Ægteparret Jens Larsen og Ane Kirstine f. Pedersen, Skanderborggade 1, 1926

Startet af Susanne Riis , 19 Aug 2014 - 11:37

Forrige emne - Næste emne

Susanne Riis

Hej
Jeg har en familie som bliver væk for mig I 1926.

Ægteparret Jens & Ane Kirstine Larsen (hun født Pedersen) forsvinder fra mig I 1926.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde dem, eller deres barnebarn Ove Vagn Kagstrup, som boede hos dem inden de forsvinder.

Her er hvad jeg ved indtil videre

Jens Larsen født 1-11-1856 I Hellested sogn
kommer til København I 1879 23 år gammel. Han arbejder som ølkusk indtil han bliver kronisk syg af nervesvækkelse I 1906.
d. 1-5-1916 flytter familien ind I Skanderborggade 1, hvor de bor til jeg mister dem.

Ane Kirstine (Stine) Larsen f. Pedersen født 10-1-53 I Fuglebjerg sogn, Sorø Amt.
Hun flytter også til Kbh. og hun bliver gift med Jens Larsen (hvornår ved jeg ikke)

De har 2 børn
Birtha (Bertha) Sofie Larsen  (gift Kagstrup) f. 11-11-1882 I Sct. Jacobs sogn

Lars Peter Larsen f. 9-7-1885


Bertha får 4 børn:
Eigild Richard Kagstrup
Vagn Ove Kagstrup f. 9-1-1904
Tove Valborg Kagstrup
Magnhild Margrethe Kagstrup


Eigild bor hos Jens og Stine I 1921, men I 1926 bor Vagn Ove hos sine bedsteforældre I Skanderborggade. Efter 1926 har jeg ingen oplysninger på hvad der blev af Jens og Stine
Jeg har ledt i kirkebøger under døde i sognet og i nabosognene uden held. Er der nogen der kan finde yderligere oplysninger eller give mig ideer til hvordan jeg ellers kan forsøge at lede efter dem.

Med venlig hilsen
Susanne Riis
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Gitte Johansen

I 1930 bor Vagn Ove med Ane Kirstine i Skanderborggade, opslag 3.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

Hei

Kjenner du til denne
http://www.khoejrup.dk/slaegtoldegraabaekpetereft.html

Erna Alice blev gift den 1. april 1933 i Københavns Magistrat med fisker Vagn Ove Kagstrup søn af malersvend i København Niels Peter Kagstrup (1871 - ) og Birtha Sophie Marie Larsen (1882 - ). Han blev født den 9. januar 1904 i Steen Billesgade 3, København og døbt den 1. oktober 1905 i Frihavn kirke. Stilling: Fisker i Kalkbrænderihavnen, K.311 (kutter?).

En datter født 1933.

Mette
Mette R Francke

Susanne Riis

Tusind tak Gitte, jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan jeg har kunne overse det ???

Men det kan da i hvert fald give mig en indication af, at Jens i hvert fald må være død mellem 1926-1930. Det er en stor hjælp.

/Susanne
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Mette R Francke

Mette R Francke

Susanne Riis

Hej Mette
Jeg har oplysningerne på børnene, som jeg har fundet på politiets registerblade.


Ud over det ved jeg at Ove vagn er blevet gift med Elna Alice Vindberg i 1933. Udover det, har jeg ikke fundet oplysninger om dem, men det skyldes lige så meget at jeg ikke er "nået" til dem endnu. Jeg forsøger at blive færdig med Jens og Stine først."Falder" der oplysninger af undervejs om børnene, mens jeg søger oplysninger på de andre i slægtstræet, skynder jeg mig selvfølgelig at skrive dem ind.

Takket være Gittes hjælp har jeg nu fundet Jens Larsen død d. 15-8-1930 i Rosenvængets sogn. Jeg har også søgt i det forkerte sogn, ja, så bliver det jo svært at finde noget som helst.

Dejligt at I lige kan give et spark til at kigget efter de rigtige steder.

Jeg vil lige sende en tak ud til alle de hjælpsomme mennesker, der har overskud til at hjælpe  :)

God dag
/Susanne Riis
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Susanne Riis

Mette;  sikken et værdifuldt link - tusind tak. Det kendte jeg ikke :)
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup