Carl og Dinne Hansen, Korup, bryllup 1931

Startet af Werner Knudsen, 21 Aug 2014 - 14:34

Forrige emne - Næste emne

Werner Knudsen

Jeg leder efter brylluppet mellem Carl og Dinne Hansen i 1931. De boede i Korup på adressen Korup Markvej 1 til Carl døde i 1971 (dato ukendt, den leder jeg også efter). Dinne levede en del år længere. De var min fars morbror og tante.

Fra Ravsted Kirkebog (Ravsted, Slogs, Tønder 1854-1912) kender jeg Carl som Carl Siegfried Hansen, f. 5. sept. 1904 i Korup, og hans forhistorie har jeg godt styr på.

Dinne kom fra Sottrup ved Bylderup og de blev gift i 1931 (http://www.ravstedlokalhistorie.dk/index.php/boger-artikler/49-ravsted-sogn-i-ord-og-billeder-korup-vesterby). Jeg har søgt i kirkebøgerne fra både Bylderup, Burkal og Ravsted uden held. Jeg kender ikke hendes pigenavn eller yderligere data. Brylluppet vil kunne hjælpe mig til at finde også disse oplysninger.

Ideer og hjælp modtages med glæde.
Venlig hilsen Werner Knudsen

Mette R Francke

Mette R Francke

Gitte Johansen

Ved Lorenz Peters dåb er der en Lorenz Peter Hansen som fadder.

Han får en datter, Christine Hansen, som hun rigtigt hedder den 15. juni 1910 i Sottrup.

Bylderup, 1899-1937, opslag 29, nr. 11.

Det kunne være en mulighed.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Ved Annis dåb er det Anna Hansen, som er moderen til ovennævnte.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

De bliver viet i 1932

Bylderup, 1877-1938, opslag 79, og det er den rigtige Christine, jeg har fundet.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Werner Knudsen

Fantastisk, Gitte. Tak for hjælpen,  jeg fortsætter eftersøgningen derfra.

Inge Nissen

Hej

Du kan finde Carl Siegfried Hansens og Christine Hansens gravsten på Ravsted Kirkegaard - Han døde 28.4.1971 og hun den 25.9.1996

Se www.dk-gravsten.dk
Tønder index
eller på avanceret søgning

Hilsen Inge

Werner Knudsen

Tak, Inge. Jeg kendte ikke det site, meget nyttigt!