Mormonernes oplysninger

Startet af Jette Mejnertsen, 22 Nov 2013 - 12:11

Forrige emne - Næste emne

Jette Mejnertsen


En bror til en af mine aner emigrerede til USA, fordi han var blevet mormon.

Det drejer sig om:

Jens Jensen Skov f. 1792 i Vester Herrup, Lime sogn, Salling.

Han emigrerede den 20 feb. 1854 og døde 18.12.1877 i Ephraim, Sanpete, Utah.

Han giftede sig 28.5.1864 i Salt Lake City med Anna Johanna Christensdatter f. 15 jan 1822.
Oplysningerne er fra FS.

Her er hvad jeg har fået hjælp til:
Passenger Lists of Vessels Arriving at New Orleans, 1820-1921, United States Immigration and Naturalization Service, (Microfilm, Washington: National Archives Record Service, 1947, 1957-1958), FHL Film 0200177, Jesse Munn (Reliability: 3).
[No.] 227 [Names] Jens Schow [Age] 57 [Sex] Male [Occupation] (blank) [The country to which they severally belong] (blank) [The country to which they intend to become inhabitants] (blank)

Jeg vil gerne vide, om det er muligt via mormonernes dataer at få kendskab til hans liv i USA. Jeg tænker på hvad han lavede og hvor han boede. Måske han også fik et barn eller to trods hans hustrus alder ved vielsen.

Kan det f.eks. hjælpe at skrive til Utah, når jeg ikke er direkte efterkommer?

vh Jette Mejnertsen
4390 Vipperød

Mette Lund

Hej Jette

Jeg kan ikke helt gennemskue, om du har forsøgt at få hjælp af Rikke i Opslag internationalt/Hjælp med opslag i Ancestry.com, men hvis du ikke har, synes jeg du skal prøve det.

Gå til https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,464.msg367905.html#new, skriv din forespørgsel som svar til sidste indlæg på siden.
Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

Jette Mejnertsen

#2
Jo det har jeg, det er hende, der har hjulpet mig med passagererlisten. Hun kunne vist ikke finde mere på ham, og der er måske heller ikke mere at finde.

Jeg fandt dette link ved at google på mormoner i Salling, så det vil jeg se nærmere på.

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=54365.0

vh Jette


Jette Mejnertsen


Hej Verner.

Nej det havde jeg ikke, så rigtig mange tak. Jeg har været tæt på, for jeg havde fundet indgangsporten til kirkegården.

vh Jette

Hans Poulsen



Hej Jette

Han..døde 18.12.1877 i Ephraim, Sanpete, Utah

Amerikanske aviser nekrologer (obits) er guld værd for slægtsforskere, da de som regel er meget detaljerede - også i deres opremsning af, hvem den afdøde efterlod sig og det tit helt ud i fætter- og kusinekredsen, selv om de levede fx i Danmark.

Ikke sjældent ser jeg to dansk-amerikanske aviser nævnt i forbindelse med danske immigranter, nemlig BIEN og Den Danske Pionér; men jeg forbinder ikke de to avisers nekrolger med specielt gode nekrologer - ja, jeg er næsten sikker på, at jeg aldrig har haft udbytte af dem.

Der er rundt omkring i staterne mange frivillige slægtsforskere, der gerne er behjælpelige med se efter i avserne, om der er en obit, og de gør tit et grundigt stykke arbejde og opsøger *fremmede aviser* i andre delstater, da amerikanerne tit flytter til en anden stat, når de bliver gamle eller går på pension.

Om der gør sig særlige forhold gældende, når det drejer sig om mormoner, der boede og levede i Utah, tør jeg ikke sige.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Henny Odby Nielsen

Hej.

Det her kan være en søn, der dør i 1906.


Jens J. Scow in entry for Peter C. Scow, Utah Death Certificates, 1904-1956
Name:   Peter C. Scow
Titles and Terms:   
Event Date:   31 Dec 1906
Event Place:   Mayfield, Sanpete, Utah
Birth Date:   
Birth Year (Estimated):   1844
Birthplace:   
Age (Formatted):   62 years 4 months 21 days
Gender:   Male
Marital Status:   
Race:   
Spouse's Name:   
Father's Name:   Jens J. Scow
Father's Titles and Terms:   
Mother's Name:   Anne J. Christensen
Mother's Titles and Terms:   
GS Film number:   2229076
Digital Folder Number:   4120978
Image Number:   747
Reference ID:   222
Kilde: https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/XZL5-9SD
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Henny Odby Nielsen

Hvis Peter C Scow er en søn, er han født i Danmark i 1844.

I så fald er sønnen her med sin familie i en folketælling for 1900.

Peter C. Scow, United States Census, 1900
Name:   Peter C. Scow
Titles and Terms:   
Event Type:   Census
Event Date:   1900
Event Place:   ED 122 Fayette, Mayfield, Sterling Precincts, Sanpete, Utah, United States
Birth Date:   Aug 1844
Birthplace:   Denmark
Relationship to Head of Household:   Head
Father's Birthplace:   Denmark
Mother's Birthplace:   Denmark
Race:   White
Gender:   Male
Marital Status:   Married
Years Married:   32
Marriage Year (Estimated):   1868
Mother of how many children:   
Number of Living Children:   
Immigration Year:   1864
Page:   3
Sheet Letter:   A
Family Number:   49
Reference ID:   38
GS Film number:   1241686
Digital Folder Number:   004115261
Image Number:   00044
Household           Gender   Age   Birthplace
Head    Peter C. Scow    M   56   Denmark
Wife    Maria C. Scow      F   50   Denmark
Son    Peter H Scow       M   21   Utah
Son    Conrad Scow       M   20   Utah
Son    Clarance Scow      M   17   Utah
Daughter Zenobia Scow     F   15   Utah
Daughter Ida Scow            F   12   Utah
Daughter Lettie Scow         F   7   Utah
Kilde: https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/MMRP-1LP
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Henny Odby Nielsen

#8
Hvis Peter Christian Scow hører til familien, er han født uden for ægteskab af Anne Johanne Christensdatter.

AO Hjørring-Børglum-Vejby 1814-1859 opslag 16 11.8.1844 og hed Peder Christian Laursen.

Ved hans død fremgår af Familysearch ovenfor, at han er søn af Anne Johanne Christensdatter og Jens Scow og født ca. 1844.

Jens Scow døde i Ephraim - hvor Peder Christians søn Peder Henry Scow blev født i 1878.

3 generationer i Findagrave:

Jens Jenson Scow:
http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=Scow&GSfn=Jens&GSbyrel=all&GSdyrel=all&GSst=47&GScntry=4&GSob=n&GRid=32991071&df=all&

Peter Christian Scow - med billede af deathcertificate med fødselsdato og -sted - samt familiebillede:
http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=59482786

Peter Henry Scow:
http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=Scow&GSfn=Peter&GSbyrel=all&GSdyrel=all&GSst=47&GScntry=4&GSob=n&GRid=59489135&df=all&

Det ser ud til, at der er mere på Ancestry.com.

Folketællinger på Familysearch - der kan være flere:
1900 - Peter C. Scow med familie:
https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/MMRP-1LP
1920 - Peter H. Scow med familie:
https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/M8PN-FMB
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Henny Odby Nielsen

#9
Måske kan du finde noget guld her på Ancestry.

Det ser ud til, at andre har slægtsforsket i Jens Jensen Skow. Bl.a. brev til ham fra broderen Claus.

http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?gl=ROOT_CATEGORY&rank=1&new=1&so=3&MSAV=0&msT=1&gss=ms_f-2_s&gsfn=Jens&gsln=Scow&mswpn__ftp=Utah%2C+USA&mswpn=47&mswpn_PInfo=5-%7C0%7C1652393%7C0%7C2%7C3249%7C47%7C0%7C0%7C0%7C0%7C&msbdy=1792&uidh=l86


Ved at Google ud fra oplysninger i linket fandt jeg det her. Om Jens Jensen Skow og hans første kone, der døde i 1851. Han havde børn i 1. ægteskab.

https://familysearch.org/photos/stories/1053050/jens-jensen-skow-and-kirsten-nielsen


God fornøjelse. Det er ret interessant.

Mvh
Henny
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Henny Odby Nielsen

Du får lige linket til mormonernes skibe, hvor man også kan søge på passagererne.

http://mormonmigration.lib.byu.edu

Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Rikke Fjordbak Ravn

Hej Jette

Har du end dato på din efterlysning af ham hos Ancestry? Jeg kan ikke finde den ved søgning i forum eller i mit arkiv.

mvh
Rikke
Citat fra: Jette Mejnertsen [1532] Dato 22 Nov 2013 - 12:30
Jo det har jeg, det er hende, der har hjulpet mig med passagererlisten. Hun kunne vist ikke finde mere på ham, og der er måske heller ikke mere at finde.

Jeg fandt dette link ved at google på mormoner i Salling, så det vil jeg se nærmere på.

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=54365.0

vh Jette

Jette Mejnertsen


Til Henny.
Tak for dit store arbejde, jeg kigger på det i eftermiddag. Jeg er lige kommet fra nattevagt og behøver lidt søvn, før jeg kan tænke klart.

Til Rikke.
Nej jeg har ikke nogen dato, så hvis ikke det er dig, må det jo næsten være mig selv- jeg kan lige nu ikke huske, at have fået hjælp af andre ang. USA, men jeg har aldrig søgt i Ancestry.

Du har hjulpet mig, men der er også en anden gren, som emigrerede, det kan have været dem.
Jeg kan huske, at jeg kom til at placere indlægget forkert i første omgang.

Jeg vil lige fortælle, at jeg har fået meget gode oplysninger fra en anden slægtsforsker sendt til mig privat, ligeledes har jeg fået tilbud om hjælp fra en slægtsforsker i USA, det er over al forventning.

vh Jette

Kim Melchior

Hej Jette,

Jeg bor ca 2 timer fra Ephraim, og har venner der bor der.

Kim Melchior (USA)

Hans Poulsen



Hej Kim

Med din bopæl må du kunne sige, om der er værdifulde nekrologer i slægtsforskningsmssig betydning i de aviser, der udkommer i Utah, jævnfør mit indlæg højere oppe i tråden.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Kim Melchior

#15
Hej Hans,

De nekrologer jeg har set her er helt utrolige.

Men det ser ikke ud til at Mette er interesseret i at jeg foretager mig noget siden dette er det svar jeg modtog efter at jeg sendte hende en privat email:

Tak for dit venlige tilbud, jeg ved ikke, om det bliver nødvendigt, for jeg har modtaget nedenstående fra Kirsten Tatt.

og saa giver hun et link.


Dette er hvad jeg har fundet om Jens Jensen Skov paa folgende webside:

http://www.dupinternational.org/subpage_PioneerIndex_search.php

Pioneer Search Results
  Last Name       Given Name               Maiden Name       Birth Date       Death Date
  Davidson       Catherine Nielson       Scow                     6 Dec 1855       1919
  Petersen       Maren (Mary)       Jensen Scow             20 Dec 1830       30 Aug 1900
  Scow               Anna Johanna       Mikkelsen             15 Jan 1822       1 Aug 1896
  Scow               Jens Jensen                                            26 Jan 1792        
  Scow               Marie Kirsten       Fugl                             24 Aug 1848       1919
  Scow               Peter Christian                                    11 Aug 1844       31 Dec 1906

Saa det ser ud til at Daughters of Utah Pioneers har nogen oplysninger. Men det er naesten umuligt at faa oplysninger fra dem hvis man ikke kommer der personligt. Og selv om man personligt moder op kan man have problemer med a faa oplysninger fra dem hvis man ikke er en direkte efterkommer.

Men det ser ud til at hun har alt hvad der kan findes. Saa jeg behover ikke at spekulere mere paa det.

mvh,

Kim Melchior (USA)


Hans Poulsen



Hej Kim

De nekrologer jeg har set her er helt utrolige

Tak for dit svar, Kim. Det overrasker mig ikke, men jeg er glad for at få en bekræftelse fra kompetent side.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jette Mejnertsen


Til alle.

Jeg har lige sendt individuelle svar, jeg venter lige  og ser om det dukker op, det krydsede nemlig Hanses indlæg, kunne jeg se på en besked, jeg fik lige da jeg trykkede send.

vh Jette

Jette Mejnertsen

Nå mit indlæg forsvandt op i Cyberspace, så jeg starter forfra:

Til Rikke:
Du hjalp mig 23 Dato: 25 Okt 2010 - 11:19 , men det var med min oldemors 2 søstre, så klart du ikke fandt noget.

Til Henny.
Jens Jensen Skov adopterede Anna Johannas 2 børn, jeg sender et klip, som jeg så imorges, da jeg kom hjem:
. A number of years after Jens arrived in Ephraim, he married a Danish widow, Anna Johanne Jensen, who like hiimself, had lost her mate in the old country. She had two children, Peter and Stena, whom Jens adopted and took care of until their marriages. This marriage was not sealed for time and eternity but "Ann Yo Han," as she was called, made a very comfortable home for Jens and was very good to him.

Du har ret, det er spændende oplysninger og endda med billeder.

Til Hans:
Undskyld, at jeg ikke svarede dig i morges. Du har ret, nekrologer er en god ide`

Til Kim:
Mails kan lyde så hårde, men det var bestemt ikke min mening. Tværtimod er jeg taknemlig for dit tilbud, jeg mente blot, at der var mange oplysninger i det Kirsten sendte, så jeg behøvede ikke at tage din tid.
Jeg kopierede hele Kirstens artikel til dig, men jeg kan se, at du ikke har modtaget den. Der kom godt nok en besked om, at nogle billeder blev blokeret, jeg tænkte ikke, at det kunne være teksten.
Jeg ved ikke om det er en nekrolog eller en erindingsartikel, som Kirsten sendte.
Nu ser jeg lige, om det lille klip, jeg har sendt med her kommer frem.

vh Jette


Jette Mejnertsen

Nå det gik jo fint igennem her, så nu prøver jeg at sende hele artiklen - ikke at I behøver at læse alt det, men måske vil du Kim sige, om det er en nekrolog selvom den er skrevet næsten 100 år efter hans død.
Håber, at det er iorden at offentliggøre den.Den er ikke 100% korrekt, noget må være myter, der er opstået, men det er ligemeget, det var sådan noget, jeg efterlyste.

vh Jette

Jens Jensen Skow and Kirsten Nielsen
Contributed By Kathryn Rasband Rogers • 2013-05-18 19:01:48 GMT+0000 (UTC) • 0 Comments
Jens Jensen Skow and Kirsten Nielsen (1792 – 1877) (1793 – 1851) Jens Jensen Skow was born in Lime, Viborg, Denmark to Mette Jensen and Jens Nielsen Bojer (Boier) in 1792. (His tombstone gives the date as January 26, 1792.) He was the fourth child in a family of ten children. He had two brothers - Claus and Niels Jensen. A brother also christened Niels died as a child. His sisters were Inger, Maren, Anne, and Anne Margretha. Two sisters, Karen and one also named Anne Margretha passed away as children. At the age of twenty-one he was one of the many Danish boys sent to France to fight in the French Revolution. While there he suffered the many hardships of war, but he did not spend all of his time and energy with the implements of destruction. He was a very serious scholar and decided to take advantage of his travels to learn about the people and their country. While on the continent he learned to write and speak French fluently and obtained a good foundation in the German language which he enlarged upon later. On his return to Denmark he became a school master, a position of honor. He was especially well trained in mathematics and languages, being able to read and speak in Danish, French, and German. He married Mathilda Ostergaard (a priest's daughter). To this union was born one son - Mattias or Martin on July 30, 1821. The mother died in childbirth, and this young son was raised in the home of his grandparents. Martin later went to sea and was last known to be in Australia. Jens Jensen Skow then married Kirsten Nielsen. Kirsten Nielsen was born October 27, 1793 to Maren Pedersen and Niels Bertelsen in Lime (or Ebbesgaard), Denmark. She was their ninth and last child. She has six sisters - Anna, Maren, Dorthe, Karen, Mette who died as a baby, and another Mette. Her two brothers were Bartel and Soren. All of the children in the family were born in the same place. Jens and Kirsten had four children, all born in LIme, Viborg, Denmark. Mette arrived on March 15, 1823. A year and a half later on September 12, 1824 Niels Jensen was born. In four years on December 23, 1828. Maren arrived. She died about a month later. They also named their last daughter Maren. She was born December 20, 1830. Jens and Kirsten had a good life in Denmark. With his highly respected job as a school master they were financially independent. In the summer he made rope, tended his large colony of bees and was the caretaker of an extensive forest. He owned a tract of land himself in which he had a comfortable home. While in Denmark Jens was active in the affairs of the Lutheran parish in which he lived, and was well liked and respected by his friends who came to him for advice and counsel. Kirsten started having health problems when her youngest child was about four years old. For seventeen years she was not in the best of health. On February 17, 1851 she died of breast cancer. Soon after the mother's death, the Mormon missionaries found their way to Lime, Viborg, the beautiful countryside where Jens and his three children lived. They opened their home and their hearts to the missionaries and were baptized as members of the Church of Jesus Christ of Latter-day Saints on May 6, 1852. The persecution of the people who accepted the gospel began immediately. Sometimes trouble was started by rough necks who stood on the benches with their hats on, smoking cigars while church services were being held. At other times they would break windows, doors, and other parts of the meeting places. Sometimes the violence was personal. Homes of new converts were scenes of attacks. There were many instances of special vengeance in the villages when neighbors allied themselves against those having accepted this foreign "ism" as they called Mormonism. Homes were burned, mobbings became common, and peasant girls held stones in their skirts while others threw them chanting, "Call on your God now, and see if He will help you." It has been said of the Scandinavian converts of that time, "They heard the gospel preached one day, were baptized the second and on the third day they were out preaching the restored gospel to kinfolk, neighbors and friends, and within a year had emigrated to the Salt Lake Valley, establishing new homes doing their share to make the "desert blossom as a rose.'" This was literally true of the Skow family. In December of 1852 just seven and one-half months after their baptism, the family stood on the wharf to bid each other farewell. Niels and Maren were sailing for America with the John E. Forsgren Company, the first large organized group of Saints to leave Denmark. Father Jens and Mette were to remain in Denmark for a short time. Why they remained is not certain. It could not have been for financial reasons because Jens is known to have paid the fare for quite a large number of his fellow countrymen to come to Zion. He never asked for or received one cent of this money back. He only rejoiced in his ability to be of help. He and Mette probably stayed to dispose of their property in Denmark. Also it may have been hard for all of them to secure passage at the same time as so many people were anxious to go to Zion. They were ready when the second large company left Denmark. They left their home in Lime, Viborg, setting sail in a small vessel from Frederickshound, Denmark, in December of 1854 headed for England. A storm in the North Sea blew from the wrong direction and they landed in Norway. After a stay of about one week, they embarked again, only to be blown back to their starting point in Frederikshound. Another try was made. The winds were favorable and they landed in England on Christmas Day. They immediately took the train for Liverpool from where all ships were chartered for the Saints bound for America. They joined Peter O. Hansen's Company of Scandinavian Mormons. Peter O. Hansen was a wonderful Danish Saint and interpreter of the Book of Mormon into the Danish Language. They waited for thirteen days for favorable weather conditions and then boarded the vessel "James Nesmith" and sailed for Zion on January 7, 1855. There were four hundred fifty Scandinavians and one British Saint aboard. They landed in New Orleans February 23, 1855, went by boat up the Mississippi River to St. Louis, Missouri where they stayed for one day. From there they took a flat boat to Leavenworth, Kansas, where they landed at a place called "Mormon Grove." There Jens secured a good wagon, a team of oxen, two cows and other needed equipment for the journey across the plains to Zion. Jens drove the team and Mette drove the cows most of the way. They suffered the hardships encountered by all pioneers - fighting Indian attacks, snakes, sand, mud, rain, heat, and cold. They finally arrived in Salt Lake Valley September 9, 1855. President Brigham Young sent the greater portion of this company to Sanpete County. It was probably the latter part of September or the early part of October 1855, when Jens and his daughter Mette drove their team of oxen into the valley of Pine Creek (Ephraim). What joy must have filled their hearts when they realized their journey of nearly a year was over, and they would be reunited with their family and friends again. Niels and Maren who had preceded them by two years welcomed them with opened arms. Maren introduced them to her husband of two years, Niels Petersen, and to her son, Jens Peter. Maren and Niels Petersen welcomed Jens and Mette into their home which was located inside the Fort. The past year had been a difficult one for Maren and her husband. Food was very short. A frost took their grain crop and then grasshoppers came by the millions and greedily devoured everything upon which they alighted, so the harvest that fell had been very scant. Mette stayed for a short visit and then went north to Spanish Fork where she was housekeeper and weaver for a family. When she returned in the spring, she brought with her a sheep and some flour she had earned as her winter's wages. By this time her father Jens and brother Niels had built a small home inside the fort. She became her father's housekeeper. During this year Niels married Dorthea had two children, John and Dorthea Christina. These two children were raised by their Aunt Maren and Uncle Niels Petersen, because of the early death of both parents. In 1857 Mette married Rasmus Johnson. In 1860 the area was surveyed. Streets and city lots were marked off and the people left the fort to build their homes upon their own land which was apportioned by drawing lots. Jens Jensen Skow drew the building lot on 200 North between 100 and 200 East Streets. It was near the lot drawn by his daughter Maren and her husband Niels. Here he built his home making the adobe himself and doing his own carpentry work. Mette lived with him for a while. A number of years after Jens arrived in Ephraim, he married a Danish widow, Anna Johanne Jensen, who like hiimself, had lost her mate in the old country. She had two children, Peter and Stena, whom Jens adopted and took care of until their marriages. This marriage was not sealed for time and eternity but "Ann Yo Han," as she was called, made a very comfortable home for Jens and was very good to him. By their industry and ingenuity Jens and his family remained as they had always been in Denmark, independent and self-sustaining. They had their cows for milk, butter and cheese, meat, leather, and fat for soap grease. Their chickens and ducks provided meat, eggs, and feathers for pillows, comforters and feather ticks. Their sheep served a dual purpose - meat and wool. The wool was used for clothing, blankets, quilts, and many other pruposes. Their valley was fertile and after 1857 food stuff was abundant enough to sustain life. There was also good hunting and fishing. As the years passed, through their hard work and thrift they were able to add to the comforts available in pioneer days. They soon had hand-made chairs, tables, beds, cupboards, and other furniture carved out of native pine and other materials mother nature provided for them. Jens was a tall, stately slender man, nicely proportioned, with blue eyes, brown hair and a fair skin. He had a very kind and gentle nature. He maintained his stately bearing throughout his long life, probably because he was so well trained and sternly disciplined in the Danish Army. Jens took an active part in church and civic affairs and was a great influence in building up the new community they were trying to establish. He was a man of great industry and integrity. Ole Ralvaag, a great Danish writer of this day, called the Danish pioneers "giants of the earth." Truly Jens was one of these giants. he taught higher mathematics among the adults and arithmetic of a more simple nature to the children of the community in the evening after his day's work was done. All daylight hours must be spent wrestling food stuff and clothing from mother nature. Only the evening could be spent for culture. It wasn't long till Jens was able to use English proficiently. He became a successful farmer and was a tanner of leather. His son Niels owned the tannery with him until Niels' death. They made leather for shoes, harnesses, some clothing, etc. He learned the art of rope making while in the army in Denmark and France. Through this knowledge he made a significant contribution to the community. He contrived a home-made apparatus in which to make the rope. Because of the lack of other materials he first used hair from the tails of horses and cows. (Bob-tailed horses must have been the style in Ephraim in that day.) When he was able to have hemp seed brought to Ephraim he experimented with its culture and was finally able to raise good quality hemp for rope-making. There is still in the possession of one of his descendants a piece of rope made by Jens. These wonderful pioneers wasted neither time nor material. Jens learned to knit during his later years and made many pairs of full length wool stockings for himself and his grandchildren. These stockings were practical and warm, but certainly not very comfortable. However they were a necessity during the long, cold winters they had to endure with only a fireplace for heat. Jens Jensen Skow died December 18, 1877 in Ephraim, Utah, at the age of eighty-five. He is buried in the Pioneer Cemetery. His third wife, Johanne is buried by his side. It can truly be said that Kirsten and Jens' posterity even to the seventh and eighth generations are living rich full lives. Among them have been found an assistant to the Twelve, a temple president and coordinator of all temples of the church, mission presidents, stake presidents, bishops, many missionaries and seminary teachers. There are university professors and educators in all fields. Bachelor and master's degrees are common and doctors of medicine, veterinary, and education name them as their progenitors, as do men of science working in the atomic and other fields. Successful farmers, stock raisers and men in industry follow his example of honesty and integrity. Man of his descendants have served their country, and some have paid the supreme sacrifice in its defense. The women of their posterity are true mothers in Zion, having taken advantage of opportunities in education, church, and civic service presented to them. Compiled in 1992 by Rae Lou W. Olsen from a history written by Hazel A Watts in 1962, and the Jens Jensen Skow family group sheet.

Kim Melchior

Jette,

Den historie du har lagt ind kunne godt ligne en af de historier de har oppe hos Daughters of Utah Pioneers.

Jeg har vaeret der oppe flere gange og sogt i deres bibliotek. For nogen har de bare et enkelt lille stykke papir, for andre har de flere hundrede sider. Det afhaenger helt af hvad de har modtaget. Man ved det ikke for man checker hvad de har. Det er ogsaa muligt at de har billeder. Jeg ved ikke hvad de tager for billederne idag. For 7-8 aar siden kostede et billede 10 Dollar.

mvh,

Kim Melchior

Jette Mejnertsen


Hej Kim.

Ved du  om du ud fra det du nu har set  kan tilføje mere?

Jeg betaler gerne for billeder, men du skal ikke tage den lange vej bare for det.

vh Jette

Kim Melchior

Jeg ved ikke hvad de har deroppe.  Jeg ville checke en gang naar jeg alligevel er i Salt Lake City. Men jeg ved ikke hvornaar det vil blive. Jeg tager til Mexico om et par uger og ved ikke hvor laenge jeg bliver dernede.

mvh,

Kim Melchior (USA)

Jette Mejnertsen


Det lyder godt - både Mexico og at du vil tjekke for mig.

vh Jette