Forældre-Fam. til Svend Lauge Koch-Geolog +Kartograf Grønland 5.7.1892-5.6.1964

Startet af Lise Østerberg Bahr, 28 Jun 2013 - 09:01

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Kan nogle af jer hjælpe mig med at finde forældrene, hustru, børn til geolog og kartografen Svend Lauge Koch 1892-1964 (2. Thuleekspedition - 1920-1923).

Maleren og forfatteren Acton Friis, født 5.9.1871 i Trustrup ved Grenaa - død 1939 i København, der var deltager på Grønlandsekspeditionen 1906-08 har bl.a. portræteret hám.

Han har lavet keramik hos Bing & Grøndahl (se mine tidligere Østerberg tråde) = forbindelsen mellem mennesker i Østerberg og nu også til mine Bahr-indgifte  via Polarforskning/kunst håndværk fiskeri, arkitektur m.v.)

Jeg er klar over at der et trekløver af mennesker der arbejdede sammen ombord på "RYLEN" i 1921 med indsamling af stof om de danske øer, (begyndte dér) .-

Achton Friis, (TRIOEN = +Acton Friis - Johannes Larsen, der var Broder til Christian SVANE- se mere på Den store Danske),  skibber Christian Andersen, Knud Kyhn bidrog med illustrationer på disse - så danner der sig et mere koncentreret billede for mig at disse folk, der omgikkes , bl.a. malerinden Emma Grubb i Dragør, Zytfensgade, Tulipanhuset, og derfor jo også Anna Bahr, veninden, der fulgtes med hende, forfatteren Henrik Pontoppidan der skrev bog i Dragør i deres hus. Etc. - mine tråde omkring Bendtsen slægten og bl.a. Bakkehuset.

Så mange fam.relationer m.v. som muligt, ønskes.

Tak på forhånd.

Med venlig hilsen

Mette R Francke

Hei

Jeg googlet han og fant ett familitre.
Prøv å kontakte eiere av treet.

Svend Lauge Koch
Begravet:    Hørsholm kirkegård
Født:    5. juli 1892
Kærby
Død:    5. juni 1964 (71)
Hørsholm, Denmark
Nærmeste familie:    

Son of Carl Frederik Koch og Elisabeth Christine Koch
Husband of Eva Birgit Sofia Koch og Edith Mary
Ex-husband of Ulla Koch

Brother of
Karen Margrethe Koch;
Knud Steffen Koch; Else Koch
og Tage Koch



Carl Frederik Frederik Koch
Begravet:    Valgmenighedskirken i Ubberup
Født:    17. oktober 1860
Ribe
Død:    11. januar 1925 (64)
Ubberup
Nærmeste familie:    

Son of Christian Frederik Koch og Anna Emilie Eckardine Balslev
Husband of Elisabeth Christine Koch
Father of Karen Margrethe Koch;
Svend Lauge Koch;
Knud Steffen Koch;
Else Koch
og Tage Koch

Brother of
Peter Gabriel Koch;
Ulrikke Koch;
Anna Agnete Elisabeth Koch;
Sofie Marie Theodora Koch og
Laurids Johannes Koch
Mette R Francke

Lise Østerberg Bahr

#2
Hej Mette


Jeg havde lige internetnedbrud mellem mine indplots, men tak Mette for din hurtige respons.

Fik du læst det hele inden dette ?

(ad der er forbindelser heri og -ude- til SVANE, ad Kunstnernes FRIE, slægten også, Kristian Zarhtmann Franz Schwartz, Sten Steensen Blicher, Johannes V Jensen, (og herigennem også til søsteren Tit  JENSEN m.v.)

((Balslev slægten interesserer mig af andre grunde også - umådeligt - Ad Krogerup højskole - ved Humlebæk egnen, i bl.a. i en anden af mine af mine aners grene (kan have lange udsigter til at få opklaret)).

Jeg tygger lidt på det.

Mvh
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

#3
Hej igen.

Det ser IGEN ud til at

wegsiden VERNER ASHOLT har slægtssammenfald jeg leder efter her CARSTENS / (Dorthea LEMMEL 1831) og  her min denne tråd SVEND LAUGE KOCH) slægter.

i ø. Carstens der har slægt via LANDT + LEMMEL til :
ad også købmand i Kiel, CHristian ERNST TAMSEN, RÔSLER, CARSTENS, (LANDT+ DETLEFSEN på LEMMEL archivet)FISCHER se købmandsslægten i KIEL, Carstens / Cecilia Landt, forældre LOrentz Landt, borger og købmand i Kiel gift med Helena Detlefsen

Lidt sjovt at flere af vore BAHR aner, er indgifte  :)

Håber snart at forbindelsen til ØSTERBERG "viser sig" for mit åsyn.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Lone Bergmann

Hej

Det er længe siden, du stillede spørgsmålene, så du har måske fået svar.

Sammen med Hanne Thøgersen arbejder jeg med flere af de personer, du nævner. Kan ses på hendes hjemmeside: hannet.dk.

Aktuelt arbejder jeg med Svend Lauge Koch og hans søskende. Måske kan du hjælpe. Jeg har kun fundet et af hans børn.

Hilsen Lone

Lise Østerberg Bahr

#5
Godmorgen Lone.

Det er helt tilfældigt jeg lige ser en af mine tråde åbnet. Jo det er længe siden den er skrevet - 4 år - jeg har mange optegnelser men ikke styr på dem i hovedet - jeg har lagt slægtsforskningen lidt på hylden - men sjovt at opleve div. steder med slægtsmæssige relationer .

Du har kun fundet et af hans børn - men nævner ikke hvem det er ?

Jeg kender godt linket til Hannes web side. Har benyttet det mange gange til verificering mm.

Jeg havde en arbejdskollega gennem 30 år der hed Lars Thøgersen, han er jurist - måske en Hanne kender?


Mange venlige hilsener
Lise Østerberg Bahr


Lone Bergmann

Hej

I mellemtiden har jeg fundet de resterende tre.
Hvad vi har fundet om Svend Lauge og hans søskende, skulle nu være på Hannes hjemmeside.
Thøgersen er hendes vielsesnavn. Hun har ingen kontakt med eks-svigerfamilien.

Hilsen Lone