Lars Peter Nicolai Østberg, født 1814, Birte Cathrine Rothberg,30.11.1838 Tårnby

Startet af Lise Østerberg Bahr, 24 Apr 2014 - 14:13

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

På hjemmesiden Fiskelejer.dk http.:

fandt jeg :

Slagter Lars Peter  Nicolai Østberg, født 1814, parforhold Birte Cathrine ROTHBERG født 30. nov. 1838 i Tårnby.

Lars blev gift med Birte Cathrine ROTHBERG, datter af Pakhusforvalter Peder BARTOLDUS Rothberg, og Marie JENSDATTER Thisted,. Birte født 7. maj 1813 i Tårnby og dåb den 30. maj 1813 i Tårnby Kirke. (nu ved Englandsvej, Tårnby (Kastrup)  - tæt på Dragør).


Jeg har tidl. set Kringelbach/Haagen slægt - og her nævnes der så også Svend Haagen Østberg som forlover

pigen Birte Cathrine Rothberg 25 aar vac. af Schmitt 9 aug. 1816

forlovere
Skibsbetjent (eller Klitbetjent) Svend Haagen Østberg i København
på hjørnet af store og lille ? -... der nævnes noget om noget ulæseligt  her!

og
Husmand Peter Rothberg, viet i kirken 30.nov. 1838.


står der (hvor ?)


har disse noget med Østerberg/Kringelbach slægten at gøre,

Lise Østerberg Bahr

Hej

Der findes en Wedel slægts- forbindelse et sted, hvem kender til den ?

MVh
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

#2
God morgen.

pga. mine tidligere tråde :

Kan have tillknytning til slægten Paul-Petersen (Paul Bartoldus Petersen). (min vinterslægtsforskning)

Kan have tilknytning til en ROTHBERG - Ane Elisabeth Rothberg 1815-49. gift med maskinmester Anders William Petersen.  (se i.ø. også ad dette - Anna Marie Sophie Vilhelmine Restorff,19.5.1845).

Man kan læse om slægten til Rothberg og Bartholdus (Jødisk slægt - se Bahr Bartholdus) i

Dansk Kvindegymnastiks gader.

Nørre Gymnasium, (nu Ny Realskole i København)

Gymnastik- og Svømmeforeningen HERMES

Institut for Dansk Kvindegymnastik VICTOR HADERUP se VICTOR FRANTS NACHTEGALL HADERUP 25.7.1845-1913, læge, tandlæge. Charlottenlund.
ad forældre og ægteskab.:
Ernst Julius Haderup og Therese Rasmine Nachtegall 1812-70.

Gift 1. gang i Johs. med Valborg Mathilde Benedicte SALVESEN, adopt. NACHTEGAL, født i DRAMMEN, NORGE,  datter af skibskaptain Ole SALVESEN (Holmens)  og Anna Hedvig Carllemann, adopt 1847 af professor Franz Nachtegall (1777-1847)

gift 2. gang med Michaela Johanne Bartholin, født 2.4.1847 på Nielstrup, død 2.4.1931, datter af forpagter fideikommisbesidder Caspar Georg Bartholin Eichel (1813-1902) og HOLGA AAGAARD (1822-75). far TIL Ernst HADERUP.


(kan have relevans for min tidligere slægtsforskning). Følges op på dette.

videre...
Han var påvirket i sin dannelsesform indenfor gymnastikken af Victor Haderup senere af lægen A.G. Drachmann.

ad.:Bahr slægten.



MVH
Lise Østerberg Bahr

Heidi Ilsoee

Du vil måske få flere svar på dine indlæg, hvis du skriver mere konkrete spørgsmål i stedet for bare at skrive "hvem kender til denne slægt"

Heidi

Lise Østerberg Bahr

Hej Heidi.


Ok, nå, men nogle af jer her på forum, skriver faktisk mails til mig, (når jeg er på mailen ind imellem - el. med længere tids mellemrum) og da ham Lars Peter Nicolai Østberg, er omfattet af den ene slægtsforsker Birte Eis Grøndahl ? der har skrevet til mig, ad Schrøder slægten (så hurtigt går det jo heller ikke når der er nok at se til) tænkte jeg hun ville svare mig .....uhmmm

Tak for din info alligevel.

MVH
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej
Mystisk, at det jeg skrev ikke var det der kom med her uhmmmmm

Birte Eis Grøndahl har skrevet privat til mig i Schrøder slægten, og derfor tænkte jeg hun (på slægt og data p.t.) måske var interesseret og do i at svare mig.

Jeg holder om kort tid pause fra slægtsforskningen.

MVH
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

#6
Hej.


Ad (en masse) Schrøder slægt - se ad.: Schrøderslægtens slægtsdatabase.

(I did it my way)

prøv at gå ind på alle de gamle SCHRØDER links fra det gamle Dis Forum, og eller tilsvarende.

Se også ad diskussion omkring emnet på Rosenmeier,e Bernt Mathiasen på Sjælland omkring 1700 .... hvis interesse.

og via FInn Holbecks fine hjemmeside/webside om slægten også.

Selv - er jeg mange gange blevet bestyrket i min egen teori, ( også ad. fejl på slægtsdatabaser, i off. registre m.v.)
.... og
Sammenhængsmæssigt -.
Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr



har pludselig - på www.Fiskerlejer.dk , har kort pludselig set, at en Hans Christian Nielsen fra Skibby, beskrevet nogle af de personer jeg har nævnt, dog, her bliver efternavnet Østerberg til Østberg.

Meget mystisk. Der er lighedspunkter mellem slægten i Tårnby (Dragør) og i Flensburg.

vh Lise Ø Bahr