Marinus Albertsen

Startet af cecilia dalby pedersen, 17 Aug 2014 - 20:31

Forrige emne - Næste emne

cecilia dalby pedersen

Er der nogen der kender noget til en Christian Marinus Albertsen f Öster Snede 1893 muligtvis senere boende i Horsens. Jeg ved ikke om han hade familie. Hans bror var min mands bedstefar.

Pröver også att finde famile til hans söster Ane/Anna Jensine Albertsdatter f 1880 Öster Snede, gift med en sadelmager Poul Nielsen1911 i Vejle. Sener boende i Ilskov. Kan ikke finde nogle börn i kirkebögerne.

M
Cecilia Dalby Kungälv Sverige

Jane Valkær

Hej
Ikke fundet din ane, men en der også hedder Albertsen og er fra Øster Snede. Måske en bror.

Her er han på højskole, måske elev eller medarbejder (uddrag fra FT):

Samtlige personer i husstanden:
Ringkøbing, Skodborg, Nørre Nissum, Nørre Nissum, , 35, FT-1901, D6759
Martin Christian Albertsen 18841010  U   Ø. Snede, Vejle Amt 

Din Christians dåb: KB Vejle, Øster Snede 1892-1901 opslag 12.

Mvh
Jane

Alice Oppenheim

#2
Christian Marinus Albertsen boede i Vorbasse ved folketællingen i 1921. Han var gift med Jenny <3

Ribe Amt, Slavs Herred, Vorbasse Sogn; opslag 87 nederst
3l Molktenberg 5.
Marinus Albertsen, m, 26/08/1893, g, Øster Snede, Husfader, Landbrug
Jenny Albertsen, k, 06/11/1892, g, Grejs Sindbjerg, Husmoder



---------------------------------------------
Både Christian Marinus og Martin Christian var sønner af Gårdmand i Bøgballe Mads Christian Albertsen & Lovise Karoline Jensen Hauge:



Vejle, Nørvang, Øster Snede, Bøgballe, 1 gaard, 251, FT-1880, D4256

Mads Christian Albertsen    31    Gift    Husfader, gaardeier       Her i Sognet
Lovise Karoline Jensen Hauge    25    Gift    Hans kone       Hedensted Sogn, Veile Amt
Albert Madsen Albertsen    3    Ugift    deres søn       Her i Sognet
Kristiane Magdalene Nielsdatter    63    Enke    Aftægtskone       Langskov Sogn, Veile Amt
Ane Marie Laursen    5    Ugift    Pleiedatter       Langskov Sogn, Veile Amt
Anders Mortensen    20    Ugift    Tjenestefolk       Her i Sognet
Karen Poulsdatter    30    Ugift    Tjenestefolk       Her i Sognet
Maren Hansen    15    Ugift    Tjenestefolk       Uldum Sogn, Veile Amt  

Martin Christian er født 10-10-1884 (Øster Snede KB 1862-92; opslag 110)  

Alice Oppenheim

Marinus & Jenny (Jensen) er viet i Uldum 11. december 1920 - det kan man læse ved dåben af deres søn, Albert Christian Hauge Albertsen, der fødes 6. december 1921

(Vorbasse KB 1916-27; opslag 38 nederst)


Så lidt familie havde han da :)

Alice Oppenheim

#4
Hej igen,

Jenny Jensen er født i Lindved i Sindbjerg Sogn d. 10. november (ikke den 6.) 1892 (se Sindbjerg KB 1892-1905; opslag 68). Hun er datter af Husmand Hans Kristian Jensen & Jensine Johanne Brun Kristensen.

Jenny har været Tjenestepige i København, inden hun gifter sig med Marinus:

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1783494&searchname=polit_simple

cecilia dalby pedersen

Oj saa hurtige I er til at hjelpe mig. Fantastisk.  :)

Intressant at han hade minst et börn.

Men hvordan kan det vaere at jeg ikke får noget på Marinus når jeg pröver at söge ham i Ribe amt etc. i folketellingerne?

Har I muligtvis et tips om hvordan jeg lettest kommer videre og finder ud af hvis der er nogen nu levende på den gren? I har jo ikke husforhörslängd i Danmark  der man jo kan komme fremad også,
Er det folkeregistret man må henvende sig til eller hvad mener I?

Tusen tak for hjelpen!

Cecilia

Alice Oppenheim

Men hvordan kan det vaere at jeg ikke får noget på Marinus når jeg pröver at söge ham i Ribe amt etc. i folketellingerne?

Tjaaa.... Folketællingerne indtastes af frivillige. Ikke alt er indtastet endnu. Jeg fandt ham "manuelt" på http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside


Men her er Jenny :)

Vejle, Nørvang, Sindbjerg, Sindbjerglund, 9a, 17, FT 1911, A7875
Søren Knudsen    11-02-1849    gift    Husfader    Landbruger    Gaarslev
Ane Knudsen    21-07-1887    ugift    Barn       Sindbjerg sogn
Knud Knudsen    18-04-1885    ugift    Barn       Sindbjerg sogn
Karl Ejner Knudsen    12-07-1891    ugift    Barn       Sindbjerg sogn
Marinus Knudsen    07-04-1893    ugift    Barn       Sindbjerg sogn
Axel Theodor Knudsen    06-01-1895    ugift    Barn       Sindbjerg sogn
Johannes Georg Knudsen    12-12-1896    ugift    Barn       Sindbjerg sogn
Jenny Jensen    10-11-1892    ugift    Tyende    Landbrug    Sindbjerg sogn
Ane Christensen    26-12-1828    ugift    Aftægtskone       Øster Snede


Har I muligtvis et tips om hvordan jeg lettest kommer videre og finder ud af hvis der er nogen nu levende på den gren? I har jo ikke husforhörslängd i Danmark  der man jo kan komme fremad også,
Er det folkeregistret man må henvende sig til eller hvad mener I?

God idé! Sønnen Albert må have fået et CPR-nummer i 1968. Med hans fødselsdato i hånden vil du sikkert kunne få en del oplysninger på folkeregistret.

Jane Valkær

Hej
Ang. søsteren:
Pröver også att finde famile til hans söster Ane/Anna Jensine Albertsdatter f 1880 Öster Snede, gift med en sadelmager Poul Nielsen1911 i Vejle. Sener boende i Ilskov. Kan ikke finde nogle börn i kirkebögerne.

Ikke fundet nogen børn af Poul Nielsen konfirmeret i hverken Sunds (nabosogn) eller Ilskovs sogne i perioden 1924-1936.

Mvh
Jane

Mette R Francke

Hei

Vet du når Ane/Anna Jensine Albertsdatter bodde i Ilskov ?

Kanskje det er mulig å finne henne i ft , eller hennes død.

Mette
Mette R Francke

cecilia dalby pedersen

hej Mette

1930 fanns hon inte i Folketellingerne i Ilskov vad jeg kunde finde. Og jeg ved ikke hvornår hun flyttede derhen.  Men jeg har en  bryllupsgratulation til mine svigerforäldre 1937 der det står "Onkel og faster Anna i Ilskov. Jeg har sögt på döde og på gravstensbilleder men ikke fundet noget. Hon kan ju sagtens ha flytted et annet sted hen innen hon döde. jeg har tenkt at söge på forum på Hammeum Herred slaegts og lokalhistories hjemmeside.

Tak allesammen for all hjelp!
Mvh
Cecilia

cecilia dalby pedersen

Hun er funnen på Simmelker Kirkegård!