Hjælp til opslag i Flenborg

Startet af Helle Rossini Hansen, 01 Sep 2014 - 21:10

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Jeg ville høre om der er en der kan hjælpe med nogle opslag i Flenborg. Jeg har nogle huller i denne familie, som jeg godt kunne tænke mig at få udfyldt. Familien var bosiddende i Große Straße, Sankt Maria District ihvertfald indtil moderen dør.

Det drejer sig om følgende 3 børn af forældrene Hans Jürgen Mattesen (1819-1905) og Fanning Fredericke Amailie Johan(n)sen (1815-1887):

Christine Louise Petronelle Mattesen, hun skulle være født mellem 1845-1846,  være gift med en Rasmussen før 1887 og bosiddende Plankemaistraße nr. 5 i Flensborg. (mangler fødsel, vielse og død).

Marcus Christian Mattesen, han er født 11. november 1850, og skulle være død før 1887. (mangler eventuel vielse og død)

Fanny Friederike Amalia Mattesen født ca. 1857, være gift med en Johannsen før 1887. (mangler fødsel, vielse og død).

Skiftet efter faderens død d. 6. marts 1905 i Flensborg (Norder Straße nr. 159), kunne måske bringe oplysninger om familien på dette tidspunkt, men jeg ved ikke hvor nemt det er at slå op. De oplysninger jeg har er fra Civile dødsdokumenter for både Hans Jürgen og Fanny Mattesen.

Dette er kun for information, hvis det skulle blive aktuelt, der er 3 yderligere børn i familen
Dekorationsmaler Hans Theodor Mattesen f. 19. februar 1847, gift,  bosiddende i Dresnen 1887-1905, død ukendt.
Husholderske Elise Marie Wilhelmine Mattesen født 30. oktober 1848, ugift, død 2. oktober 1919 på Øresundshospitalet i København.
Bagersvend Eduard Julius Mattesen f. 16. september 1852, ugift, bosiddende i København, død efter 1910.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Helle

P.S. Jeg har for sjovt sat et billede ind af Fanny Friederike Amalia Mattesen.


[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"


Helle Rossini Hansen

Tak for indslaget Bente, men jeg har allerede været alle politiregisterbladene igennem for hele familien, og fundet hvad der er at hente der.

Hav en fortsat god aften.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Cay-Erik Geipel

Hej Helle

det er jo en omfattende slægtsforskning du beder om, men jeg vil da prøve at finde ud af noget. Det kan dog sikkert ikke klares på een dag, så du må være indstillet på at det varer. Hvis jeg får tid tilovers starter jeg på mandag.
Kan du ikke scanne de civile dødsdokumenter du har og sende dem til min mail direkte ? Det ville lette arbejdet.
Det undrer mig at Flensborgs borgerbog ikke kender navnet .....
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Helle Rossini Hansen

Hej Cay-Erik

Tusind tak for dit tilbud, jeg vil sende dig hvad jeg har, så du ikke leder efter det samme. Du vil få en e-mail fra mig privat.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"