Leder efter Elly Larsen KBH

Startet af Niels Andersen, 03 Feb 2014 - 17:01

Forrige emne - Næste emne

Niels Andersen

Hej mon kan hjælpe,jeg vil gerne finde ud af hvem der boede på adressen Fredriksborgvej 152A i København/Fredriksberg omkring 1957.mvh Niels Andersen.

Aase Madsen

Hej Niels.

Så vidt jeg er orienteret, kan man via folkeregisteret mod en betaling, få denne oplysning.

Hilsen Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Niels Andersen

Mange tak for det,det havde jeg helt glemt.mvh Niels Andersen.

Anni Bruhn Johansen

Hej Niels.

Hvis Elly Larsen stadig bor på adressen i 1960, har du også muligheden for at finde hende
på Rigsarkivet i folketællingerne for 1960 på denne adresse - eller finde hvem,
der bor på adressen på det tidspunkt.

Bor hun der i 1950, er der også mulighed for at se i folketællingerne for 1950.


Med venlig hilsen

Anni Johansen

Niels Andersen

Hej Anni Johansen,det vil jeg lige overveje,det er længe siden jeg har været i København.

mvh Niels Andersen.

Aase Madsen

Hej Niels.

Hvor bor du i landet??

Hilsen Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Niels Andersen

Hej Åse,bor i Gram i Sønderjylland,men har i mine unge dage boet midt i København,kører til Vojens og tager toget til KBH,2 timer og 45 min. transporttid.Så bestiller jeg arkivalier gennem Daisy,går ud og kigger lidt på byen bagefter,bl.a.Helligåndskirken på støget og køber et par bøger til hjemturen.

mvh Niels Andersen.

Aase Madsen

Hej Niels.

God tur til København, men husk FT-1960 skal bestilles på en besværlig måde, du må spørge inde på Rigsarkivet. Den årgang er ordnet efter Rodenumre og der står en bog ude i garderoben, hvor man først finder gaden og så det besværlige nr. man skal bestille efter i Daisy.

Hilsen Aase

P.S. Hvis du synes det er for besværligt så mail til mig på

aase-madsen@hotmail.dk       HUSK   DK

Venlig hilsen.
Aase Madsen

Anni Bruhn Johansen

Hej Niels.

Jeg var på rigsarkivet i går, og fandt nemt FT 1950 for Frederiksborgvej 152A, København.

Jeg ledte også efter FT 1960 for sammen adresse, men som Aase nævner, er det ikke så ligetil.

Jeg kiggede ført i de 3 kasser for Frederiksborgvej uden at finde nr. 152A.
Så kiggede jeg i yderligere 2 kasser for "Grundtvigskirkens rode", nr. 572 og 573.
Der er 2 kasser mere for Grundtvigskirken, hvor jeg slog op, at Frederiksborgvej 152 hørte til,
nemlig kasse nr. 570 og 571.
Jeg nåede ikke at bestille disse kasser, da der var rigtig mange besøgene på Rigsarkivet
og det tog lang tid at få de bestilte arkivalier frem til ens plads - desværre.

Jeg vedhæfter FT 1950 til dig i en mail.


Venlig hilsen

Anni Johansen

Aase Madsen


Jeg skal alligevel ind til byen i dag, så jeg Aase har bestilt kasse 570 og 571.

Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Ketty Nielsen

Hej Anni og Åse

I må ikke hjælp Niels med opslag i FT 1950 og 1960 for dem skal han selv over
at søge om at se, i overholder ikke 75-års-regler for hvad man må se, i er med til
at gøre det surt for vi andre slægtsforskere, for det kan gå hen at blive helt lukket
for FT efter 1930, når i ikke kan finde af de regler det er.
Jeg tager gerne tur fra Haderslev til Rigsarkviet for at se i FT som det skal søges om.
For jeg vil ikke gøre det surt for andre slægtsforskere, til de ikke kan se i FT.
Håbe at i tænke over hvad i gøre fremover, og kigge på hvad vi må se.
Man skriver under på tro og lov at man ikke give de oplysninger videre, når ting ikke
er 75-år i nu.


Folketællinger


Folketællinger indeholder oplysninger om rent private forhold og er omfattet af en tilgængelighedsfrist på 75 år.

Hvis formålet er slægtsforskning, kan du få særlig tilladelse til at se folketællingerne 1940-1970. Tilladelsen kan søges på Rigsarkivets læsesal. Ansøgningen behandles med det samme.

Vil du søge om tilladelse til at benytte folketællingerne 1940-1970 til andre formål, skal du sende en skriftlig ansøgning. (Ansøgningsskema eller brev). Du får skriftligt svar senest 15 dage efter, at ansøgningen er modtaget.


Venlig hilsen
Ketty Nielsen
Haderslev

Aase Madsen

Hej Ketty.


Ja det har du ret i.

Venlig hilsen.
Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Ketty Nielsen

Hej Åse

Har set dit svar.

Venlig hilsen
Ketty Nielsen
Haderslev