1842-1857, Holmen, Sokkelund, København opslag 104

Startet af Preben Koefoed, 05 Jun 2013 - 20:59

Forrige emne - Næste emne

Preben Koefoed

Hej

Under ovenstående opslag finder man Nathalie Henriette Adelaide Morgenstern f. 8. december 1846.

Er der en, der kan hjælpe mig at finde ud af, hvornår hun døde??

Hendes bror Gartner Frederik Ferdinand Edvard Morgenstjerne opkalder et barn efter hende født den 24.9 1857 som hedder Natalia Adelaide Henriette Morgenstjerne. Jeg konkludere så at søsteren er død inden.

Næsten alle Nathalie Henriette Adelaide Morgenstern søskende er døbt i Holmens sogn.

På forhånd tak

mvh Preben Koefoed

Hans Poulsen



Hej Preben

* Jeg konkludere så at søsteren er død inden*. Det er en nærliggende tanke, som godt kan vise sig at dække over realiteter.

Der kan dog være tale om, at der er tale om gamle familie-fornavne, som går igen generation efter generation, og det er ikke helt usædvanligt, at to søskende er døbt med samme fornavn.

- Har du fundet søskendeflokkens konfirmationer? Var Nathalie, født 1846, ikke at finde?

- Morgenstjerne - med diverse stavemåder - er et flot navn, men du kan godt komme ud for, at navnet *undertrykkes* i en kirkebog, og at Nathalie under døde i kirkebogen står udelukkende med fornavn og patronym, og det kan gøre det vanskeligere at finde dødsfaldet.

- Har du fundet folketællinger med familien i perioden 1850 - 1870? En eller flere Nathalie'r?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

Her er hun i live:

kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Gothersgade, Gothersgade 28, l sal, 161, FT-1850, B5680
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:

Ferdinand Morgenstjerne ??   39    Gift      husfader, ??   København ??
Ingeborg H?? gift Morgenstjerne   14    Ugift      lærling   København ??
Ferdinand Morgenstjerne   14    Ugift      søn af nr. 786 og 787   København ??
Ivan ?? Morgenstjerne   13    Ugift      søn af nr. 786 og 787   København ??
Peter ?? Morgenstjerne   11    Ugift      søn af nr. 786 og 787   København ??
?? Morgenstjerne   9    Ugift      barn af nr. 786 og 787   København ??
Emilia Morgenstjerne   6    Ugift      datter af nr. 786 og 787   København ??
Nathalia Morgenstjerne   4    Ugift      datter af nr. 786 og 787   København ??
Iver Morgenstjerne   1    Ugift      datter af nr. 786 og 787   København ??
Poul Jönson ??   22    Ugift      lærling   Rørvig
Ana Catrina Petersen   29    Ugift      Haandarbejdetrika ??, logerende   Vigersløv sogn
------------------------

Har du søgt hendes konf. ca. 1860 ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Preben Koefoed

Hej

Tusind tak for svarene - så har jeg lidt at gå videre med :-)

mvh Preben koefoed