Hvem var far til Ann-Mari Josephsen født 29.9.1930 Tages Minde, Gentofte.

Startet af Lise Østerberg Bahr, 16 Mar 2014 - 11:18

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Hvem vil hjælpe med opslag i AO Alm. Kirkebog Sogn, Skr. 2.12.1930 ? (hvad er det )?

hun skulle stå AO, Gentofte 1928-1932, opslag 225, nr. 159. Hvem vil hjælpe med tydningen af dette opslag ?

Hvem vil slå op og tyde:

Noteret i H.t. Magistratens resolution)
af 18.11.1930 - A47 227/30  ?

Moderen:
Erna Emilie Josephsen,s født i 1904 - ene datter:

Ann-Mari Josephsen, født Tages Minde, (fødeklinik) Gentofte. Plejehjemsanbragt efter 3 måneder på børnehjem hos sin morbror landmandGeorg Josephsen og hustru Katrine. Lillerød.

Ann-Mari blev konfirmeret i Lynge Kirke, og på dok. står plejeforældrene opført.

Hvordan finder jeg ud af hvem der var hendes biol. far ? min morfar ?

Mange tak på forhånd for al hjælpen.

n.b. Erna fik også en søn William, måske var de helsøskende, ved ikke hvor William var født, men voksede så vidt jeg er orienteret op hos vores fælles oldeforældre, smeden i Torpen, Humlebæk. Han var lidt ældre (et par år? end min mor Ann-Mari).

Takker på forhånd for hjælpen.
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#1
Hej.


Mors broder William Josephsen, der er død for nogle år siden, har i.ø. været medlem og gift med medstifter af Lokalhistorisk forening- Fredensborg-Humlebæk (Foreningen Norden) - dvs. sammen med sin 2. ægtefælle Henny Josephsen.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Gitte Johansen

#2
Vedr. William


Kig i

København, Sokkelund, Skovshoved, 1922-1932, opslag 79, og

Rigshospitalet, 1927-1928, opslag 205, nr. 291.

Heller ingen far nævnt der.

Konfirmation, Frederiksborg, Humlebæk, 1934-1944, opslag 138.

I pleje ved William Peter Josephsen
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette Lund

Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

Lise Østerberg Bahr

Hej Mette.

Mange tak. ved ikke hvad min der sker med mine links lige nu (har mange systemfejl p.t. i det hele taget). Øv

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#5
Hej.

Jeg går ikke ud fra af kommunen (Gentofte) betalte underholdsbidrag til plejeforældrene for min mor ?

Der må da have været pålagt FADEREN bidragspligt også dengang - skulle man mene.

Der må jo også have været sager omkring fædreløse børn - dengang ? Var kvinderne der fik børn uden for ægteskab til afhøring der i 1927-30´erne ?

Der må derfor kunne fremfindes en afhøringsrapport/politirapport (der jf. lovgivningen) skulle foretages hvor faderen boede, dvs. København i 1930.

Er det noget man kan slå op selv ? Eller anmode om via Politiet - og amtet må jo også have udformet et dok. om børnebidrag til barnet. Amtet - Statsamtet .....

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Jeg har problemer med at logge ind her og der,


Måske vil du være rar, at skrive det der
Do omkring William Josephsen, Skovshoved div. opslag.

mange tak på forhånd.

Tak på forhånd.

Lise Østerberg Bahr

#7
God formiddag.


Er der nogen der ved hvor kontrabøgerne (for Gentofte sogn) , der er på Landsarkivet - står,, og om de er tilgængelige på internettet ? Det er jo mærkeligt, at der overhovedet ingenting står om vidler, faddere ved en dåb - selvom det er hjemmedåb på et børnehjem - det må da være lovstridigt ?


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.


Noget tyder dog på at faderen kan med stor sandsynlighed kan have været polytekniker Asger Kring som hun har boet sammen med BÅDE  i Nansensgade 90, og på 10 måneders dagen i en stor lejlighed på Amager Fælledvej 27. 2300 København S. (de flytter altså - sammen).

Da de ikke var gift, som man jo skulle være (burde dengang) - stod der husbestyrerinde - i Folkeregisteret.

Han var alene i 1925.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Lise Østerberg Bahr

#9
Hej.

En anden sjov beretning  fra Mogens Pedersen: LÆS: "Om 3 engelske flyvere" - ad denne.

En fortælling om flymotorer der (efter krigen) blev skilt ad. - en historie fra familien. (de var jo også af smedeslægt)

Er der mon sammenhæng mellem min tråd og denne fortælling - ligesom en rød tråd til min mors fødested - Tagesminde fødeklinik , Gentofte.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej igen.

Vil det mon  stadig være totalt umuligt at finde et navn på den mand der var far til min mor ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Ole Bech Knudsen

#11
Hej

A47 227/1930

http://www.starbas.dk/mag/mag_emne_sag.php?id=7046

Mvh.
Ole Bech Knudsen
Ole Bech Knudsen