Irriterende hopperi på AO's hjemmeside

Startet af John Nielsen, 22 Sep 2013 - 20:09

Forrige emne - Næste emne

John Nielsen

Hej

Er jeg den eneste der er irriteret over at AO's hjemmeside springer op til toppen hver gang man har valgt en kirkebog.
Det medfører et konstant og unødvendigt scrollen ned.

Jeg har naturligvis sendt dem en mail, men som sædvanligt uden reaktion.

Hilsen John Nielsen

Lis B. Jensen

Hej John

Nej - det er du egentlig ikke - jeg har nok bare affundet mig med det.
Men jeg tilslutter mig.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Egon Hansen

Møj besværligt! Jeg troede det var mit "håndelag" der var noget galt med
Allerede når jeg har fået listen over de enkelte hirkebøger for sognet frem, og scroller ned ad siden for at hente den enkelte kirkebog frem, skifter listen over sognene, og opdager jeg det ikke, får jeg en helt anden kirkebog frem end jeg har "bestilt".
Er det mig eller min computer, eller er det også noget at det du/I oplever?

Lis B. Jensen

Hej Egon

Det kan du løse ved at klikke et vilkårligt sted uden for rammen når du har fundet sognet.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Hans Poulsen



For få måneder siden begyndte AO også at hoppe hos mig. Jeg skrev om det i en DIS-gruppe, og Arne Felborg kom med en forklaring.

Den fulgte jeg, og hopperiet standsede med det samme.

Desværre kan jeg ikke finde mit indlæg og Arne Feldborgs forklaring lige i øjeblikket.

Så vidt jeg erindrer, var der tale om en lang tråd, der var startet af en hopperamt.


Venlig hilsen
Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen



Nu har jeg fundet den tråd, som jeg tidligere refererede til. Jeg gengiver noget af tråden, men det ser lidt primitivt ud. Det med at gengive gammel tekst med blå baggrund lykkedes ikke for mig, men jeg håber, at indholdet alligevel kan hjælpe.

Venlig hilsen
Hans

Hvorfor ruller min tekst, når jeg prøver at skrive et svar til en spørger?
« Dato: Lørdag 27 04 2013, 15:28 » Citat 

--------------------------------------------------------------------------------


Tit er jeg ude for, at min svartekst ruller så vildt, at jeg må stryge hele teksten - og undlade at komme med kommentarer.

Spørgsmålet er sikkert blevet stillet flere gange af andre, men jeg har desværre ikke været opmærksom på forklaringen, *da det jo ikke angik mig*.

Er jeg kommet til at fjerne eller sætte et fluehak et forkert sted?

Venlig hilsen
Hans

Medlem

Beskeder: 4.809


     Sv: Hvorfor ruller min tekst, når jeg prøver at skrive et svar til en spørger?
« Svar #2 Dato: Lørdag 27 04 2013, 20:49 » Citat 

--------------------------------------------------------------------------------


Hej Jørn

Tak for dit venlige svar og for henvisningen til en tidligere tråd om samme emne.

Teksten i den tidligere tråd har jeg læst omhyggeligt igennem og gjort, som der blev rådgivet om.

I dette korte svar til dig har der ikke været noget *hopperi*, så jeg håber, at den irritation er lagt bag mig.

Venlig hilsen og god weekend

Hans

Anmeld til moderator    83.92.11.120 

--------------------------------------------------------------------------------
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag


Arne Feldborg
Administrator

Beskeder: 540


     Sv: Hvorfor ruller min tekst, når jeg prøver at skrive et svar til en spørger?
« Svar #3 Dato: Lørdag 27 04 2013, 21:02 » Citat 

--------------------------------------------------------------------------------
Siden her skulle automatisk gå i "Kompatibilitetsmode" når den bliver loadet. Så det burde egentlig ikke være nødvendig at følge den tidligere beskrevne fremgangsmåde.

Der er tilsyneladende på et tidspunkt opstået en fejl så dette alligevel ikke altid er sket. Jeg beklager den ulejlighed det har forvoldt.

Jeg har nu rettet lidt i kildeteksten, så problemet skulle gerne være løst nu.


« Sidste ændring: Lørdag 27 04 2013, 21:05 af Arne Feldborg »  Anmeld til moderator    Logget 

--------------------------------------------------------------------------------
mvh. Arne Feldborg
Webmaster Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/


Hans Poulsen
Medlem

Beskeder: 4.809


     Sv: Hvorfor ruller min tekst, når jeg prøver at skrive et svar til en spørger?
« Svar #4 Dato: Søndag 28 04 2013, 00:29 » Citat 

--------------------------------------------------------------------------------

*Jeg har nu rettet lidt i kildeteksten, så problemet skulle gerne være løst nu*.

Tak, Arne - en god bemærkning at gå i seng på.

Venlig hilsen og god weekend
Hans




Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

John Nielsen

Hej Hans

Det du nævner var et problem her i Forum og havde ikke noget med AO at gøre.

Det jeg brokker mig over er at siden, hvor de forskellige kirkebøger for sognet er nævnt og kan vælges, springer op til toppen når man har valgt en kirkebog.

HTML sider skal ikke flytte sig af sig selv.
Tilbageknappen sender dig også tilbage til eksakt det sted hvor du kom fra evt. midt på siden.

Hilsen John Nielsen

John Nielsen

Hej Egon

Det du beskriver er vist noget andet.
Såvidt jeg forstår er det selve scrollingen der går galt for dig.

Hilsen John Nielsen

Hans Poulsen



Hej John

Du skriver:

det du nævner var et problem her i Forum og havde ikke noget med AO at gøre.

som var en kommentar til noget, som viste sig, at jeg havde misforstået:

Hvorfor ruller min tekst, når jeg prøver at skrive et svar til en spørger?

Tak for din korrektion. Jeg giver dig uforbeholdent ret, jævnfør sågar mine egne ord "skrive et svar til en spørger".

Det er ubegribeligt, at jeg aldrig lærer at undlade at blande mig, når tekniske problemer er på tapetet.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jytte Klausen

Hej John

Jeg har samme problem som dig og synes også, det er meget irriterende. Jeg troede, det var min computer, der var problemet.

mvh
Jytte

John Nielsen

Hej Jytte

Nej, det er ikke computeren, det må være AO's Javascript kode der gør det.
Så AO må have valgt det sådan, og burde kunne ændre det.
Det forudsætter selvfølgelig at de gider høre om det, og også retter det.

Hilsen John Nielsen

Lis B. Jensen

Hej John

Enig - og når vi så er ved det - før i tiden kunne man se hvilken kirkebog man var inde på i listen - det kan man heller ikke mere - eller jeg kan i hvert fald ikke.
Det er specielt et problem i de sogne hvor der er 2 kirkebøger der dækker samme år
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

John Nielsen

Hej Lis

Ja, det er en anden god funktion ved simpel HTML, der kan man se hvis et link har været brugt.

Så vent til de lukker det gamle system ned, så er der ikke mere systematisk gemning, og du skal selv skrive hele filnavnet når du ønsker at gemme en enkelt kirkebogsside.

Hilsen John Nielsen

Lis B. Jensen

Hej John

Dette er ikke et spørgsmål om at gemme - men at kunne se hvilke af 2 ens bøger man har åben - så kan det være rart man kan se en eller anden form for markering - og måden det virkede på var at den der var åben var en smule mørkere i tabelrækken end de øvrige
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

John Nielsen

Hej Lis

Jeg havde helt åbenbart misforstået hvilken markering du snakkede om.

Jeg er godt klar over at det ikke har noget med gemning at gøre, men tro mig det bliver det store samtaleemne til den tid.

Hilsen John Nielsen

Lis B. Jensen

Hej John

Det har du nok ret i.
Jeg overvejer stadig om jeg skal slette hele AO mappen når alt er kommet over.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Rita Olesen

Citat fra: John Nielsen Dato 22 Sep 2013 - 20:09
Hej

Er jeg den eneste der er irriteret over at AO's hjemmeside springer op til toppen hver gang man har valgt en kirkebog.
Det medfører et konstant og unødvendigt scrollen ned.

Jeg har naturligvis sendt dem en mail, men som sædvanligt uden reaktion.

Hilsen John Nielsen

Jeg synes også, at det er rigtig irriterende, at siden hopper op til start, hver gang man har valgt en kirkebog.

Noget andet der irriterer mig:
Når jeg har flere kirkebøger åbnet på samme tid og henter sider frem i flere bøger, så blinker det jævnligt lystigt på nederste linje ved de kirkebøger, der ikke lige ses på. Jeg synes ikke, det har været sådan altid, eller husker jeg forkert? Jeg kan ikke se, hvad blinkeriet gør godt for. Det er ikke fordi, at de markerede sider i en bog er fundet frem, at det blinker, det kan godt starte inden.

Mvh. Rita

Jesper Skov

Rita Olesen skrev:

"Noget andet der irriterer mig:
Når jeg har flere kirkebøger åbnet på samme tid og henter sider frem i flere bøger, så blinker det jævnligt lystigt på nederste linje ved de kirkebøger, der ikke lige ses på. Jeg synes ikke, det har været sådan altid, eller husker jeg forkert? Jeg kan ikke se, hvad blinkeriet gør godt for. Det er ikke fordi, at de markerede sider i en bog er fundet frem, at det blinker, det kan godt starte inden."


Det er en funktion ved Windows - ikke ArkivalierOnline. Så kontakt Microsoft, hvis du vil have det ændret.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Rita Olesen

Citat fra: Jesper Skov Dato 24 Sep 2013 - 14:22
Rita Olesen skrev:

"Noget andet der irriterer mig:
Når jeg har flere kirkebøger åbnet på samme tid og henter sider frem i flere bøger, så blinker det jævnligt lystigt på nederste linje ved de kirkebøger, der ikke lige ses på. Jeg synes ikke, det har været sådan altid, eller husker jeg forkert? Jeg kan ikke se, hvad blinkeriet gør godt for. Det er ikke fordi, at de markerede sider i en bog er fundet frem, at det blinker, det kan godt starte inden."


Det er en funktion ved Windows - ikke ArkivalierOnline. Så kontakt Microsoft, hvis du vil have det ændret.


Med venlig hilsen

Jesper Skov


Tak for oplysningen.

Mvh. Rita

Kenneth Knudsen

Citat fra: John Nielsen Dato 22 Sep 2013 - 20:09
Er jeg den eneste der er irriteret over at AO's hjemmeside springer op til toppen hver gang man har valgt en kirkebog.
Det medfører et konstant og unødvendigt scrollen ned.

Jeg er med dig, det er ret anstrengende. I Firefox kan problemet til dels afhjælpes ved at holde CTRL nede, når man klikker - altså som om man ville åbne linket i et nyt faneblad. Så hopper siden ikke.

Til gengæld åbnes et nyt faneblad hver gang, så må det være op til den enkelte at vurdere, hvad der er mest irriterende - at scrolle eller lukke tomme faneblade.


vh Kenneth
Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel. Desuden omkring Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.