Tødsø kirke Morsø Nørre herred Thisted amt 1867-89 opslag 222 pos. 53/54

Startet af Jens Møller Nielsen, 27 Jul 2014 - 09:06

Forrige emne - Næste emne

Jens Møller Nielsen

God morgen . I ovennævnte kirkebog er Kristen Kristensen (Frøslev) og Marie Petrea (Petrine) Larsen flyttet fra sognet Tødsø til Nykøbing landsogn d. 3 nov. 1871. Ifg. tilgangsliste for Nykøbing kirke Morsø sønder herred Thisted amt 1864-78 opslag 301 pos. 14 er familien anført som ankommet 2. nov. 1871. Jeg har ikke senere kunnet finde ægteparret . Hjælp søges. Mvh. Jens

Judith Olsen

#1
Hej Jens

De er her:

Samtlige personer i husstanden
Thisted, Morsø Nørre, Tødsø, Tødsø By Tødsø Sogn, En Gaard, 49, FT-1870, C6043
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Christensen Frøslev   42   Gift   Husfader   Jordbruger   Øster Assels Sogn Thisted Amt
Marie Petrine Larsen   35   Gift   Husmoder      Vester Agger Sogn Thisted Amt
Niels Christian Frøslev Christensen   14   Ugift   Børn      Tødsø Sogn Thisted Amt
Johanne Marie Christensen   12   Ugift   Børn      Tødsø Sogn Thisted Amt
Ane Kirstine Christensen   10   Ugift   Børn      Tødsø Sogn Thisted Amt
Sidsel Christensen   8   Ugift   Børn      Tødsø Sogn Thisted Amt
Christen Christensen   5   Ugift   Børn      Tødsø Sogn Thisted Amt
Peder Christian Christensen   3   Ugift   Børn      Tødsø Sogn Thisted Amt
Ane Nielsine Christensen   1   Ugift   Børn      Tødsø Sogn Thisted Amt


Samtlige personer i husstanden
Thisted, Morsø Sønder, Nykøbing Mors Købstad, Skovgade Matr. 219, Nr. 203, 10de Rode forhuset stuen F1, 288, FT-1880, C6687
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Christensen Frøslev   52   Gift   arbeidsmand husfader      Vester Assels
Marie Katrine født Larsen   45   Gift   hans kone      Vester Agger
Peder Chr Christensen   13   Ugift   deres søn      Tødsø
Ane Nielsine Christensen   9   Ugift   deres datter      Tødsø

Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Jens Møller Nielsen

Kære Judith. Tak for hjælpen. Jeg havde kun søgt i landsognet og ikke i byen. Du er bare mere snu. Tak. Mvh. Jens

Jens Møller Nielsen

Kære Judith. Jeg har nu fundet Christen Christensen død d. 26. juni 1880. Jeg har ikke kunnet finde Marie Petrine (Katrine) Larsen i FT-1890, og heller ikke som døde i tiden 1880 til 1890. Har du en ide ?. Mvh. Jens

Judith Olsen

Hej Jens

Tja - ægteparret lever stadig ved FT 1890 i Skovgade i Nykøbing Mors.

Denne FT er ikke indtastet og derfor må du kigge i den håndskrevne FT på AO.

Vælg Thisted Amt, købstad = Nykøbing, vælg Skovgade - og så er det opslag 33, familie nr. 3.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Jens Møller Nielsen

Hej Judith. Du er bare fantastisk , det er den forkerte Christen jeg fandt død. Jeg har også senere fundet deres søn`s vielse d. 18. dec. 1890, hvor der som forlover er anført Arbm. Kristen Frøslev.(Nyk. 1888-1891 opslag 117). Jeg må søge videre. Tak for din energi og tålmod (med mig) og din pæne måde at korrigere mig på. Fortsat god søndag. Jens

Jens Møller Nielsen

Kære Judith. Med din hjælp er det nu lykkes mig at finde dødsdag for Christen og Marie (Nykøbing 1896-1904 opslag 226 og 1905-22 opslag 200) . Tak og med venlig hilsen Jens

Judith Olsen

Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk