Tysk reformerte menighed - ikke på AO!

Startet af Laila Nørgaard Jensen, 30 Mar 2014 - 23:05

Forrige emne - Næste emne

Laila Nørgaard Jensen

Så vidt jeg har forstået skulle alle kirkebørger i DK - incl. andre trossamfund være indscannede.
Jeg mangler stadig den Tysk reformerte menighed i KBH, kan i alt fald ikke finde den - håber på en venlig sjæl kan give mig et svar!

Menigheden har eksisteret siden 1689 - og det er kirkebøger fra ca. 1750 - 1850 som jeg er interesseret i, de findes på microkort på landsarkiverne, men de jeg har haft fat i er meget svære at læse :(

VH
Laila Nørgaard

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej

kan ikke svare hvorfor, jeg har en del fra denne kirke, fra 1868 og frem.

så jeg har en del der mangler. :(
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Lars J. Helbo

Det er endnu ikke alt, der er på AO; men det kommer "snart".

Kik evt. under "Amtet *", der ligger nogle andre trossamfund.

Laila Nørgaard Jensen

Hej Bente - de er desværre lidt for nye ;)
... og til Lars - jeg væbner mig med lidt mere tålmodighed :p
Men tak for svarene!
VH
Laila Nørgaard

Bente Ougtvig Dyrstad

hejsa

det er da fint der ligger andre troessamfund, men når det nu er den tyske reformerte man skal bruge, så gavner det jo ikke.
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Lars J. Helbo

Nej, det gør det selvfølgelig ikke; men det kan være et hint om, at det er der man skal lede, når de kommer med engang i løbet af året.

Laila Nørgaard Jensen

Nu er der kun 2 1/2 måned tilbage af "dette år" - så må de jo snart komme :P - forhåbentlig!!!!!

John Nielsen

Hej Laila

Din og min bøn er hørt.

Hilsen John Nielsen

Flemming Willum Petersen

Jeg kan stadig ikke finde tyske og franske reformerte kirke fra København, derunder calvinisterne. Kan det passe, eller er det mig der kigger et forkert sted?

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Flemming Willum Petersen

Ja, det ved jeg.

Men tak for linket. Bøgerne kan kun nås via siden der viser de nyeste bøger, så?
Jeg kan i hvert fald ikke få dem frem ved at gå den gængse vej.
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

Gitte Johansen

#11
Det  har du ret i.


Pudsigt nok kan man se de andre, der er lagt ind.

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Flemming Willum Petersen

Det er lidt mystisk.

Nå, men udover det, så kan jeg se at de ældste reformerte kirkebøger stadig mangler. Kirken har eksisteret i 100 år længere, end den ældste reformerte kirkebog, der findes på AO. Og jeg har set mikrofilmene fra 1720'erne på RA, så jeg ved at de eksisterer. Evt. kunne en digitalisering af filmene komme på tale, hvis de originale dokumenter er gået tabt.

Jeg væbner mig med endnu en portion tålmodighed  :)

God dag - og tak for hjælpen.

Mvh. Flemming Willum Petersen
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.

John Nielsen

#13
Hej Flemming

Det er helt almindeligt at de kun kan nås fra listen, så de er tilgængelige i en måned.
Jeg sikrer mig jnlp filerne, så de kan ses i AO-Rebus hvis de ikke er på plads til den tid.
Det er korrekt at de ældste stadig mangler.

Hilsen John Nielsen

PS
Tænk på den gang der ikke var links i listen med nye kirkebøger.

Laila Nørgaard Jensen

Hej alle

Hvis vi nu alle ønsker os de ældste kirkebøger i julegave - mon så ikke det lykkes! ;)

Men dejligt at der begynder at ske noget!

Vh
Laila

Bente Ougtvig Dyrstad

hej

jeg kan ikke finde fødte i 1873/74 eller konfirmerede i 1882

findes der andre udgaver af kirkebøgerne.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Gitte Johansen

Har du prøvet denne?

Ref: København: Tysk   Diverse Menigheder   Diverse Menigheder   Ref: København: Tysk   1835   1878   23/10/2014
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej Gitte

den er prøvet og jeg kan bare ikke finde mine tipoldeforældre viet i 1874 og min oldefars lillesøster Thora i 1874.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Mikkel Eide Eriksen

Hej

Laila gjorde mig opmærksom på at der nok var flere interesserede. Kirkebøgerne er på et tidspunkt kommet online på FamilySearch:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,127065.0.html

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Mikkel Eide Eriksen

Ignorer dette indlæg. Skrev i forkert tråd...
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986