efter lysning af en afdød bror ved navn

Startet af jørgen steen ponn, 08 Jul 2014 - 21:23

Forrige emne - Næste emne

jørgen steen ponn

jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig min mor Ruth Solveig Christensen født 1921.26 juni  slotgade 29 Timatheus sogn kirkebog 28/12-23 sokkelund
jeg leder efter en broder ved navn Finn christensen eller Nielsen som døde som 3-4 årig af Minigietis hvis der er nogen der kan hjælpe mig har kikket på Rigshospitalet kirkebog men finder ham ikke   mener han blev begravet på Bispebjerg Kirkegård men ved så ikke hvor jeg så skal kikke
hilsen Jørgen Steen Ponn
pon05@hotmail.com

Anne Mortensen

Hej

jeg leder efter en broder ved navn Finn christensen eller Nielsen som døde som 3-4 årig af Minigietis

Hvornår ca. født - en lille- eller storbror til Ruth.

Husk at oplyse opslagstal til dine data - Ruths fødsel i Timotheus er opslag 266
i Blågård opslag 113.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

jørgen steen ponn

#2
Tak Finn Nielsen eller Christensen  er født imellem 1939-1940 Jeg er den yngste  bror født 1946 min store søster Irene Nielsen  født 9 september 1942 blev Døv af minigieties  samme tid som Finn,

som så ikke overlevede det eneste jeg har set af ham var et foto hvor han sidder med en bold

min store bror Preben Ole Nielsen født  6 sep 1944 død som voksen

venlig hilsen

Jørgen steen ponn født Nielsen født 04-10-46
håber virkelig der er nogen der kan hjælpe

mor Ruth Solveig Christensen født 1921.26 juni  slotgade 29 Timatheus sogn kirkebog 28/12-23 opslag
266

Blågård opslag 113

Anne Mortensen

I hvilket sogn blev du og dine søskende født/døbt.

Har du nogle adresser ?

I hvilket sogn er dine forældre viet ?

Vi må have nogle flere oplysninger på hvor der skal søges.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Laila Olsen

Har du selv været Timotheus sogns døde fra 1938-46 gennem, i de relevante årgange?
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Laila Olsen

Du kan også prøve Valby Kirke (lokalt kendt som Jesuskirken). Det afhænger nemlig af adressen, hvor tilhørforholdet er.

Jeg mener at vide, at Timotheus' tilhørsforhold ender ved hhv. Lauravej/Ceciliavej, og vestre side af Horsekildevej op til Valby Langgade. Alt øst derfor skulle være Valby Kirke (Jesuskirken).
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

jørgen steen ponn

jeg kan oplyse om at min mor og far Henry Emil Nielsen blev gift i københavns magistrat 28 sep 1940 Nr.4104 1940 han boede allegade 22 odense. min mor Ruth Solveig Christensen (Nielsen )boede Bispebjerg Park Alle 90 Bispebjerg
min bror Preben ole Nielsen Født Rigshospitalet 6-sep-1944 boede sdr.boulevard 95.3 sal jeg har ikke de fulde  oplysninger vedr Irene Nielsen endnu er på døve hjem så det er hvad jeg har


jørgen steen ponn

kære Laila jeg har bladet Rigshospitalet og blågaard og valbys kirkebog og   Timotheus 1940+1941-1942+1943 igennem men desværre ikke fundet nogen Finn Nielsen  også  Anskar kirkens så det ser rigtig svært ud jeg ved han blev begravet på Bispebjerg kirkegaard er der nogen steder jeg kan gå ind og kikke der ?

venlig hilsen
Jørgen Ponn

pon05@hotmail.com


Anne Mortensen

Hej Jørgen

Hvis de har boet Sønderboulevad ved Finn Nielsens fødsel og død viser

http://www.fogsgaard.org/

Sønder Boulevard

Kvarter: Udenbys Vester

Sognetilhør i 1918: Maria, Absalons, Krist, Elias, Gethsemane, Sankt Matthæus

Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: B
                   Politikreds: 5
                  Forsørgelsesdistrikt: 7A, 7B, 8A, 8B & 14
                  Værgerådskreds: 1, 6 & 7
---------------------------

Ved at se på Kraks kort Ligger Gethsemane tæt Sønder Boulevard - prøv at starte der.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Birthe Hollingbery

Hej Jørgen.

Hvis du bor i nærheden af København og kan vente til efter 1. august, hvor Københavns Stadsarkiv åbner igen efter sommerferien, kan du slå op i Begravelsesprotokollen for København.

Jeg fandt selv min farmors død i 1940 dér. Jeg kendte datoen fra familieoptegnelser; men selv om jeg havde været igennem alle tilgængelige kirkebøger, kunne jeg ikke finde hendes død. Det viste sig, at én københavnsk KB endnu ikke var lagt ud på nettet, og det var netop i den kirke, hvorfra min farmor var begravet.

Venlig hilsen
Birthe

Kate Nielsen

Hej

Vær lige opmærksom på:
Børn: 1805-1945/46 findes børn under 12 år ikke i registrene, men de er indført i begravelsesprotokollerne.
Sakset fra: http://www.kbharkiv.dk/wiki/Begravelser_i_K%C3%B8benhavn

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Aase Madsen


Da du ved han er begravet på Bispebjerg Kirkegård, kan du ringe til deres kontor og spørge om de vil hjælpe dig med at finde ham i deres kartotek. Engang immelem er de mennesker der er ansat på kirkegårds kontoret utrolig hjælpsomme.

Hilsen Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

jørgen steen ponn

i skal ha mange tak allesammen for jeres Hjælpsomhed  jeg har lige skrevet til Bispebjerg kirkegård og håber så at jeg af den vej kan finde ham. ellers vil jeg prøve på Københavns rådhus magistrat
hilsen
Jørgen ponn

jørgen Ponn

#13
jeg vil lige fortælle at finn  henrik Nielsen er fundet så endnu engang tak han døde i 1941 med en stor overaskelse til følge da faderen er svend andersen boede hanebred 23 vanløse så der kan man bare se jeg som troede min biologeske far var henry Emil Nielsen så hvis der e nogen der kan hjælpe med at finde den svend andersen i folketællingen så ville  det være fint

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com