Randers i 1890'erne- hvor blev de 2 søste af?

Startet af Susanne Riis , 29 Aug 2014 - 21:34

Forrige emne - Næste emne

Susanne Riis

Hvor blev de 2 søstre af?

Jeg har en ane Lavrine Jensine Marie Søren, som havde 2 søstre.
Det eneste jeg har fundet på dem er deres fødsler, men det er ikke lykkedes mig at finde hverken deres evt. død eller fundet dem I nogen folketællinger sammen med forældrene.

Søstrene er:

Elisabeth Sørine Jacobine Sørensen født I Randers Amt, Fjellerup sogn den 18-2-1890 (Opslag 75)

Nikoline Kristine Sørensen født I Randers Amt, Vivild søgn d. 5-6-1891 2. bog opslag 91



mvh
Susanne
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Lis B. Jensen

Hej

Har du fundet dem konfirmeret i Sognet?
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Mette R Francke

Hei

Hvor bodde familien i ft 1901 , 1906 og 1911 ?

Kanskje ved å søke etter spor , som konfirmasjon ,  i de sogn familien  bodde og i de sogn fadder bodde kan hjelpe deg.


Mette
Mette R Francke

Else Skovbo Jensen

Forældrene er Anton Sørensen og Bertha Katrine Rasmussen. Elisabeth er født 18. januar, ikke februar. Nikoline 12. august ikke i juni !!

Har du andre søskende til de to, udover din ane Lavrine. Er de født i enten Fjellerup eller Vivild ? Ellers kunne det tyde på, at familien er flyttet meget rundt. Jeg har forsøgt at finde familien i ft. 1890 i Fjellerup, men fandt dem ikke ( kan have overset dem)

Har du forældrenes vielse ? Hvor og hvornår ?

I hvilke ft har du fundet forældrene ? Hvad med Lavrine ? Har du hendes konfirmation ?

mvh
Else

Susanne Riis

Jeg har ledt efter konfirmationer  og døde I sognene Fjellerup,Vivild og Glæsborg (I nævnte rækkefølge)
som var de tre sogne familien bevægede sig I.

Men desværre uden held.  :'(

mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Susanne Riis

Forældrene Anton og Bertha blev gift I !889 I Øster Alling sogn, Randers (opslag 67)

Det lykkedes mig nu at finde Nikolines konfirmation I Glæsborg 22-4-1904 (opslag 162 AO)
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Kirsten Sørensen



  Hej Susanne .

Fandt familien Anton Sørensen i F. t. for 1906 i Glæsborg .Det ser ud til at der er flere end to søstre til

din ane Laurine. Det er opslag 87.

  Mvh. Kirsten
Mvh Kirsten

www.kirbent.dk

Susanne Riis

Jamen tusind tak, Kirsten.

Det er fuldstændigt gået min næse forbi, at der var flere søskende. ikke en, men hele 2 stk.
Ud over det har du, med den uvurderlige oplysning, at du har fundet dem I Glæsborg, elimineret en familie historie om at de flyttede til Grenå omkring 1900.

Set I lyset af mund-til mund fortællingerne, har jeg slet ikke tænkt på at kigge efter familien I Glæsborg efter 1900.

Nu skal jeg I krig med at kortlægge familie sagen efter faktuelle beviser, og se om jeg kan lave en ny familie saga med bund I fakta.

Jeg er virkelig meget taknemmelig for dit svar I min tråd, der er helt Nye sten, der skal vendes vedr. denne del af familien.  :) :)

Mange hilsner
Susanne

mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Kirsten Sørensen

  Hej Susanne. 


   Jeg har fundet  Alexandra og Kirstine konfirmeret i Grenå  . Kirstine i opslag 59 i 1916 og Alexandra ops.81 i 1912 Så de var jo flyttet til Grenå.


Mvh. Kirsten
Mvh Kirsten

www.kirbent.dk

Susanne Riis

Jamen, du kan jo blive ved med at finde søskende som jeg ikke har vidst eksisterede  ;D
Nu igen Anna Kristine, som er helt ny for mig og ovenikøbet kan jeg nu se at de også har boet I Pindstrup I Maria Magdalena sogn, som  også er helt nyt.

Åh, jeg ville gerne kunne finde dem I FT fra 1901, foreløbigt har jeg ledt I Glæsborg, Fjellerup, Vejlby (både 1 og 2) og ny Maria Magdalena sogn uden held.

Det er så irriterende ikke at kunne finde dem I 1901, nu hvor jeg har fået SÅ mange nye oplysninger.

I FT1906 kan jeg se at Nikoline ikke bor sammen med sine forældre, hvilket undrer mig, idet hun bliver konfirmeret I Glæsborg d. 22.4.1906 og Folketællingen er lavet 1. februar. Hvor søren kan hun så være?

mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Anne Mortensen

Hej Kirsten

Husk at oplyse kirkebog opslagstal og opslagstal til FT'er til dine oplysninger.

Oplys opslagstal til FT 1906 - du kender oplysningerne, men vi vil gerne se selv  ;)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Susanne Riis

Til Kirsten

Så fandt jeg Nikoline - Hurra
Hun er I FT 1906 for Glæsborg sogn I Randers Amt opslag 83.

Og lige for en god ordens skyld kunne så vil jeg lige skrive at jeg sagtens kunne finde de henvisninger du skrev  ved hjælp af de henvisninger du gav  i dine svar.
Jeg takker for din store hjælp.


Til Anne

Tak for din omtanke, men der var for mig fine opslagshenvisninger fra Kirsten   :)


Susanne
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Kirsten Sørensen



Hej Susanne.


  Fandt lige en lillebror til pigerne. Opslag 92 i Grenå under fødte 1902-1912.

  Og en folketælling fra 1911 opslag 36 i Storegade i Grenå. Håber du kan bruge det.

  Mvh. Kirsten
Mvh Kirsten

www.kirbent.dk

Susanne Riis

Tak Kirsten.
Jeg havde dog selv fundet ham. Jeg er i gang med at finde ud af, om jeg kan finde nogle protokoller omkring børnepenge i det jyske, hvor jeg kan se hvem faderen er.
Det er jo lidt pudsigt for 1910, at moderen får en søn i en alder af 42 som frasepareret.

Jeg er også I gang med at finde ud af hvad der skete med Anton efter separationen, for efter 1908 forsvinder han sporløst.

Men der skal lyde en stor tak for dit indlæg.

Susanne
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup