Ingeniør, Polytekniker Asger Kring, 9.2.1888-29.4.1949, gift ? børn ?

Startet af Lise Østerberg Bahr, 06 Apr 2014 - 18:59

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.


KRING slægt.

Søn af sognepræst Knud Kristian Kring og Kirsten Larsen.

Tidl. oplyst omkring Kring slægten:
(tak Regelsen)
Juli 1915 - juli 1916, ing. h. entrepr. Werner & Winkel, v anlæggelse af Hornbæk/Gilleleje banen, ugift fætters søn J. S. Kring.)) Dette kan være en ledetråd idet min gren af Josephsen slægten jo boede i Torpen pr. Humlebæk) .

Ad disse - mange steder Sjælland, Fyn og Jylland, dvs. jernbanearbejder rundt omkring  i landet, nævnes naturligvis folk med indflydelse, bl.a. landstingsmand og regeringens ordfører, amtmand i Hjørring RUMP (sjovt at  Østerberg og Rump slægten senere blev indgift (også))......


Polytekniker, Ingeniør, Asger Kring, fra Præstegården i Kobberup (Egtved ved Vejle) kan have været far til et el. 2 børn født af min mormor Erna Emilie Josefsen, født 11.11.1903, Torpen pr. Humlebæk.


?  Polytekniker fra Kobberup - Kopperup præstegaard, ved Egtved, Vejle, (Se slægten KRING slægtsdatabasen Johns slægtsforskningssider John og Lis samt slægtstavle af Agerbeck).

Har han været gift, og fået børn ? hvor, hvornår ? hvilke ?


Takker på forhånd for hjælpen.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.



Rump bliver senere Justitsminister.

se også amtmand ad Hjørring - Wedel-Wedelsborg. Sjovt nok er vi i Flensburg i slægt med Wedel Wedelsborg /Mejer - via Adam von Krogh Haderslev/Oslo !!


Venlig hilsen
Lise

Lise Østerberg Bahr

God aften.

Rykker også lige min denne gamle tråd lidt frem, da jeg har en efterlysning omkring  Asger Kring - i 1930 Amagerfælledvej 27, 3. th. Amager, og stadig oplysninger om min ukendte morfar (mormor hemmeligt fødende på Tagesminde, Gentofte 1930)

Min mormor havde samme adresse inden min mor blev født.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Svend Aage Mikkelsen

Hej

En Mogens Kring, direktør, civiling. CK 69 er nævnt i DIFs medlemsfortegnelse 1988. Ansat i Teknologistyrelsen.

Svend Aage
6200
Svend Aage
6200

Lise Østerberg Bahr

#4
Godmorgen Svenn Aage.

Ok. og tak for svar. Jo, jeg har fundet et par stykker med fornavn Mogens. Det lader til at Kring slægten gerne ville være Civil/ingeniører - dengang. Har lidt kontakt til nogle fra slægterne - må vente og se, hvad der sker.

Der burde være lidt mere i arkiverne at hente også - nu 85 år efter min mors fødsel.

Politiets afhøringsprotokoller - hvor finder man dem ? (mener jeg har set dem tidligere -)


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr