Efterlysning Karen Munk Raa, Hillested

Startet af Else Nørfelt Peitersen, 17 Aug 2014 - 16:00

Forrige emne - Næste emne

Else Nørfelt Peitersen

Er der nogen som evt. ved noget om Karen Munk f. 22 November 1913 i Hillested. Jeg kan følge hende til 1930 hvor hun får en datter, men derefter forsvinder hun i den blå luft.
Hun er datter af Larsine Jørgine Hansen Munk, født d.29 Januar 1894 i Raa, Hillested
Håber der er nogle der kan hjælpe
Tusind tak
Else Nørfelt

Mette R Francke

#1
Hei

Dessverre ingen funn af Karen.

Har du prøvet borgerservice ?

Det ble innført cpr-nr i 1968 ,og via dette kan borgersevice finne ud hvor og når hun døde.
https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-CPR.aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324


Har du sjekket om hun er fadder til nieser/nevøer etter 1930 ?

Hva vet du om hennes datter ?


Moren:
Larsine Jørgine Hansen Munk
   Født:   Jan 29 1894   I:   Hillested Rå Fuglse Sogn
   Døde:   Sep 29 1964 (70 år gammel)   I:   Stege
Præstø Stege 1956-1965 ,oppslag 277.


Mette
Mette R Francke

Bjarne Nielsen

Hej Else

Bare lige. Nu er det ikke alle der lige ved, hvor Raa eller Hillested ligger. Slet ikke en københavnerknold som mig. Det kunne jeg selvfølgelig finde ud af. Men skriv amt og evnt. herred.


Hvor, hvorledes og hvordan forholder det sig med det sidste du kender til personen i 1930. Hvor kan der muligvis søges.

Kom bare tilbage, der er mange der gerne vil hjælpe.

MVH
Bjarne Nielsen


Else Nørfelt Peitersen

Tusind tak for jeres indslag. Så er der lidt mere at arbejde med. Jeg ved at hendes datter er mit barns farmor, så der har jeg historien. Rigtig godt med de andre ideer med borger.dk og fadder roller. Jeg vender tilbage hvis jeg ikke kan finde hende.
Hendes datter er født d. 23.6.1930 i Hunseby sogn, Musse herred, Maribo Amt.
Dejligt man kan komme ind og spørge og i så svarer så hurtigt
Tak for hjælpen til nu
Hilsen Else

Bjarne Nielsen

Hej Else

Jeg har puslet lidt med din sag. Herefter følgende bemærkninger:

1) Karen Munk er kun 16½ år da hun føder barnet i 1930. Godt nok er barnefaderen nævnt, men barnet må vel være blevet anbragt på en institution !

2 Barnet bliver adopteret af en familie Krag

3  Karen Munk kan jo være gift med barnefaderen ?

4  Det bliver nok meget svært at finde Karen, hun kan jo være alle steder fra Gedser til Skagen

5. Personen Tove, eller andre, hvis de kan dokumentere et slægtsforhold, har jo mulighed for at se adoptionssagen (Landsarkivet/Rigsarkivet)

Således ser situationen ud i øjeblikket for mig.

MVH
Bjarne Nielsen


Else Nørfelt Peitersen

Hej Bjarne
Tak for hjælpen. Tove er adopteret af familien Kragh som boede i Århus denne del af familien kender jeg, Tove er død for nogle år siden, men jeg har en del kontakt med hendes datter, hun burde vel så kunne få kopi af adoptions papirerne. Som sagt er Tove også min datters farmor da jeg var gift med hendes søn. Men igen tusind tak for hjælpen vi prøver at lede videre. Har fundet frem til at den familie hun boede hos sandsynligvis har solgt gården da manden ( hendes farbror ) døde i 1928.
Venlig hilsen Else