Boelsman Per Christensen, Hvolgård Kær, Vejle

Startet af Anne-Mette Filskov Snider, 18 Jul 2013 - 15:52

Forrige emne - Næste emne

Anne-Mette Filskov Snider

Hej.

Jeg håber, at der er en der kan fortælle mig, hvor Hvolgård Kær er I forhold til godset. Jeg har Googlet mig frem til godset. Jeg leder efter Per Christensens begravelse. (død engang efter 1733). Godset er under Langskov, men han er ikke der, og Uldum heller ikke. Der er så mange kirker, så jeg håber, at jeg kan komme nærmere, hvis jeg kan finde kæret.

Mange tak fra Texas.
Anne-Mette

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Anne Mette

Er du helt sikker på at Kær henviser til et gadekær - og at det er Hvolgaard i Vejle amt

Der ligger nemlig også en Hvolgård i Kær Herred i Amt

Bare en ide

Hilsen fra Elizabeth i den anden ende af USA (Vermont)

Anne Mortensen

Krabsen viser:
http://www.krabsen.dk/stednavnebase/index.php

Sogn Langskov

Bakkegård Langskov Nørvang Vejle
Hauge Langskov Nørvang Vejle
Haugelund Langskov Nørvang Vejle
Hovgård Langskov Nørvang Vejle
Hvolgård Langskov Nørvang Vejle
Hvolgård Ødemark Langskov Nørvang Vejle
Langskov Langskov Nørvang Vejle
Nyborg Langskov Nørvang Vejle
Ølholm Langskov Nørvang Vejle
Ølholm Huse Langskov Nørvang Vejle
Ølholm Kær Langskov Nørvang Vejle
Ølholm Mark Langskov Nørvang Vejle
Ølholm Østergård Langskov Nørvang Vejle
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne-Mette Filskov Snider

Hej Elizabeth og Anne.

Undskyld at jeg ikke har takket jer noget før, men jeg har haft familien på besøg de sidste fire dage, så jeg har først set dem nu.
Elizabeth, jeg ved med sikkerhed at det er Hvolgård I Vejle, da under hans begravelse I Ravsted, Tønder står: Søn af Per Christensen, Hvolgaard kjaer,
Uldum Kirchspiel in Nørvang Herred. Men det ser ud til, at en eller anden har givet forkert besked til præsten, for efter det Anne skrev, var der ikke et Hvolgård kær, så nu må jeg bare gå alle kirkebøgerne igennem, og se om jeg kan finde en begravelse. Selvfølgelig kan jeg være uheldig, at begge forældre er døde I de ca. 13 år, der er mellem sønnens fødsel og den første kirkebog I Uldum, og så er det slut for mig. :'(
Tak Anne, for dit svar, selvom jeg nu hellere ville have set Hvolgård kær imellem, for nu ved jeg, hvor jeg kan lave opslag en ander gang. :D

Anne-Mette