barnefader fra tin-fabrik

Startet af flemming chr. nielsen, 15 Aug 2014 - 18:25

Forrige emne - Næste emne

flemming chr. nielsen

Jeg søger en barnefader fra 8. august 1944 til en fjern slægtning, men jeg ved intet andet om ham end det spøjse, at han på et tidspunkt arbejdede på en tinfabrik, thi herfra forærede han den besvegne barnemoder : - et tinfad!!! Hun beholdt det i stedet for at kyle det i hovedet på ham.

Jeg har forgæves prøvet at spore fabrikken ud fra dette stempel:

http://billedeupload.dk/?v=efsYH.jpg

men forgæves. Det ser ud til, at både barnefaderen og fabrikken hyller sig i mørke. Om han var ansat før og/eller efter barnets fødsel ved jeg heller ikke.

Hvis nogen kan genkende stemplet, kan jeg måske komme videre.

Eva Morfiadakis

#1
Jag vet inte om det skulle kunna vara A Halberstadts Eftf. Josef Levy på Östergade 4, Köbenhavn K. Osäker nu om de också jobbade med "tin".

Eva M
Eva M

flemming chr. nielsen

Jeg synes ikke, stemplet indikerer noget i den retning. Barnet blev i øvrigt født i Horsens, men det betyder jo ikke, at han har boet der.

Eva Morfiadakis

Firman i Köbenhavn hade AH men jag tror det var guld och silver.

Eva M
Eva M

Peter Kristiansen

Der findes bøger om danske tinmærker, som kan lånes på biblioteket. Det er nok væsentligt at få opklaret fadets herkomst, for at få nogle bynavne.
M.v.h. Peter Kristiansen

Rita Olesen

#5
Citat fra: flemming chr. nielsen [10829] Dato 15 Aug 2014 - 18:25
Jeg søger en barnefader fra 8. august 1944 til en fjern slægtning, men jeg ved intet andet om ham end det spøjse, at han på et tidspunkt arbejdede på en tinfabrik, thi herfra forærede han den besvegne barnemoder : - et tinfad!!! Hun beholdt det i stedet for at kyle det i hovedet på ham.

Jeg har forgæves prøvet at spore fabrikken ud fra dette stempel:

http://billedeupload.dk/?v=efsYH.jpg

men forgæves. Det ser ud til, at både barnefaderen og fabrikken hyller sig i mørke. Om han var ansat før og/eller efter barnets fødsel ved jeg heller ikke.

Hvis nogen kan genkende stemplet, kan jeg måske komme videre.

Er det denne dreng


Mvh. Rita

Henvisningen til kirkebogen omhandler en mulig nulevende persons fødsel og burde derfor være oplyst ved privat besked direkte til spørgeren.
Henvisningen er derfor slettet.

Mogens Pagh
Moderator

flemming chr. nielsen



Vivi Winther

Har du forsøgt at hører her

Byarkivet - Horsens
Søndergade 26
8700 Horsens
75610922
byarkivet@horsens.dk
byarkivet-horsens.dk

evt. om de kan hjælpe med stemplet, det vil jeg tro de kan  ;)

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Anders M. Petersen

Jeg har billed-Googlet lidt og fundet et fad med samme stempel til salg, men her vidste sælgeren heller ikke, hvor det kom fra  :-\
Til gengæld faldt jeg over en bog til salg antikvarisk, der hedder "Danske tinmærker" - måske findes svaret her?
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Eva Morfiadakis

Jag såg samma fat när jag googlade.

Det finns en svenska sida med olika tennstämplar från bl a Danmark. Stämpeln finns inte med där heller. Kanske ingen känd fabrik.

Eva M
Eva M

flemming chr. nielsen

Jeg har spurgt flere handlende og kigget i bøger med tin-stempler, men ingen kender tilsyneladende fabrikken/virksomheden. Til jeres orientering: barnet, der jo nu er en ældre mand, har kun tinfadet til erindring om sin far. Af og til morer han sig over det. Og desværre fik han ikke i tide spurgt sin mor, om hun vidste andet om faderen, end at han arbejdede på tin-fabrikken, og at hun på et tidspunkt fik noget så uromantisk som dette tinfad af ham.

Anne Messmann

Har du kigget i bogen: Danske Tinmærker? Den kan lånes via Bibliotek.dk - se linket her: http://bibliotek.dk/linkme.php?rec.id=870970-basis%3A05999812

Hilsen, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

flemming chr. nielsen

Desværre - bogen er kun med de antikke tin-stempler. mvh. Flemming