Axel Iversen , København født hvor

Startet af Hanne Agerbo, 20 Jul 2014 - 23:39

Forrige emne - Næste emne

Hanne Agerbo


Jeg har længe ledt efter Axel Iversens dåb, han er født 29 marts 1898, døbt 12 juni på Frederiksberg, ifølge hans konfirmation , København, Staden, Herrens Kirke golgata op 27.
Jeg kan bare ikke finde hans dåb nogen steder.
Jeg finder ham som fadder ved Inga Iversens dåb - Brønshøj 1920-1923 op 266.
Nogen forslag til hvor jeg skal lede ?

Hilsen
Hanne Agerbo

Knud Erik Balle

Hej Hanne

Herrens Kirke, senere kaldet Golgatakirken var en frimenighedskirke på Frederiksberg 1878-1937. (Findes den på AO?)

Jeg har fundet en fødselsoptegnelse uden barnets navn og dåbsdato (under drengebørn):

29. marts 1898, uægte barn. Moderen: Arbejdsmand Jens Ivarsens enke Sidsel Marie Ivarsen, født Jeppesen, 41 år. Bopæl: Kong Georgsvej 81, 2. sal.
(AO: København, Sokkelund, Skt. Thomas, 1898-1902, opslag 14, nr. 23)

Fødslen er endvidere noteret (også uden navn og dåbsdato) i sognet, hvor moderen opholdt sig på 10 måneddagen før fødslen (Birkegade 15):
AO: København, Sokkelund, Skt. Johannes, 1896-1899, opslag 211, nederst.

Mon ikke han er blevet døbt i frimenigheden?

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Anne Mortensen

Dette hjælper ikke med dåben - du ser Aksel med mor og søster

FT 1916
København
Borups Alle
opslag 112
----------------------------

Pol.reg på Sidse:

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1892739&searchname=polit_adv
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Herrens Kirke ses under
Diverse Menigheder.

Har set der og fandt ham ikke, men se der endelig igen.
--------------------------
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Knud Erik Balle

Hej Hanne

Axel Jeppesen (Ivarsen tilført som mellemnavn), født 29. marts 1898 – døbt Juni 1898.
Søn af typograf Christian Kryger og moder Sidsel Marie Ivarsen, født Jeppesen.
(AO: Diverse menigheder, Diverse Menigheder, Met. Herrens Kirke – Golgatha, 1879-1908, opslag 15, nederst)

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Anne Mortensen

Jeg oplyste forkert i mit sidste indlæg.
Har ikke været i Herrens Kirke efter dåben da jeg bliver "nægtet" adgang - det var konf. jeg havde adgang til og han bliver jo konf. 1914 som 16-årig.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Jens Iversen ses død

Sankt Johannes 1894-1899
opslag 189
der oplyses ved dødsdato 19.3.1897 J.St.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770


Inger Toudal

Citat fra: Anne Mortensen  [376] Dato 21 Jul 2014 - 09:02
Jeg oplyste forkert i mit sidste indlæg.
Har ikke været i Herrens Kirke efter dåben da jeg bliver "nægtet" adgang - det var konf. jeg havde adgang til og han bliver jo konf. 1914 som 16-årig.

De tre første kirkebøger for Met. Herrens Kirke står to gange på AO's liste.

Scroll ned og vælg den kirkebog, der står længere nede på listen.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal

#9
Hej Hanne

Axels far (ifølge dåben i Herrens Kirkes kirkebog) kunne være denne Christian Kryger:

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1694629&searchname=polit_adv

Læg mærke til, at han bor på adressen Birkegade 15 i 1897, ligesom Sidse Marie Ivarsen f. Jeppesen.

Måske kan der findes en faderskabssag? Moderen bor i Frederiksberg kommune ved fødslen. Kan ikke lige sige, hvor en evt. faderskabssag skal findes.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Hanne Agerbo

Tusind tak . Jeg har virkelig ledt efter den fødsel, konfirmationen havde jeg fundet i går, derfor ledte jeg igen. Havde tænkt han måske var død som lille da jeg heller ikke fandt ham i politiets registeringsblade.

Kærlig hilsen
Hanne