendborg amt]
Julie Bendtsen    16/7-1893      Barn      Troense, [Bregninge sogn, Svendborg amt]
Henriet Bendtsen    31/12-1895      Barn      Troense, [Bregninge sogn, Svendborg amt]
Marie Bendtsen    30/3-1898      Barn      Troense, [Bregninge sogn, Svendborg amt]
Pige    14/11-1900      Barn      Troense, [Bregninge sogn, Svendborg amt]
     
Her er meget om denne familie, måske du kender denne side
http://www.myheritage.dk/person-2000297_77147512_77147512/carl-henrik-august-bendtsen

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Lise Østerberg Bahr

God formiddag.


Ih, tusind tak Vivi - hvor er jeg glad for dinhjælp - det nederste link havde jeg ikke fundet uden din  hjælp denne gang - og det er en guldgrube for mig at dykke ned i, der er både Godsforvaltere, Præster og Bogtrykker her, der sikkert vil få mig videre på sporet. Med et par ægteskaber og stedsøskende, men dog med tyske navne også !

p.s. Jeg tænkte ikke på at søge på Bendtsen tidligere - tak igen - de har næsten boet som naboer til flere i Østerberg slægten i indre Kbh by, det kunne være spændende at finde en forbindelse til  min onkel guld- sølvsmed Villy Østerberg, Pustervig, 1955-1975 smedie sammen med en kompagnion Persson/Pehrsson tidligere eller senere - eller hans broder, Ejnar Østerberg Hansen, (fra Schacksgade dengang) der var smed - arbejde med kobbertage, senere med rustfri kølediske til især slagterbutikker (ad min søgning i Dohlmann, Correll og Frissmose slægten) en stor webside med den. Senere blev han hædret af FORD MOTORCOMPAGIET (DOMI ?) for en god ide, og kom til at hænge på kontoret i glas og ramme  i Ohio, på FORD hovedkontoret i USA. En tidligere ane af slægten forgyldte KO-HOVEDER, der engang hang over slagterbutikkernes butik (før supermarkedernes tid).

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej igen.

og en anden af min farfars brødre Oluf Østerberg Hansen - blev desværre ramt af en arbejdsulykke -hvorefter han senere i mange år boede hos sin broder og svigerinde = Ejnar Østerberg Hansen og Stefania født Schultz (Schultz slægten kom fra Ålborg til Grenå til København) og fam. i Schacksgade 11 ? hjørnet af Nansensgade og Schacksgade)

Oluf tog netop til KONGERSLEV på ferie hvert år til en familie han var nært knyttet til. Jeg fandt faktisk aldrig ud af hvad de hed eller hvem det var.

Men i det nævnte opslag nævnes:

Johanne Kirstine BUSCK, 26 ugift Lærerinde, Sønder Kongerslev, Åalborg Amt - det tror jeg da jeg vil undersøge også , hvem var denne unge ugifte dame og familie ?

FIk hun børn? hvem blev hun gift med ?

Jeg har et billede af hele familiens onkel Oluf, hvor han sidder på en banegård sammen med en ung dame ogder har en lille pige i hånden.

fik lige skimmet en FAMILIEN BUSCH slægt fra nettet nu. og i en hurtig vending (kan ikke garantere, at Johanne er fra denne slægt) men dén slægt har forbindelser til F.L.SMIDT (en leder) og Arnold BUSCK - begge steder jeg tidligere søger ad Østerberg grenen fra Læsø med direktor i FL. SMITH og en anden søn A.L. Østerberg blev borgmester i Gentofte.

En af anerne (død nu) var jo også i boghandlerlære (hos SØLLING). Han blev senere konsulent ved HT og var med i Irland ved indkøb af Busser til HT en gang det hed det.

BUSCK fra Ålborg bor i Troende Tåsinge, Svendborg Sunds, Bregninge i den nævnte -

94, FT 1890 ,og jeg har faktisk på det tidspunkt 1890 set flere både Østerberg og Bahr slægter i Svendborg området. Jeg må blot finde dem igen.

Men der ses jo tydelige forbindelser mellem disse slægter synes jeg.

MVH
Lise Østerberg Bahr



Lise Østerberg Bahr

Hej

Der er en familien BUSCK på internettet, hvor der også indgår BOJESEN og WENDELBOE slægt, jeg har søgt tidligere - i går senest Bojesen.

Der er altså slægtsrelationer mellem
BUSCK -BOJESEN - WENDELBOE -ØSTERBERG -BENDTSEN slægterne, som jeg også havde forventet.

Tusind tak VIVI for dejlig hjælp til mig.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Lise Østerberg Bahr

Hej.

Tråden rykkes lidt op ad anden efterlysning af slægten der nævnes her BRYGGERslægten Laurits Christien Nielsen, Stengade 78, Helsingør -  indgift til Bendtsen slægten her.::

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Vivi Winther

Hej, F L Smidt ejer af Ålborg Portland, og dermed også ejer af "Højkol" gods samt dele af flyvepladsen ved Rye (Gl Rye). Er det den F L Smidt du skriver om??

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Lise Østerberg Bahr

God morgen.

Tak for din hjælp igen Vivi. Ja det har jeg tidl. undersøgt noget om for meget længe siden, så det må være den.

Mvh
Lise

Vivi Winther

Hej den kender jeg lidt til  :), mangler du info fra "Højkol" mv kontakt mig pr mail, da jeg har valgt at melde mig ud af Dis, åbenbart ikke sket endnu, men anmodet om det omgående.

viviwinther@mail.dk

Held og lykke

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Lise Østerberg Bahr

Hej Vivi.

Tusind tak for din e-mail og din store hjælp til mig, jeg modtager gerne dine infos her:
ilha@sol.dk

God sommer også til dig.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Svenn Chr. Trønning

Hej Lise Østerberg Bahr

Undskyld at jeg ikke svare før nu.

Onkel Carl er min morfar svoger og jeg har alt om familien Bendtsen så skriv til mig og du skal få alt hvad jeg har.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

Hej Svenn Chr. Trønning.


Det lyder da rart, så kan det bl.a. være derfor, at dine indlæg også har interesseret mig - også ad. Busck slægt.

Har du så læst min tråd lige efter om

arkitekt Ivar og Andreas Bendtsen der det meste af sit liv var tømrer og lærer på VALLEKILDE HØJSKOLE, Odsherred, og forbindelsen til HØJSKOLEFOLK generelt 

+ div. personer indgangsvinkler til også Folkedanserforeningen FFF - Foreningen til Folkedansens Fremme med bl.a.Ingeborg Schrøder og Andreas Appel - Askov, Krogerup og - ja alle højskolerne i DK havde jo samme interessesfærde og skiftende lærerstab fra hinanden.

Også Bendtsen og Nielsen familien / Bryggerslægt i Helsingør har interesse for min videre forskning - omkring samling af trådene generelt.

og min efterfølgende tråd om  frk. Rappe fra Sverige, (der var gensidigt besøg af frk RAPPE og Madame Martina Bergman Österberg (Gymnastdirektør hustru og selvstændigt fungerende leder af Per Henrik Ling inspireret gymnastik på skoler i ENGLAND Durham og ?

samt frk. Rappe der modtager Andreas Bendtsen og delegationen ved et besøg i Sverige (gen-besøg) i gym- og folkehøjskole-kredsen. Der er mange spændende indgangsvinkler omkring andre lærere fra VALLEKILDE HØJSKOLE.

slægten i samme anliggende ?

1)  er det morfar ?
2)  eller morfars svoger ?

Jeg har i.ø. i forvejen  kendskab til en af Trønningslægtens medlemmer - har dog ikke haft forbindelse til ham i mange år.

Det glæder mig overordentligt, at kunne få mere kød på slægtshistorien.

Jeg finder din e-mail adresse også.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr
e-mail:
ilha@sol.dk

Lise Østerberg Bahr

Hej Svenn Chr. Trønning igen.


Det er bare for at nævne at vi har 2 forskellige kendskaber til Trønning slægten i min familie !

Fører din familiekrønike dig til bl.a. og f.eks. Wittrock, (set på internettet) for så har vi forbindelse OGSÅ via

www.adelby.com - hvor Rittmester Wittrock står - har du aldrig set på den skal du gå til ...
weiter zu den Daten... og i alfabetisk...


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Svenn Chr. Trønning

Hej Lise Østerberg Bahr

Jeg kunne ikke finde noget om Ritmesteren der er min Tiptipoldefar.

Men tak for siden.

Jeg kunne godt lide at vide hvem de Trønninger du kender ud over mig. For så er der da en af de 16 medlemmer ud over mig der dyrker slægtsforsning.

Med venlig hilsen.

PS. Jeg har en hel del om Ritmester Johan Georg Wittrock vis du vil have det.

Med venlig hilsen.

Svenn
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

Hej Svenn.


Tusind tak for dit svar.

Tilbage til Bendtsen:

1)  Er CARL HENRIK AUGUST BENDTSEN, din morfar BENDTSEN eller morfars SVOGER ? (
    Du skriver det lidt tvetydigt)

2)  Generelt:
    Jamen så har du jo halvdelen af hvad jeg har søgt på gennem årene vil jeg tro, det glæder jeg mig til,

    p.s.hvad betyder det at du har et nummer neden under JOHS slægtsdatabase, skrevet magen til i tekst


3)  JOHN & LIS slægtsdatabase ?
4)  do ved Olifanten som jeg jo har set  på mange gange (FOG og Schrøder slægt bl.a.)

5)  De 2 herrer Trønning må jeg hellere fortælle dig om i en privat mail, det er ikke via slægtsforskning vi
    har kendskab til dem i fam. :)

p.s. jeg vil blive glad for info om BENDTSEN slægten m.v. - de af mig ovenfor nævnte.

Men også BOGHANDLERslægten ARNOLD BUSCKs forbindelse til slægten, og

LAVIGNE der jo har GRUBB indgift som jeg har søgt oplysninger om tidl. i Bendtsen spm. også.

(måske jeg skal stykke det ud) ?

Mange tak på forhånd.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej Svenn Chr. Trønning.


Har i HILSTRØM på anetavlen også ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Svenn Chr. Trønning

Hej Lise Østerberg Bahr.

Du skriver: " Er min morfar svoger til Carl H. A. Bendtsen"  ja han var gift med Karen Christine Catrine
Bendtsen der døde af en sen abort 16 sep.1904.
Blev kaldt " Tulle ".


Onkel Carl som jeg hele mit liv har kaldt ham, var sammen med tante Agnete med til min Morfars og min mormors guldbryllup i min fars og mors hjem i Virum.

Tulle og min morfar fik en pige som jeg først da jeg var over 20 år forstod var min mors halvsøster.


Gerda som hun blev døbt fik en dreng og pige. Jeg og min hustru kommer den dag i dag sammen pigen.

De andre du nævner kenderjeg kun Boghandleren da min far bl. andet også var boghandler.

Min e-mail er sct@mail.tele.dk

Med venlig hilsen.

Svenn
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

Hej Svenn Chr. Trønning.


Har skrevet en mail til dig i morges.

MVH
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej Svenn Chr. Trønning.

Har du sendt det du nævnte her på min tråd til min e-mail SOL ?

MVH
Lise Ø Bahr

Svenn Chr. Trønning

Hej Lise.

Jeg har sendt en fil til dig kl. 14,36 i dag. Samtidig skal jeg hilse din mand fra Ole som jeg mødte hos min mor i dag.

Skriv til min pr. E-mail hvis du ikke har fået min mail.

Med venlig hilsen.

Svenn
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

Hej Svenn.

Du skal have tusind tak. Jeg har ham netop i røret, (han er ude og handle lige nu) og skal endelig hilse tilbage  :)

Jeg har ikke set på SOL endnu, men glæder mig til at se din fil.

Mange hilsener
Lise

Jens Chr. Bay

Hej

Carl Henrik August Bendtsen fader læge Bendtsen i Troense nævnes i denne artikel i Svendborg Amtstidende 23/7 1889 i forbindelse med fundet af Elvira Madigan og Sixten Sparre i Nørreskoven:
   
"Et Vetsera-Drama paa Taasinge
   
Iaftes meldte en ved Nørreskov paa Taasinge boende Kone til den nærmeste Skovfoged, at hun inde i Skoven havde seet ligene af en velklædt Herre og Dame.
   
Fra Skovfogden gik der Meddelelse til Godsforvalteren, som i forening med Læge Bendtsen i Troense kjørte ud til det angivne Sted. Det var imidlertid allerede mørkt, hen til den plads, hvor Ligene skulde være fundne, kunde man ikke kjøre, gjennem tæt Krat maatte man ved Hjælp af en Lygte famle sig frem, endelig naaedes Stedet, og her laa to Lig. Lægen undersøgte dem og konstaterede, at Døden aabenbart var indtraadt for flere dage siden. Opløsningen var allerede begyndt. Der blev af Sognefogeden, som ligeledes var blevet underrettet om det Passerede, sat tre Mænd som Vagt ved Ligene, og Politiet i Svendborg sattes i Kundskab om Sagen.
   
Dette er i faa Ord Enden paa et Kærlighedsdrama, hvis sidste Akter ere blevne spillede her i Byen og Omegn, og som i sin Afslutning er en tro Kopi af dramaet i Meyerling. - - - -"

Mvh.
Jens Chr. Bay

Lise Østerberg Bahr

Hej Svenn Chr. Trønning.

Vil du sende mailen igen, jeg har desværre ikke modtaget den:
ilha@sol.dk

hej Jens.
Tak for info, ok, det er da en historie vi alle kender !

MVH
Lise Ø Bahr

Svenn Chr. Trønning

Hej Lise.

Så sender jeg den igen til den E-mail du nu har opgivet.

Mvh.

Svenn
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

God aften Svenn.

Jeg takker, ser på det igen.

Venlig hilsen
Lise Ø Bahr