Er der nogen som skal omkring (Erhvervsarkivet) Statsarkivet som kan hjælpe

Startet af niels pedersen, 18 Jul 2013 - 14:50

Forrige emne - Næste emne

niels pedersen


Hej Vil høre om nogen kan hjælpe med
oplysninger(foto) fra torsdag lige før kyndelmisse 1565 vedr en tilsigelse
mod Kirsten Nielsdatter og hendes sønner

Erhvervsarkivet
Arkivskaber(e):  Århus Rådstue
Arkivserie:  Korrespondance m.m. vedr. Århus Købstad  1412-1818
Eksemplar:  Original, Papir m.m.
Indhold fra:  1551 
Indhold til:  1573 
Indhold beskrives med:  År (År)
Nr:  B6

Arkivnummer:
08138
Arkivskaber:
, Århus Rådstue
Arkivserie:
Korrespondance m.m. vedr. Århus Købstad
Indhold:
1551 - 1573
Løbenummer:
B6
Stregkode:
8036445541


Hilsen Niels Munksgaard

Hej Niels,

Jeg vil gerne kigge og tage billeder til dig. Jeg har bestilt arkivalierne i dag, men jeg ved ikke, om de når frem til på onsdag, når jeg skal derind. Ellers kan jeg kigge onsdag 8 dage, så tror jeg, de er klar til mig.

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus


Hej Niels,

Jeg har lige fået en mail fra Erhvervsarkivet. Desværre kan jeg ikke se arkivalierne nu af følgende grund:

"Vi kan desværre ikke ekspedere i de ønskede arkivalier p.t. Erhvervsarkivet er i gang med et længerevarende forløb, som omfatter ompakning, etikettering samt flytning af cirka seks kilometer arkivalier, der lige nu er opstillet i flere magasiner ved hovedbygningen på Vester Alle 12."

Hvornår jeg så kan se dem, kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt. Jeg vil prøve at spørge dem ad. Jeg skal nok sørge for at følge op på det, jeg kommer jævnligt på Erhvervsarkivet.

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus

niels pedersen



Hej Birgit


ØV.... ;)


Det var kedeligt men tak fordi du ville bruge tid på mig  :)
håber det lykkedes engang

Hilsen Niels

Hej Niels,

Ja, det er rigtig træls. Jeg har fået svar fra Erhvervsarkivet, de kan ikke sige på nuværende tidspunkt, hvornår de er færdige med arkivalierne, men jeg abonnerer på nyhedsmails fra dem, så de sender besked ud, når det sker. Så hører du nærmere fra mig.

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus

niels pedersen


Hej Birgit


Ved du om der nu er "hul" igennem til de efterlyste papirer


Venlig Hilsen

Niels

Hej Niels,

Nej, der er stadigvæk ikke noget nyt. Jeg har fået at vide, at jeg vil få besked pr. email, når de er klar. Jeg har været ude at rejse uden internetforbindelse, derfor har jeg ikke set dit spørgsmål.

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus

Hej Niels,

Erhvervsarkivet flytter højst sandsynligt til Viborg i slutningen af året, jeg har endnu ikke hørt fra dem, men nu har jeg bestilt arkivalierne igen, så ser jeg, om de kan finde dem denne gang.
Du hører fra mig igen, når jeg får besked.

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus


niels pedersen


Hej Niels,

Jeg var på Erhvervsarkivet for et par dage siden og rykkede for arkivalierne, men de har endnu ikke nået det, de har meget travlt for tiden. Der er mange flere p.t., som bestiller arkivalier, fordi Erhvervsarkivet lukker sidst på året. Jeg håber på, at de dukker op i næste uge.

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus

niels pedersen


Hej Niels,

Kassen med Århus Rådstue dukkede op i dag på Erhvervsarkivet. Jeg har taget kopier af hele kassen og kan sende kopierne til dig via mail.

Jeg har netop sendt dig en mail ved at klikke på mail-ikonet ud for dit navn - er det den rigtige mail-adresse?

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus

niels pedersen



Hej Birgit

Så har jeg fundet det som jeg søgte  :-X

Tusinde tak for hjælpen ....

Hilsen Niels

Hej Niels,

Det glæder mig, at det lykkedes. Erhvervsarkivet var også glade for, at de fandt kassen. Jeg er lidt nysgerrig: hvilke billednumre er det? Jeg vil prøve, om jeg også kan læse det, for umiddelbart var det kun ganske lidt, jeg i forbifarten kunne tyde.

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus

niels pedersen


Hej igen

billedenr er DSCN7145  
Her er ca. halvdelen af billede


Hilsen Niels

[vedhæfting slettet af admin]

Hej Niels,

Jeg kan kun dårligt tyde, hvad der står, men jeg er glad for, at du kan se det. Og at det endelig lykkedes efter så lang tid.

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus