Husted-Madsen vielse..hvor i Danmark?

Startet af Sonia Pedersen, 27 Jul 2014 - 05:32

Forrige emne - Næste emne

Sonia Pedersen

Jeg vil gerne bede om hjaelp til at sóge vielsen  Marie Husted og Aksel Ludvig Madsen. Jeg kender ikke stedet i Dk hvor de blev viet, ej heller deres fódeby.  Kan man mon finde dem alligevel?  De emigrerede til Argentina, men jeg har ikke kunnet finde dem i udvandrerarkivet.  De fódte (mindst) to bórn i 1929 i Argentina, og forblev i landet til deres dód. Er begravet paa den Danske Kirkegaard i Tres Arroyos.
Enhver hjaelp vil blive modtaget med glaede af deres efterkommere, som intet kender til deres danske olde-aner.
Med venlig hilsen, Sonia Pedersen, Argentina.

Anne Mortensen

Viser dig en Marie Husted - den rigtige ?


http://www.emiarch.dk/search.php3?l=da

Navn:    Husted, Marie   Stilling:    Frøken
Alder:    19   Bestemmelsessted:    N.Y.
Kontrakt nr.:    49300   Forevisningsdato:    3/8/1900
Fødested:    Bovling   Fødesogn:    Bøvling
Sidste oph.sogn:    ?   Sidste oph. amt:    - Amerika
Sidste oph.sted:    Amerika   Bestemmelses land:    USA
Bestemmelses by:    New York City   Bestemmelses stat:    New York State
Skibsnavn:    Indirekte
IDkode:    I0001H0404
-----------------------------

Pol.reg.

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2199715&searchname=polit_adv
-------------------------------

Født

Ringkøbing
Bøvling 1865-1887
opslag 129
er født Marie Nielsen
13.7.1880
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Inger Toudal

Hej Sonia

Kender du deres fødselsdatoer?

Udvandrerdatabasen går indtil videre kun til 1908, så de kan jo sagtens være udvandret efter den dato.

Se http://www.emiarch.dk/info.php3?l=da

"Det Danske Udvandrerarkiv tilbyder at foretage en søgning. Den første halve time er gratis. Hvis der er behov for mere end en halv times søgning så koster det kr. 500 i timen. Det gælder også søgning i det materiale, der endnu ikke er digitaliseret for perioden 1909-1939."

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Sonia Pedersen

Til Anne og Inger,   Mange tak for svar.   Den Marie der staar i emiarch rejste til USA, og jeg leder efter een der rejste til Argentina, men det kunne jo taenkes at hun har vovet sig endnu en tur over atlanterhavet senere hen.  Bórnene blev fódt i 1929; hvis det er den samme, var hun jo 49 da hun blev mor, -en hój alder dengang...
I registerbladet staar der at hun kommer fra Amerika til Orumsgade(??) eller tolker jeg forkert?  Jeg maa ud og se om der staar mere paa gravstenen, hvis den stadig er til.   Maaske finder jeg en clue..
men det er hundekoldt hernede (minus 3-4!).
Jeg vil notere at man kan sóge hjaelp mod betaling i de nyere arkiver, Inger, det vidste jeg ikke.

Endnu engan tak for for hjaelpen.

Me venlig hilsen, Sonia P




Anne Mortensen

#4
Der står Øresundsgade.

Her er vi ved at smelte af varme - nu må der gerne komme en regnbyge og friske det op.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Judith Olsen

ja, vi fik godt nok lige en tordenbyge, men det har bare gjort det hele meget værre  :(
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Anne Mortensen

På Amager har vi ikke set regn hverken i går eller i dag.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770