KBH Stadsarkiv og Arkivalieronline

Startet af Trine Nielsen, 11 Okt 2010 - 22:08

Forrige emne - Næste emne

Trine Nielsen

Jeg er lidt ny med det her med at slægtsforskning på internettet og jeg har prøvet at søge rundt omkring efter svar på mit spørgsmål, men kunne ikke finde noget.

Det jeg ville vide var, kan man finde vielser forgået på KBH's rådhus på arkivalier online og desuden, fandt jeg min tipoldemor Marie Sofie Frederikke Stockholm Møller's død den 23-2-1908 i København inde i Stadsarkivet, men er der et sted jeg kan se det i Arkivalieronline?

MvH

Trine

Anne Mortensen

Det jeg ville vide var, kan man finde vielser forgået på KBH's rådhus på arkivalier online
Nej.
Men du kan være heldig, at en borgerlig vielse er indskrevet i kirkebogen i det sogn bruden eller brudgommen bor.

og desuden, fandt jeg min tipoldemor Marie Sofie Frederikke Stockholm Møller's død den 23-2-1908 i København inde i Stadsarkivet, men er der et sted jeg kan se det i Arkivalieronline?
Prøv her:
http://www.fogsgaard.org/
Dødebladene.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Peter Kristiansen

Hvis der står hvor hun var død, så kan du finde sognet og den tilhørende kirkebog - og kirkebogen er på Arkivalieronline.

http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/index.htm - vælg den fane, som hedder "hent og print", vælg "lister og kort".
M.v.h. Peter Kristiansen

Anne Mortensen

Hvis der står hvor hun var død, så kan du finde sognet og den tilhørende kirkebog - og kirkebogen er på Arkivalieronline.
Ja, jeg kan prøve.

Når hun skal søges på Fogsgaard må man have hendes fødselsår - især hvis efternavnet er almindeligt.

Er Møller hendes føde- eller gifte efternavn ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Thestrup-Bjørn

Hej Trine!

Er du helt sikker på, at dødsdatoen 23-2-1908 er korrekt?

Ved en søgning på kun dødsdato i Fogsgaards Dødeblade kommer hun ikke frem.
Kan datoen være begravelsesdatoen i stedet for?
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Trine Nielsen

Hej igen!

Desværre fandt jeg hende heller ikke i dødsbladene.
Da jeg var inde på Stadsarkivet for mange år siden, så var København det eneste jeg skrev ned og at det kostede 42 kr.
Hendes dødsdato var 23-2-1908 og begravelse Kl. 11.45 den 29-2 1908.
Hendes fødselsdag stod som 22-2 1861 i Silkeborg.

Grunden til at jeg ville vide om man kunne se det på arkivalieronline, var både for at få det genbekræftet, men også fordi jeg ikke kan finde hende født i Silkeborg.

Og Marie Sofie Frederikke Stockholm Møller er hendes fødte navn, hun blev gift med Martin Peter Lou på Københavns Rådhus.

Lene Martens

Hej

Silkeborg, Gjern, Skanderborg 1861-1867 opslag 59 nr 15

der har du din Marie Sofie :)
mvh Lene

Trine Nielsen

Iiih tak skal du ha Lene!

Og du godeste, det ser ud som om hun er adopteret? 19/9-1883.

Er adoptioner noget man kan se nogen steder?

Lene Martens


Anne Mortensen

Når hun skal søges på Fogsgaard må man have hendes fødselsår
Selvfølgelig kan man søge på dødsåret  - det glemte jeg.
--------------------------------------
Du har selvfølgelig lagt mærke til hun er ca. 22 år da hun bliver adopteret.

Kan det tænkes at moderen har gifter sig 2. gang og Marie da er blevet adopteret af den nye mand og fået hans navn ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770