Kirkebøger Færøerne.

Startet af Jan Andersen, 01 Aug 2014 - 17:41

Forrige emne - Næste emne

Jan Andersen

Jeg leder efter Christiane Hartung's fødsel på Færøerne mellem 1782 og 1788.
I FT 1845 findes hun i Hørsholm, Lynge-Kronborg, Frederiksborg som Enke efter Jochum Olsen 57 år gammel, født på Færøerne.
I FT 1850 kaldes hun Christiane Harton, Enke 68 år gammel, boende hos datteren Else Vilhelmine Olsen.
Kirkebøgerne fra Færøerne findes på http://www.history.fo/
Jeg har gennemlæst Sudurstreymoyar, som burde være Thorshavn, fra 1780 til 1790 uden at finde hende.
Leder jeg i den forkerte kirkebog? Kan Thorshavn være andet end Sudurstreymoyar?

/Jan
/Jan

Eva Morfiadakis

Eva M

Jan Andersen

I FT 1850 står at hun er født I Thorshavn, Færøerne

/Jan
/Jan

Mikkel Eide Eriksen

Hej

Klipper lige linjerne fra FT ind for overblikkets skyld:

CitatFrederiksborg, Lynge-Kronborg, Hørsholm, Hirschholm, , 39, FT-1845, C1433

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christiane Hartung    57    Enke       Jochum Olsens Enke. Spind.   Færøerne

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Hørsholm, Hørsholm, Kohave, Hørsh., 2, FT-1850, C7085

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christiane Harton    68    Enke       Deres barn   Thorshavn, Færø.

Det er selvfølgelig lidt overdrevet at blive 11 år ældre på kun 5 års tid, men jeg har set tilsvarende ske i mit eget træ.

Fødestedet Tórshavn kan snildt være den nærmeste købstad, det har jeg set en del gange når folk er flyttet til et andet amt. Så mit forslag er, kig i alle de færøske præstegjald, der er ikke så mange uanset. Hartung er et særligt navn, så det er nok værd at kigge på faddere & forlovere, om der findes et hint.

Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Jan Andersen

Jeg har nu uden held gennemlæst alle de Færøske kirkebøger for årene 1780-1790.
Fandt kun en Anna Bolette Hartung på opslag 1788-1789 i Sydurstreymoyar, datter af C.W. Hartung og Anna Helversdatter.

/Jan
/Jan