Afdøde i Kbh. efter 1885 - opslag i Politikens e-arkiv tilbydes!

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 30 Nov 2013 - 19:25

Forrige emne - Næste emne

Stina Kirkegaard Hansen

Ja, hende jeg finder, dør d. 7. oktober. Jeg tog hende blot med pga. navnesammenfald og datonærhed, hvis nu du fx havde fået oplyst begravelsesdatoen i stedet for dødsdatoen. Men jeg har desværre ikke haft held til at finde andre bud.
Venlig hilsen
Stina

Ulrik Damgaard Pedersen

Tak for det
Det jeg har, er fra "borger.dk" Tror ikke vi kan gøre mere

Tak for hjælpen

Viggo Rasmussen

Hej Stina.

Jeg søger oplysninger om:
Jens Leth Rasmussen f. 4. januar 1845 i Håsum sogn. Død i København den ?
og hustru
Emma Amalia Louise f. Levin den 21. juli 1852 i Gettorp sogn. Død i København den ?

Med venlig hilsen
Viggo Rasmussen


Klaus Poulsen

Hej Stina
Meget flot og meget generøst tilbud fra din side :-)
Søger Oplysninger om Niels Marinus Larsen født 21/11-1876 i Dronninglund
Han gifter sig med Martha Marie Ella Larsen , født Stapeldfeldt ,i Hamburg i 1907.
(Martha er født 1884)
De kommer til DK i 1908, med datteren Kaethe (Kate)Christina Emma Larsen ( f. 10/5-1908) og flytter til Kbh.
De bor på Bispebjergvej 68, og senere på Veksøvej (Viksøvej) 3b ,hvor Niels Marinus dør 08.04.1943.
Han begraves på Brønshøj Kirkegaard.
Jeg er nysgerrig efetr detaljer vedr. både Niels Marinus Larsen, Kaethe og Martha Maria
På forhånd tak for indsatsen
vh Klaus

Viggo Rasmussen

Hej Stina.

Tusind tak for de fine oplysninger.

Venlig hilsen
Viggo

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Klaus
Martha dør i 1971. Jeg har sendt dig en privat mail.
Venlig hilsen
Stina

Helle Rossini Hansen

Hej Stina,

Jeg vil hører om du kan slå en ane op for mig.

Otto Henrik Jørgensen født 3. marts 1903 døde i en ung alder efter 1931, mener han er død inden 1948 baseret på at hans søn tager navneforandring i det år.

Han var sidst fundet i et skifte i 1931, hvor han boede på Musvaagevej nr. 5 i Charlottenlund

Han var gift med Mette Lene Kristiansen Dalby, deres søn hed Bent Dalby (Jørgensen)

På forhånd tak for hjælpen.

Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Stina Kirkegaard Hansen

#1118
Hej Helle
Jeps, det må være ham her (nr. 1912) (skønt fødselsdato står som 2/3) :):
https://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=5&item=1386527
Venlig hilsen
Stina

Helle Rossini Hansen

Tusind tak Stina for linket:D jeg prøvede at gå ind på mediastream og søge på ham, og fandt hits for juni 1942, men jeg kunne desværre ikke gå ind og kigge i avisen. Jeg har ledt op og ned efter ham og to af hans søskende, nu har du opklaret den ene.

Kan jeg få dig til at hjælpe mig med et par stykker mere i samme familie, det ville nemlig være dejligt hvis jeg endelig at lukke de huller.

Jeg ville godt vide hvad der blev af

Ottos kone (Mette Lene Kristiansen Dalby), hun skulle være født 24. januar 1896 samt sønnen Bent Dalby (Jørgensen slettet i 1948) f. 27. september 1929, (Vist nok damefrisør) begge sidste opholdssted i Herlev i 1942. (Dog ikke fundet i FT1940 på adressen listet i begravelsesprotokollen)

Rudolf Gotfred Jørgensen f. 27. december 1896 død efter 1960 ejede et gartneri i Bagsværd, sidste folketælling i 1960 på Laurentsvej nr. 25, gift med Kathrine Christine Amalie Rasmussen f. 30. april 1897

og så den søster der har givet mig flest kvaler
Signe Dagny Jørgensen f. 8. marts 1888, var ugift i 1941, da hun boede på Laurentsvej nr. 33 nede af vejen fra sin bror Rudolf. Rygterne i familien var at hun endte i Struer og giftede sig med en maler, hun skulle være død sidst i 1960erne, men det sidste kan jeg ikke bekræfte, så det kan sikkert ikke bruges til noget.

På forhånd tusind tak for hjælpen.
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Helle
Det er desværre ikke lykkes mig at finde nogen af de andre.
Venlig hilsen
Stina

Helle Rossini Hansen

Hej Stina

Tak fordi du kiggede, ærgeligt det mysterium skal åbenbart ikke opklares endnu. Men du fandt da 1 ud af 3, så de andre kommer nok på et tidspunkt.

Hav en fortsat god dag
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Bernhard Christensen

hej

Hvor langt op kan du komme i tid? - og taler vi også om København omegnskommuner i nyere tid?

dbh
bernhard

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Bernhard
Helt op til nu. Og ja, somme tider også omegnskommuner.
Venlig hilsen
Stina

Bernhard Christensen

hej Stina

tak - kunne jeg få dig til at se efter spor af

Otto Niels Andersen f 1902 Babberup, Fakse og Thyra Andersen (alias Thyra Bagger, Thyra Bagger Andersen, eller Thyra Andersen Bagger) f 1906 i Kristrup Sønderhald, Randers døde formentlig i hhv 1977 og 1972, men det er usikre data

de er gift og sidst "set" i 1936 i Højbjerg, Saltofte Ubby (Sorø/Holbæk-egnen) - men er nævnt som værende "Københavnere"

Enkelte spor peger på Helsingør som sikkert er uden for "dit territorie", men andre på København - både lidt nord for (Søllerød) , men også på de sydlige kommuner - mest sandsynligt Tåstrup/Glostrup

Iflg mine oplysninger skulle de være afgået ved døden i hhv 1977 og 1972

Alle former for info er velkomne

mvh
Bernhard

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Bernhard
Har desværre ikke rigtig fundet noget, der matcher dine oplysninger, har dog sendt dig et spinkelt bud på Otto.
Venlig hilsen
Stina

Bernhard Christensen


Theis Kongeskov Jensen

Hej Stina.
Dækker dine muligheder også Frederiksberg?

I positivt fald vil jeg spørge om du kan finde nedenståendes død:

Jens Peter Andersen. Født 8. december 1860 i København. Boede ved FT 1925 Vodroffsgaards Huse 5-6, hvor han fremstår som enkemand og arbejdsløs smed. Det er det sidste jeg kender til ham.

Da jeg ikke umiddelbart kan finde hans fødsel, kender jeg heller ikke noget til hans forældre.......desværre :(

Håber du kan hjælpe.

Mvh Theis
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Theis
Ja, Frederiksberg er også med, men jeg har desværre ikke fundet Jens Peter. Kender du hans kones navn, så kan jeg måske søge hende?
Venlig hilsen
Stina

Theis Kongeskov Jensen

Hej igen.
Han var gift med Marie Jacobine Nielsine Andersen, f. Clausen. Men hun døde den 9. juni 1922 på Sk. Josephs Hospital.

Mvh Theis
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Claus Nissen

Hej Stina

Jeg søger hvor og hvornår Carl Jørgensen er død

Han er født 21 Marts 1838 i Gentofte som søn af

Susanne Eriksdatter og Jørgen Olsen

Han er konfirmeret 1852 i Gentofte men derefter kan jeg ikke følge hvor han bliver af.

Jeg formoder at han opholder sig i København eller omegn.

Hans Tvillingbror Peter Jørgensen kan jeg derimod følge til han dør i Odense ved sin halvsøster.

mvh

Claus

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Claus
Beklager, navnet er desværre for almindeligt at søge på, når der ikke er en titel eller en afgrænset periode.
Venlig hilsen
Stina

Claus Nissen

Hej Stina

Tak for forsøget

Jeg har desværre ikke noget at gå efter hverken arbejde eller hvad han har lavet og været efter konfirmationen.

mvh

Claus

Kirsten Halgaard Kristensen

Hej Stinna
Håber du kan hjælpe mig med at finde denne mand og hans kone i dødannoncerne:

Kaj August Johan Petersen født 25 juli 1899 i Sct Stefans sogn København. Han var maskinarbejder/ montør på Burmeister og Wein.
Bor i 1940 med sin kone Edit Gudrun Margrethe( født 28 august 1908 et sted i København.) de bor Åløkkevej 27,1 København
Hun var telefonistinde hos Damsø. Kender ikke videre til deres liv, om de fik børn, flyttede igen eller noget.
Håber du kan hjælpe med en brik eller to i deres liv
De blev gift  31 oktober 1936  ved ikke hvor.

Med venlig hilsen
Kirsten
Venlig hilsen
Kirsten H.K.

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Kirsten
Jeg har sendt dig en privat mail med et bud på Kaj.
Venlig hilsen
Stina

Helle Rossini Hansen

Hej Stina,

Jeg spurgte dig i en tidligere post om du kunne kigge efter Dagny Signe Jørgensen, og du kunne ikke umiddelbart finde hende.

Jeg har imellemtiden fundet ud af at hun giftede sig med en Carl Nielsen, og flyttede til struer. Kan jeg få dig til at kigge igen, under hendes gifte navn.

Hun var født d. 8. marts 1888, hun blev gift i en sen alder, nyt navn Dagny Signe Nielsen.

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Helle
Jeg finder hende fortsat ikke, men Politiken er jo også en udpræget københavneravis.
Men måske dør hun i 1965? Aviserne kan man desværre ikke tilgå hjemmefra:
http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/search/%22Dagny%20Signe%20Nielsen%22

Venlig hilsen
Stina

Helle Rossini Hansen

Hej Stina,

Tak for linket, ja desværre kan vi ikke se om det er den rigtige Dagny, men årstallet passer faktisk meget godt. Og for at gøre det mere besværligt, ja så mangler kirkebøgerne 1960-1970 for Struer på Arkivalieonline.com, den sektion er ikke skannet, ellers ville jeg hurtig have slået det op.

Jeg prøver at spørge i "hjælp til opslag", måske der er en der har adgang til mediestream for nyere dato.

Hav en fortsat god dag.

Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Karina Nørgaard Jensen

Hej Stina

Det er en meget fornem mulighed du stiller til rådighed, jeg vil høre om du kan hjælpe mig?

Jeg søger efter min oldefars dødsdato.

Søren Kristian Christensen født Valløby d. 13. juli 1893
Sidste kendte opholdssted Lyngby - Brede i ca. 1930.
Herefter forsvinder han for mig, jeg ved desværre ikke om han bliver på Sjælland eller om han tager andet sted hen. Det er dog et forsøg værd at søge ham her.

Søren får tre børn med tre forskellige kvinder, ingen af dem gifter han sig med. Og han kan heller ikke betalt børnepenge, det gør kommunen for ham.

Hvis du kan hjælpe med et opslag vil jeg blive meget glad.

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Karina Jensen
Bruger primært tiden på at forske i Demuth slægt på Als og Nørgaard/Nørregaard i Haderslev, Hammelev, Styding og Øster Lindet

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Karina
Han lyder som min oldefar, børn med tre forskellige kvinder, ingen ring på fingeren, ingen børnebidrag  ;)
Det er desværre ikke lykkes mig at finde ham.
Venlig hilsen
Stina