Nu 2 udgaver af MacFamilyTree

Startet af Nina Friis, 16 Okt 2013 - 16:21

Forrige emne - Næste emne

Nina Friis

Hej.

Jeg har MacFamilyTree version 7.0.14

Pludselig ser jeg, at jeg nu har 2 udgaver af mit træ. De er næsten identiske - det ene træ med 47 familier og flueben i ICloud - det andet med 48 familier og ingen mulighed for at sætte flueben i ICloud.

Jeg opfatter det således, at pladsen i I Cloud er sluppet op, er det korrekt ?

Jeg har yderligere sikkerhedskopi på mit skrivebord af træet- det med de 48 familier, som jeg laver ved at gå ind i arkiv og eksportere MacFamilyTree.

Det virker imidlertid forstyrrende at have 2 træer. Skal jeg lade dem begge være og så blot arbejde videre i det træ uden ICloud eller skal jeg slette det med I Cloud - hvad er bedst ?

Venlig hilsen
Nina Friis

Carsten R. Nielsen

Det lyder mystisk. Du må være kommet til at oprette to træer eller også er der en fejl i version 7.0.14 (er selv stadig på version 7.0.7). Hvis pladsen i iCloud var fuld, går jeg ud fra, at du ville få besked om dette, så jeg tror ikke, at dette er problemet.

Umiddelbart ville jeg beholde beholde træet gemt i iCloud og slette det andet - men du må hellere først undersøge, hvad der så mangler af oplysninger i dit træ gemt i iCloud.

MVH
Carsten

8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Nina Friis

Ja, det er lidt mystisk. Kan jeg overføre de personer jeg har i det træ uden I Cloud til det træ med I Cloud ?

Eller

Kan slette det træ med ICloud og så håbe på at være istand til at aktivere I Cloud i det andet træ igen ? - jeg har nemlig flest personer i det træ uden I Cloud.

Kan ikke regne ud hvad der er sket ?

Venlig hilsen
Nina Friis

Carsten R. Nielsen

Hvis din sikkerhedskopi indeholder alle oplysninger, kunne du oprette et nyt træ ud fra sikkerhedskopien (giv det et navn, der ikke ligner de to andre; du kan altid ændre det igen) og så slette de to træer, som der er problemer med.

Eller: Lav en sikkerhedskopi ud fra det træ, der ikke ligger i iCloud og prøv dig så frem med at slette det ene (eller det andet) træ. Går det galt, kan du så altid genskabe oplysningerne.

MVH
Carsten
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Nina Friis

Hej.

Pyh ha. Har overført de manglende aner til det træ med ICloud, taget sikkerhedskopi igen -  og slettet det andet træ. Det var det, jeg bedst kunne finde ud af - trods alt. Tak for svaret, jeg ved stadig ikke, hvad der egentlig er sket, men nu ved jeg der er flere muligheder, hvis noget lignende skulle ske igen.

Venlig hilsen Nina Friis