Eftersøger begravelse Vor Frelser Kirke, Kbh 1750. : Andreas Bjørn

Startet af Nina Friis, 05 Nov 2013 - 22:22

Forrige emne - Næste emne

Nina Friis

Hej Forum.

Jeg kan ikke finde Andreas Bjørns begravelse. Denne Andreas er egentlig døbt Anders Bjørn ( AO Sorø Vester Flakkebjerg- Skælskør 1689-1760 opslag 37, den sidste ved d. 28 okt )

Han kalder sig senere Andreas og dør ifølge mine optegnelser i København 27.1. 1750.
Jeg har ledt efter hans begravelse her : AO København Sokkelund Vor Frelser 1736-1759, men ikke fundet ham, hverken som Anders eller Andreas.

En mulighed er selvfølgelig, at han slet ikke er begravet fra Vor Frelser kirke, men han boede på Christianshavn så, jeg regner nu med, at den er god nok. Andreas Bjørn var købmand, tømmerhandler og skibsreder i København.

Kan nogen hjælpe ?

Venlig hilsen
Nina friis


Nina Friis

Godaften Heidi.

Tak for dit indslag. Jeg er bekendt med disse links, men det jeg søger er dokumentationen på begravelsen - hvis man kan finde den.

Venlig hilsen
Nina Friis

Jane Valkær

Hej
KB Kbh., Vor Frelser sogn 1747-1760 opslag 201 - begravet d. 3. feb. 1750 Agent Andreas Bjørn fra Strandgaden.

Mvh
Jane

Nina Friis

Godaften Jane.

Tusind tak - havde simpelthen overset, at der var døde i dette opslag. Man kan nogle gange blive blind, når man sidder med så mange opslag, årstal osv.

Venlig hilsen
Nina friis

Inger Toudal

Hej Nina

Du er vel opmærksom på, at der er to andre kirkebøger for Vor Frelser, der dækker døde i år 1750:

1737 - 1789 D

1747 -1760 F V D

Andreas Bjørn står i 1640-1771 J (Register over Liig af Vor Frelsers Sogn), opslag 7, den første under år 1750,
så han må stå i en af kirkebøgerne.

- og Jane har allerede fundet ham, kan jeg se.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Nina Friis

Hej Inger.

Nej, det var her, det gik galt - jeg mistede overblikket, og rodede rundt et forkert sted, men tak skal du også ha´

Venlig hilsen
Nina Friis