Efterlysning - Marie Janiak f. 15. august 1898 i Polen

Startet af Ellen Andersen, 02 Mar 2014 - 11:06

Forrige emne - Næste emne

Ellen Andersen

jeg søger information om Marie Janiak født 15-8-1998 i Polen, d 13-4-1928 føder hun tvillingepiger det jeg kan se  kirkebogen er Josepha og en dødfødt de har midlertidig ophold i Gurreby, Marie senere flyttet til Næstved hvor hun døde, jeg kan ikke finde hende i kirkebøgerne fra Næstved.  jeg søger oplysning om Maries bopæl på lolland evt giftemål  og evt far til Josepha. mvh Ellen

Anne Mortensen

#1
Oplys hvilken kirkebog ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Knud Erik Balle

Hej Ellen

Grunden til, at du ikke kan finde Maria Janiak i Næstved er nok, at hun som polak var katolik.
I Næstved er der en katolsk menighed omkring Vor Frue Kirke (som ikke er på AO).

Du kan se mere her: http://www.vorfruekatolsk.dk/index.php?page=0

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Ellen Andersen

hej Mogens
kirkebogen er
amt     Maribo
Herred Lolland sønder
Sogn   Gurreby
det er her jeg kan se at hun midlertidig har ophold i Gurreby, hun har muligvis arbejdet på Maribo ladegård mvh Ellen

Ellen Andersen

tak til Knud jeg undersøger videre  mvh Ellen


Ellen Andersen

1000 tak Inger Toudal nu har jeg noget at arbejde videre med mvh Ellen

Peter Paluszewski

Hej Ellen,

Hvis det er hende, der får indfødsretstildeling i 1951, så kan du søge om at få hendes ansøgning at se, når du alligevel skal på Rigsarkivet efter kirkebøgerne.

http://ddd.dda.dk/immibas/immibas2_soeg.asp?efternavn=janiak&fornavne=&bop%E6l_lokalitet=&erhverv=&f%F8delokalitet=&f%F8deland=

Læg desuden mærke til at tvillingerne ikke er døbt i Gurreby, men formodentlig i den katolske kirke. Se derfor efter om der er mere om dem i den katolske kirkebog.

Janiak er ret almindeligt, så hvis vi skal lede i Polen har vi brug for mere præcise oplysninger.

Mvh Peter.


Peter Paluszewski

Hej Ellen,

Hvis du ikke har set det er de katolske kirkebøger kommet på nettet. På arkivalier online under diverse menigheder.

Det kunne være din Marie Janiak er hende der dør Næstved Vor Frue Kirke 1916-1967 opslag 125.
Hun er der ugift, men hendes fødeby er opgivet til at være Kościelna Wieś i Polen. Dem er der så 3 af, men det er da en start.

Mvh Peter