Hvordan finder jeg min biologiske søskende

Startet af Erik Hansen, 17 Dec 2013 - 11:30

Forrige emne - Næste emne

Erik Hansen

Jeg har igen fået lyst til at opsøge mine søskende, men ved ikke lige hvordan jeg skal gå videre. Jeg har efterhånden ikke meget tilbage af min adoptiv familie og har egentlig længe gerne ville møde mine søskende.

I foråret 1997 havde jeg nogle gange kontakt med min biologiske mor, men har mistet forbindelsen igen. Jeg fik lidt informationer om min familie, men jeg nåede aldrig at møde mine søskende, jeg har 2 storesøstre og en lillebror.

Det var egentlig ikke så svært at finde min mor. Jeg fik en udskrift af den ministerielle kirkebog og skrev til Civilretsdirektoratet og var til sidst på kommunen for at får hendes adresse.

Min udfordring er at jeg meget gerne vil have kontakt med mine søskende, men ikke oplevede den store hjælp fra min mor. Det var ikke kun for at møde mine søskende at jeg mødte min mor, men lige så meget for at møde så meget af min familie jeg kunne. Så hvad gør jeg for at komme videre?

Vil det være ok at kontakte dem, selv om min biologiske mor lever, men ikke har formidlet kontakten og hvor går jeg hen for finde frem til dem. Det er lidt sparsomt hvor mange informationer jeg har om dem, men lidt har jeg.

Hilsen
Erik

Belinda Nielsen

jeg synes det ville være ok at kontakte dem..
med hensyn til hvordan du skal finde dem så ved jeg ikke lige hvordan det skal gribes an, men jeg ville da mene at du sagtens kan gøre det..

Anne Marie Holck

Hvad er årsagen til, at din biologiske mor ikke bare kaldte familien sammen, da du kontaktede hende? Ved familien/dine søskende måske ikke, at du eksisterer? Hvis de ved, at du eksisterer, hvorfor har de så ikke kontaktet dig?

Jeg tror, at det er væsentlige pointer, og at det skal overvejes nøje, inden du tager kontakt, da det jo evt. kan forårsage store skår i familien.

Prøv hellere at få kontakten med din biologiske mor i gang igen, og lad så den kontakt føre til kontakten til dine biologiske søskende.


Lise Østerberg Bahr

Hej Erik.


Muligheden for en dejlig julehilsen fra dig, er jo nærliggende lige nu - og jo før du får taget dig sammen til tage kontakt - jo bedre, - senere vil du fortryde hvis du ikke fik det gjort - og årene der bare går, uden at man gør noget, kommer ikke tilbage.

God jul, og held og lykke med dit forehavende. :)

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Erik Hansen

Hej,

Tak for hurtigt svar.

Jeg mener ikke at mine søskende ved at jeg eksister. Sådan forstod jeg det i hvert fald på min mor, men jeg ved jo ikke hvad der er sket efter vi mistede kontakten.

Hun har fortalt at hun var meget stor under sin graviditet med mig og at hun dermed har kunnet gemt det for omverdenen. Det var så vidt jeg ved min mormor der pressede hende til at bortadoptere mig.

Jeg må forsøge at få kontakt med hende igen.

Hilsen
Erik

Grethe Elten Mortensen

Hej

Da dine søskende måske ikke kender din eksistens syntes jeg bestemt ikke du skal kontakte dem personligt. Prøv at fremskaffe deres adresse.

Har du fødselsdagen så kan du få adressen på Borgerservice mod betaling, ellers prøv om ikke din mor vil hjælpe dig. Forklar din mor at du har et stort behov for at kende din biologiske familie.

Når du har adressen, så skriv et brev til dem forklar hvem du er og fortæl om dit behov for at møde dem, så er resten op til dem.

Jeg har hjulpet nogle stykker med at finde den biologiske familie. Det har for nogle ført til stor glæde for andre blev det en afvisning, så det må du også være forberedt på.

Med venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Linda Bolinder

Ved du hvor dine søskende er født ?

Erik Hansen

Nej jeg ved desværre ikke hvor de er født. Jeg ved at de en tid har boet i Ringsted og senere er flyttet til Jylland. At min ene søster har boet i Odense og derefter er flyttet til København, men meget andet en det ved jeg ikke.