Ny adresse til arkivalieronline

Startet af Egon Sørensen, 13 Okt 2010 - 09:05

Forrige emne - Næste emne

Egon Sørensen

God morgen!


Et ganske kort spørgsmål.


Kan en person med forstand på IT ændre min PC så jeg kan logge på nedenstående uden den omvej jeg ellers må bruge?


https://www.sa.dk/composite-2032.chtm?lrp=/ao


Mvh.

Egon Sørensen

Gustav Jørgensen

Hej maker web adressen, gem den i foretrukne og brug den fremover
mvh. Gustav

Lars Jørgen Helbo

Hvad er problemet præcist?

Det burde fungere således: Du går ind på www.arkivalieronline.dk. Her klikker du på login. Derved kommer du til ovennævnte side, hvor felterne med brugernavn og password allerede er udfyldte. Du skal altså kun klikke på knappen "Login". Derefter kommer du automatisk tilbage til www.arkivalieronline.dk, hvor du så kan gå til kirkebøger eller folketællinger.

Fungerer det anderledes hos dig?

Egon Sørensen

Hejsa!


Tak for svar ( det var som) jeg har prøvet det som Gustav foreslog det hjalp.

Jeg kunne jo godt logge på, men skulle gemme en fil hver gang, hvis jeg ikke gik en omvej.

Mvh.

Egon Sørensen

Ulf J. Krarup

Citat fra: Lars Jørgen Helbo Dato 13 Okt 2010 - 09:35

Det burde fungere således: Du går ind på www.arkivalieronline.dk. Her klikker du på login. Derved kommer du til ovennævnte side, hvor felterne med brugernavn og password allerede er udfyldte. Du skal altså kun klikke på knappen "Login". Derefter kommer du automatisk tilbage til www.arkivalieronline.dk, hvor du så kan gå til kirkebøger eller folketællinger.

Fungerer det anderledes hos dig?

God formiddag Lars!
Det fungerer ikke helt sådan hos mig, som du har beskrevet ovenfor.

Jeg har Win XP Pro SP3 + IE 8.

Når jeg trykker Login på AO startsiden, bliver jeg dirigeret over til denne side: https://www.sa.dk/composite-2032.chtm?lrp=/ao

Her starter jeg med at taste første bogstav i min e-mail i øverste felt, resten af min e-mail adr bliver så udfyldt  i en pop-up menu og som jeg klikker på.

Feltet med adgangskoden bliver udfyldt automatisk (vist med prikker) - klikker på Log in og bliver dirigeret tilbage til AO startmenuen.

Forskellen på din og min login ligger altså i, at hos dig er felterne på sa.dk siden allerede udfyldt med e-mail og adgangskode.  :)
Med venlig hilsen
Ulf (5250 Odense SV)

Lars Jørgen Helbo

Skyldes måske, at jeg bruger Firefox?

Jørgen Hyldedahl Rasmussen

Hos mig er det sådan.
Jeg har Windows 7 Enterprise, Internet Explorer 8.
Og er kommet til siden https://www.sa.dk/composite-2032.chtm?lrp=/ao sker der ikke noget, når jeg skriver første bogstav i min e-mail i øverste felt. Klikker jeg på Log in først og derefter klikker vedholdende i øverste felt, bliver felterne udfyldt med mailadressen og prikker i kodefeltet, hvorefter jeg kan logge ind.

Mvh.
Jørgen Hyldedahl Rasmussen


Egon Sørensen

Hej Jørgen!


Jeg kan fint logge på på denne adresse.

https://www.sa.dk/ao/

Jeg kan bare ikke bladre i bøgerne uden at få et vindue der spørger om jeg vil geme denne fil.

Så bruger jeg en adresse uden S.

http://www.sa.dk/ao/

Så kører det fint.


Mvh.

Egon Sørensen





Tommy Carstensen

Hej Joergen,

Jeg ville gerne hjaelpe dig, men jeg er ikke sikker paa, at jeg forstaar, hvad problemet er.

Tommy

Hans Poulsen



Lars Jørgen Helbo skrev højere oppe i tråden blandt andet:

"Det burde fungere således: Du går ind på www.arkivalieronline.dk. Her klikker du på login. Derved kommer du til ovennævnte side, hvor felterne med brugernavn og password allerede er udfyldte. Du skal altså kun klikke på knappen "Login". Derefter kommer du automatisk tilbage til www.arkivalieronline.dk, hvor du så kan gå til kirkebøger eller folketællinger".

"..felterne med brugernavn og password allerede er udfyldte..".

På det punkt er der en lille krølle på halen hos mig i relation til brugernavnet.

På et eller andet tidpunkt har jeg fjumret så meget i det, at jeg skal vælge mellem tre styks, hvoraf kun det ene er rigtigt. Jeg trykker så på det rigtige - nemlig min e-mail-adresse, hvorefter de sorte prikker kommer i adgangskodefeltet - og så er jeg på.

De tre valg, jeg har, fremtræder i denne orden:

1...hans.poulsen@ost.tele.dk [hvor der mangler et *p* i ost

2...hans.poulsen@post.tele.dk - som er den korrekte e-mail-adresse

3...hans.poulsen@post.teledk [hvor der mangler et punktum mellem tele og dk]

Hvad gør jeg for at fjerne nr. 1 og nr. 3 - godt og grundigt?

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Morten Hovedskov Nielsen

prøv at trykke på DEL tasten når en af de forkerte er markeret.
Med venlig hilsen

Morten Hovedskov Nielsen
5690 Tommerup

Hans Poulsen



Tak for dit svar, Morten.

Den mulighed havde jeg prøvet, men uvæsenet kommer frem, næste gang jeg skal på AO.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jens Thomassen

Hej

I Internet Explorer 8 findes punktet "Slet browserdata" i menuen "Funktioner".

Her er det muligt at fjerne de adgangskoder, som er gemt til autoudførelse, fra browseren.

OBS:
Den sletter samtlige gemte adgangskoder til autoudførelse.


Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Hans Poulsen


Hej Jens

Tak for din vejledning.

Nu må jeg bryde sammen og tilstå, at jeg fortsat har Explorer 7, skønt nr. 8 daglig popper og gør sig lækker for at blive installeret.

Enestående mangel på it-indsigt bevirker, at jeg afskyr enhver form for nye programmer etc., da det altid og undtagelsesfrit efterlader mig dybt nedbøjet og småtudende.

Med venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Leif Sommerdal

Hej Hans,

Detvirker lige lovligt drastiskt at slette al alle pawwwords for at løse dit problem.
Jeg har søgt lidt rundt på nettet og har fundet denne side http://www.nirsoft.net/utils/internet_explorer_password.html

Der kan du se dine password entries - og du kan slette de uønskede

Med venlig hilsen
Leif Nielsen

P.S. Programmet findes både som et stand-alone program - og som en install fil
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hans Poulsen



Hej Leif

Tak for det link, du har sendt. Ved første øjekast fik jeg hedeture, men vil senere i dag stille og roligt læse teksten - sproget volder mig ikke vanskeligheder, men de tekniske udtryk kommer til det.

Det er præcist den type tekst, de unge i familien - dvs. dem under 70 år - altid advarer mig imod, da de erfaringsmæssigt véd, at det går galt for mig, men jeg kiler på - det MÅ kunne læres.

Nok en gang tak, Leif.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Leif Sommerdal

Hej Hans,

Hvis du bliver i tvivl om noget, så spørg hellere en gang for meget end en gang for lidt.
Jeg er kun glad for at kunne hjælpe.

Med venlig hilsen
Leif
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hans Poulsen



Flot, Leif. Tak!

Venlig hilsen

Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag