Afdøde i Kbh. efter 1885 - opslag i Politikens e-arkiv tilbydes!

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 30 Nov 2013 - 19:25

Forrige emne - Næste emne

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birthe Nielsen

Hej Gitte

Tak for hjælpen - det var pænt af dig.
Nu er jeg jo nysgerrig efter at finde ud af, hvordan han døde; Der er jo noteret i Anm.rubrikken "Ulykkestilfælde".
Det må jeg forsøge at finde ud af.

Venlig hilsen
Birthe Nielsen

Dan Hilding

Hej

Er der en der har mulighed for at foretage et opslag i Berlngske Tidende den 28. marts 1945.

Jeg har søgt efter min mors morfars død gennem meget lang tid uden held,
hans navn er Christian Alfred Idon Ibsen født 22/1-1869 Sct. Pauls sogn

Min afdøde mor mente at han var død mellem 1945 og 1950.

De sidste data jeg har på ham er fra KTAS tlf. bog 1940-41 CA Ipsen cigarhandler Rantzausgade 44 Nora 675

Jeg læste i vort seneste medlemsblad om mediastream.dk og prøvede at søge der med 7 hits til følge
desværre skal man logge ind for at se data.

Llnk:
http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/search/christian%20alfred%20idon%20ibsen

Er der en derude der kan hjælpe???

Med venlig hilsen/dan

Dan Hilding

#1203
Christian Alfred Ibsen er fundet + feb. 1945 Almindelig Hospitals, De Gamles Bys og Nørre Hospitals Menigheder
Hilsen /dan

Ketty Nielsen

Hej Stina

Vil du prøve at kigge efter en Bjørn Harald Andersen F. 3/6-1890 skulle være ca 1950 i København, han
var ved flåden som Kommandørkaptajn/Kontreadmiral.

Hans hed Margarite Ella Andersen F. Heide F. 1/9-1893 hun er død efter 1950.

Venlig hilsen
Ketty Nielsen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Dan
Jeg har desværre ikke fundet noget i Politiken.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Ketty
Kontreadmiral Bjørn Harald Andersen står under rubrikken Dødsfald anmeldt for Københavns Skifteret d. 24. marts 1950.
Venlig hilsen
Stina

Ketty Nielsen


Karsten Jacobsen

Hej, Stina!

Er der nogen dødsannonce eller nekrolog over modstandsmanden og skakmesteren Jens Enevoldsen? Han skulle være død 23. maj 1980.

MVH
Karsten

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Karsten
Jeg har sendt dig en privat mail.
Venlig hilsen
Stina


Lou

Vil du prøve og kigge efter Anne Kirstine Mortensen, f. 9. januar 1891 på Bjørnø. Og prøv også navnet Kirstine Mortensen det bruger hun i en folketælling.

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Louise
Der er ikke umiddelbart noget på Anne Kirstine Mortensen - og for mange på Kirstine Mortensen. Hvornår har du selv sidst fundet hende? Blev hun gift Mortensen? Hvad var i givet fald hendes ungpigenavn? Og kender du hendes mands profession?
Venlig hilsen
Stina

Lou

Tak for hjælpen.
Anne Kirstine er født Mortensen. Jeg ved ikke om hun bliver gift.
Jeg har selv fundet hende i Politiets registerblade fra 1921: https://www.kbharkiv.dk/sog-i-arkivet/sog-i-indtastede-kilder#/post/17-1159208, hvor hun er flyttede fra Holte til København. Jeg kan også finde hende i Folketællingen fra Holte i 1921, men så forsvinder hun :(

Stina Kirkegaard Hansen

Desværre, jeg har ikke fundet hende. Men her er hun i folketællingen i 1925:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=100783&side=253
Venlig hilsen
Stina


Lou

Tak :) Jeg kender ikke hjemmesiden og g når jeg prøver at søge på Anne Kirstine dukker der ikke noget op :( Hvad har du søgt på? Måske jeg kunne være heldig og hun også dukkede op i 1930

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg fandt hende via Family Search men vidste ikke, om du var bruger af den, derfor fandt jeg folketællingen hos Sall Data
Venlig hilsen
Stina

Svenn Chr. Trønning

Hej Stina

Kunde du hjælpe mig endnu en gang.

Jeg søger efter en forhåndværende Forvalder Anders Jepsen født 30. december 1858 og som skulle være døf ca. 1918 i Rødover eller deromkring.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Karsten Jacobsen

Hej, Stina!

Er der en dødsannonce i Politiken på Margrethe Francoise Veronique Karen Petersen, f. Messerschmidt? Ifølge Statstidende skulle hun være død 18-5-2001.

MVH
Karsten

Svenn Chr. Trønning

Hej (igen) Stina...

Jeg søger efter en forhåndværende Forvalder Anders Jepsen født 30. december 1858 og som skulle være død ca. 1918 i Rødover eller deromkring.

Han bor Hvidovervej 35 ifølge FT 1925 så han er ikke død 1918 som jeg skrev.

Undskyld

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Svenn
Forvalter Anders Jepsen står under rubrikken Begravelser fra søndre kapel på Solbjerg Kirkegaard i d. 6. oktober 1927.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Karsten
Jeg har desværre ikke fundet Margrethe.
Venlig hilsen
Stina

Karsten Jacobsen


Svenn Chr. Trønning

Hej, Stina!

Tak for hjælpen - det var pænt af dig.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

John Thomsen

Kære Stina

Mon du kan hjælpe mig med en finsk kvinde?

Navnet er Marja-Leena Lehto, og hun skal formodentlig være fra sidst i 30'erne.

Det eneste jeg ellers har på hende er, at hun sammen med sin danske mand Henning Peter Larsen, får en søn på Rigshospitalet 13/12 1964. Så det er lige i den tid, hvor arkivalierne er blokeret. Men måden hun omtales på (eller rettere ikke bliver omtalt overhovedet), lader ane, at hun må være død.

Det er hendes mand måske også...?

Jeg gruer for, at skulle lede efter hendes familie i Finland, hvor hun vistnok skulle have et par halvsøstre, men kan man "tale" med dem?

Venligst
John

Stina Kirkegaard Hansen

Hej John
Jeg har desværre ikke fundet noget i Politiken.
Venlig hilsen
Stina

John Thomsen


Bernhard Christensen

hej Stina

Du har hjulpet mig før - til gavn og glæde

Denne gang drejer det sig om hvorvidt der stod noget i Politiken i forbindelse med begravelse af Andreas Peter Rye-Jørgensen den 23 juli i Valby sogn, København amt - formentlig fra Jesuskirken

meget gerne også hans hustru Catharine Magdalene Andrea R. J født Andersen begravet samme sted fra den 4 oktober 1931

hendes navn kan have de vanlige varianter Kathrine (a) Magdalene (a)

Hvis du finder noget sætter jeg pris på en mail herom.

dbh
Bernhard

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Bernhard
Jeg har desværre ikke fundet noget på nogen af dem (Jeg regner i øvrigt med at Andreas P. R. Jørgensen døde i 1923?).
Venlig hilsen
Stina