hjælp til opslag i kirkebog

Startet af Anne-Marie Jørgensen, 23 Jul 2014 - 22:26

Forrige emne - Næste emne

Anne-Marie Jørgensen

Karl Viggo Henriksens dødsdato 2. april 1974 i Odense, men hvilken kirke,  jeg tror det er Sct. Knud men kunne også være Thomas Kingo, jeg søger efterladtes navn og hvis der skulle være andre oplysning til videre forskning   mon der er hjælp at hente

Venlig hilsen Anne-Marie

Kate Nielsen

Hej Anne-Marie

Fødsler i Kirkebøger er kun umiddelbart tilgængelige til og med 1960 - ellers skal du ansøge om at se kirkebogen Landsarkivet.

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Inger Toudal


http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/kirkeboger_-_en_vejledning

"Det må du se
Kirkebøger efter 1925 kan indeholde cpr-numre og er derfor omfattet af en tilgængelighedsfrist på
100 år.
Kirkebøger der er mere end 50 år gamle kan benyttes med speciel tilladelse. Denne tilladelse kan søges ved besøg på læsesalen. Ansøgningen behandles med det samme.
Du kan også søge om tilladelse til at benytte kirkebøger der er mindre end 50 år gamle. Ansøgningen skal være skriftlig på et ansøgningsskema eller i et brev. Du får skriftligt svar senest 15 dage efter, at ansøgningen er modtaget.
De kirkebøger vi stiller til rådighed på Arkivalieronline er gennemgået og eventuelle personnumre er sløret."

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Leif Thor Olsen

Hej Anne-Marie.

Du skal finde dødsannoncen i en avis, så får du navne på de efterladte - og navnet på kirken. Du skal have fat i Stifttidende, dit bibliotek kan vejlede dig.

Mvh. Leif

Anne-Marie Jørgensen

Mange tak for jeres svar, så blev jeg meget klogere, prøver nu Stiftstidende via mit bibliotek og ellers må jeg en tur på arkivet

Håber alle modtager mit svar et ny i dette

Sommer hilsen Anne-Marie