Hans Jensen og hustruAne Christine Jensen - Brøndbyvester i 1898 - familien

Startet af Sanne Borgstrøm Andersen, 19 Aug 2014 - 14:51

Forrige emne - Næste emne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Jeg vil høre om nogen kunne hjælpe mig.

Hans Jensen født 8. dec 1871 i Terslev (opslag 21) gift (Vor Frue 3. april 1898 opslag 75) med Ane (Anna) Christine Jensen f. 09. feb 1874 i Sædder sogn, opslag 45.

De skulle flytte til Brøndbyvester iflg. familien og jeg kan finde 2 ud af de 5 døtre der skulle være. Nemlig:

Karen Johanne Jensen født den 15. jan 1904 Brøndbyvester opslag 48 nr. 1

Gudrun Marie Jensen født den 06. okt 1908 Brøndbyvester opslag 46 (hun bliver senere gift den 3. april 1928 i Skt. Johannes kirke med Erik Stura Oktavius Cederholm.

Der skulle findes en Mary og Dora også.. men kan ikke huske det sidste navn... men hvor...

Iflg. oplysninger skulle Gudrun være den yngste... så der skal altså være født piger fra 1898 og frem til 1908.

Jeg har kikket Brøndbyvester kirkebog igennem for årene men synes ikke jeg fandt noget og ft 1901 for Brøndbyvester gav heller ikke resultat...

Har ledt i politiregistret og på DDD men også uden held...


mvh

Sanne B. Andersen

Gitte Johansen

I Ft 1911, Brøndbyvester, opslag 54, nederst, ser du familie.

Dora, Mary, Ingeborg, Gerda, Gudrun.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

Jeg springer derind med det samme... havde ellers kikket 1906 og ingen fundet,...så derfor tænkte jeg ikke 1911.. men tak skal du ha..,-)

mvh

Sanne B. Andersen

Inge Hedal

Hej
Du skriver:
Hans Jensen født 8. dec 1871 i Terslev (opslag 21) gift (Vor Frue 3. april 1898 opslag 75) med Ane (Anna) Christine Jensen f. 09. feb 1874 i Sædder sogn, opslag 45

Ved Karen Marie Jensens dåb i 1904 står der, at moderen, f. Christiansen, er 36 år gammel og altså født ca. 1868. Desuden står der under anmærkninger ved dåben, at forældrene er viet i Frederiksberg kirke den 3. maj 1891.
Mon ikke du har fundet en forkert Karen Johanne?
Mvh. Inge


Sanne Borgstrøm Andersen

Bare til info - hvis andre kikker med...

Den Karen Johanne jeg så har fundet i Brøndbyvester - som så ud som den rigtige er så ikke korrekt... og dem i FT 1911 er de rigtige..

mvh

Sanne B. Andersen

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Inge

Jo jeg fandt så ret hurtigt ud af jeg måtte have fået fat i den forkerte...  Jeg lod mig snyde af at de var gift i Vor Frue og troede de blev i KBH, da Gudrun er født i Brøndbyvester... men det viser sig at de tog "hjem" til deres føde område og fik de første børn...

Dejligt endelig at have fundet dem..

tak for hjælpen til alle..

mvh.

Sanne B. Andersen