Slette i Family Tree maker?

Startet af ingrid hvidberg, 06 Feb 2011 - 14:53

Forrige emne - Næste emne

ingrid hvidberg

Hej alle i kloge mennesker
Jeg er ved at prøvekøre Family tree maker, for at se, om det er noget for mig. Men jeg har fået puttet en søn ind, hvor han ikke skulle være. Er der et eller andet sted, hvor der står en "fjern el slet" knap?
Jeg synes jeg har kigget alle steder. Jeg er virkelig ubegavet til den slags, så det er jo lidt kedelig hvis sådan et problem skulle få mig til at opgive mine papir-lapper :)
mvh ingrid

Frank Green

Hej Ingrid

Nu ved jeg ikke hvilken version du har,men hos mig gør man følgende.

Step 1: Tryk på people

Step 2: Tryk på Fix relationship mistakes

Step 3: Markerer hvilket barn det drejer sig om,og trykker på Detach child

Så spørger den så om du også vil DETACH SIBLINGS,og her siger du nej.

Så spørger den om du virkelig vil DETACH dette barn,og så svarer du ja.

MVH

Frank

ingrid hvidberg

Hej Frank.
Jeg har en dansk udgave, som jeg hentede ned i går, så der er stadig en frygtelig masse at lære. jeg vil se, om jeg skulle ha held til noget efter din vejledning:)
mvh ingrid

ingrid hvidberg

Hej Igen Frank.
Tak for hjælpen. Det fik mig til at lede de rigtige steder. Desværre var det en tidlig forfar, så nu må jeg igang igen med hans efterkommere, for de røg jo naturligvis i samme omgang. Nu har jeg i hvert fald lært så meget
mvh ingrid

Frank Green

Hej Ingrid

Det burde ikke være nødvendigt...  :)

Du skal tage hans forældre,og så næsten samme fremgangsmåde,bare Attach Child i stedet for Detach.

Mvh
Frank

ingrid hvidberg

Hej Frank
Jeg fandt ud af, at få det hele koblet sammen igen. Jeg er helt stolt af mig selv. Der er kun at klø på, så skal jeg nok lære det, inden jeg bliver færdig med at taste papirlapper ind :)
Tak for assistancen
mvh ingrid