Laurids Jensen født ca. 1893, brugsuddeler og arbejdede fra 1919 på FDBs

Startet af Jacob Nørhaven Larsen, 31 Jul 2014 - 21:32

Forrige emne - Næste emne

Jacob Nørhaven Larsen

fælles lager i København. Han var i Glyngøre brugsforening i Salling 1917-1919. Det blev sagt at han kom fra Gjerlev i Randers amt, men her findes han ikke i folketællingen 1916, han er heller ikke fundet født her.
Da han var i Glyngøre var han gift med Josefine Kristine Jensen, hun skulle være fra Århus, men efter sigende ville hun ikke med til København, hvorfor de blev skilt og hun formentlig tog tilbage til Århus. Det vides ikke hvor de blev gift. Deres herkomst kendes ikke. Hvis nogen har et bud på hvordan jeg kommer videre med de to er jeg meget interesseret.
Mvh. Jacob

Gitte Johansen

Der er en Laurits Jensen, født 30. april 1892 i

Randers, Gjerlev, Gjerlev, 1892-1905, opslag 5, nr. 5.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jacob Nørhaven Larsen

Tak for det. Det havde jeg overset. Er der nogen der ved om FDB havde en slags medarbejder liste a'la DSB?
VH Jacob


Anne Mortensen

Pol.reg oplyser at han i 1919 boede i Njalsgade.

FDB havde et stort lager og butik i Njalsgade.
-----------------

Læs her og se huset der var en hjørneejendom


http://www.gamle-dage.dk/blog/2009/09/06/anva-og-fdb/
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jacob Nørhaven Larsen

Tak for jeres store hjælp. Nu skal jeg bare se om jeg kan finde Josefine Kristine Jensen.
Mvh. Jacob

Britta Elise Burskov

Uddeler Laurits Jensen bliver gift med Josefine Kristine Jensen den 15.3.1917 i Råbjerg Kirke, se Råbjerg Sogn, Horns Herred, Hjørring Amt, 1915-1929, opslag 187.

Jacob Nørhaven Larsen

Det er helt forrygende, jeg havde aldrig fundet hende så langt oppe i Jylland, vi havde altid hørt at hun vidst var fra Århus. Tusind tak!
Mvh. Jacob


Jacob Nørhaven Larsen