Vejle Sygehus 1901

Startet af Inger Buchard, 13 Jan 2011 - 17:03

Forrige emne - Næste emne

Inger Buchard

Hvis jeg vil finde Vejle Sygehus i FT på AO, hvilket vejnavn skal jeg så vælge?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Gitte Johansen

Hej Inger

Der er et hospital i Nørregade fra opslag 71.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Buchard

Redaktør på DIS-Wiki

Inger Buchard

... men det er jo nærmest et asyl; men en venlig telefonopringning fra Vejle gjorde mig opmærksom på, at det egentlige hospital lå på Beriderbakken.
Der har jeg nu kigget grundigt efter og ikke fundet eleverne. Hvor h... finder jeg dem? De må jo bo et sted?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Elsebeth K. Kristiansen

Hej

Jeg kiggede på hjemmesiden for

Vejle stadsarkiv

Der er noget der hedder søg i databaser, under
brug arkivet,der skrev
jeg sygeplejeelev i stillingsrubrikken og
der fremkom adr. Kabbeltoft

Måske noget du kan bruge :)

mvh
ek

MED VENLIG HILSEN
ELSEBETH

Inger Buchard

Desværre, på Kabbeltoft finder jeg hende ikke i 1901 og heller ikke, hvad der ligner et sygeplejerske-elev-bolig.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Gitte Johansen

Hvis du kigger i ft1901 under diverse, opslag 97, kan du se sygehuset under Kabbeltoft. Der er en del "beboere", og hvis du kigger i ft1925, bor der også elever.

Jeg tror simpelt hen ikke, at de er lagt ind. Eller også er de kørt ind under en forkert gade.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Buchard

Ja, det er sært, at der er registreret 91 personer på Sygehuset på Kabbeltoft, men at de ikke er i FT-listen.

Kort om den jeg søger:
I en dagbogsnote fra 1902 nævner Marius Buchard, Øster Løgum (senere gartner i Toftlund), at han har skrevet fødselsdagskort til søsteren Cathrine, der er elev på Vejle Sygehus. På dette tidspunkt er hun 26 år gammel, og jeg ville gerne se, om andre elever havde samme høje alder.
I det hele taget kom det bag på mig, at hun var i Vejle, når hun er degnedatter ved Aabenraa. Jeg ved, hun bliver gift i 1904 med en mand fra Skodborg, så det er noget underligt, at hun er gået over Kongeåen efter en elevplads.

Jeg takker for hjælpen fra alle og skriver til Stadsarkivet i Vejle.

Inger

Redaktør på DIS-Wiki