Søger slægt med efternavnet Mortoft fra omkring 1940 til frem mod 1960

Startet af Sanne Borgstrøm Andersen, 20 Aug 2014 - 18:01

Forrige emne - Næste emne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Jeg søger slægt der bærer efternavnet Mortoft hele landet..

Har en Ingeborg Johanne Jensen, der tager efternavnet Mortoft i 1947


Mvh.

Sanne B. Andersen

Anett Jensen

Hej Sanne

Du skriver ikke hvornår hun er født, men prøv at slå op på denne side:

http://www.ancestry.com/name-origin?surname=mortoft

og skriver Ingeborg Mortoft  alder 100 år så kunne det måske være hende.

Med venlig hilsen
Anett Jensen

Jens-Christian Emborg

Det kan ikke være mange der er, på Danmarks Statistik er svaret for i dag på:
http://dst.dk/da/Statistik/emner/navne/HvorMange.aspx

"Der er to eller færre personer med efternavnet 'Mortoft'"
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Anett

Ingeborg Johanne Jensen som senere tager navneforandring i 1947 den 29. nov (står der i bemærkningsfeltet) er født 27. aug 1903 Ved Terslev.  Det er forholdsvis nye oplysninger derfor var jeg ikke så vild med at skrive det..   Jeg tror ikke det er samme Ingeborg Mortoft.. men da der som sagt ikke er mange herhjemme der hedder det, som bliver bekræftet efter det Jens-Christian skriver... så forsøger jeg her...

Har fundet frem til at hun måske har boet på Peter Bangsvej i KBH.. men er ikke at finde i 1930 FT, så skal på arkivet for at kikke højere oppe...

mvh

Sanne B. Andersen

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Igen

Jeg leder fortsat efter en Ingeborg Johanne Mortoft født den 27. aug 1903 i Kværrede, Terslev sogn.

Ingeborg hed oprindeligt Ingeborg Johanne Jensen og tog i 1947 navne forandring til Ingeborg Johanne Mortoft

Terslev kirkebog 1892 - 1906 opslag 103 nr. 17 - der står i bemærkning noget med alm journal. h? alm journ.? XiV nr 1501/1947   ( jeg ved ikke om det er OJ journalen, men den går i hvert fald kun til 1936 her på nettet...) nogen der ved om man kan få adgang til 1947...

Jeg har ikke adgang til Ancestry.. men kan godt se der er en Ingeborg Johanne Mortoft. Er der nogen der kunne se noget der for mig..?

Jeg har ledt i politiets registerblade og familien har lagt hovedet i blød for måske at kunne huske noget, men det lader til hun er forsvundet fra jordens overflade...

Alle gode ideer er velkomne...

mvh
Sanne B. Andersen

Alice Oppenheim

#5
Du har set, at hun også optræder på "geni"...?

Hun er lagt ind så sent som i år, og der er en mail-mulighed til en nær slægtning:

http://www.geni.com/people/Ingeborg-Jahanne-Mortoft/6000000027791634615

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Det er mig der har leveret data til det der er skrevet i Geni og kender personen der er mail adresse på, men desværre kender den person heller ikke til hendes mormor´s søster videre skæbne.

Ingen i familien ved hvorfor hun tog navneforandring og hvor hun forsvandt hen... derfor søger jeg og da jeg synes det ser ud som om hun står i ancestery..så kunne det være der var en med adgang der ville kikke og bare oplyse mig om i hvilket område jeg skulle lede....

Jeg har fået af vide hun skulle have været på Peter Bangsvej, men det er meget usikkert og jeg ved ikke i hvilket årstal. Jeg har nu tænkt mig at tage gade for gade... måske er jeg heldig.

mvh

Sanne B. Andersen