Emil Frydkær Jensen, muligvis fra 1931

Startet af Marianne Madsen, 05 Sep 2014 - 13:40

Forrige emne - Næste emne

Marianne Madsen

Jeg leder efter informationer om en plejeelev Emil Frydkær Jensen, som den 2. december 1955 fik et barn på Rigshospitalet i København, sammen med Inge Marie Palmkvist Olesen
Barnets navn: Preben Palmkvist Olesen

Disse informationer er fra kirkebog: Amt Frederiksborg, Herred Ølstykke, Sogn Farum, 1945-1955, opslag 62, 2. række

Jeg har fundet frem til en Emil Frydkær Jensen i et andet stamtræ fundet på nettet, som skulle være født 4 maj 1931, død 25 maj 1998 i Østerbro København. 
Men jeg ved ikke om det er den rigtige..?
Hvordan kan jeg be-/afkræfte om det er den rigtige, inden jeg søger videre?

Er der nogle der tilfældigvis har søgt i disse aner?

Anne Mortensen

Husk altid at oplyse kirkebog og opslagstal til dine data.

Rigshospitalet 1955-1956
opslag 61
-----------------------------

Der står tydelig i bogen fra RH at faderen Emil er født i Århus Domsogn og her finder du ham.

Århus Domsogn 1931-1937
opslag 9
------------------------------
Du kan gå på Borgerservice og søge Emil da han har levet i 1968 og har et CPRnr.

https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-CPR.aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324

Oplysninger fra cpr om andre - adresseforespørgsel  


Du kan henvende dig til kommunens folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 75 kr. (2014)

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Marianne Madsen

Tusind tak for hjælpen, det var lige det jeg havde brug for :-) Vidste ikke at der fandtes yderligere dokument på RH.

Jeg forstår godt at man skal oplyse kirkebog osv., ellers er det jo umuligt for andre at hjælpe.. Men det havde jeg jo også gjort, så jeg forstår ikke helt hvad du mener?

Anne Mortensen

#3
Jeg forstår godt at man skal oplyse kirkebog osv., ellers er det jo umuligt for andre at hjælpe.. Men det havde jeg jo også gjort, så jeg forstår ikke helt hvad du mener?

Det var fødslen på Rigshospitalet jeg manglede opslagstal på.
Jeg har ikke være inde i kirkebogen for Ølstykke og ved ikke hvad der står - men mon ikke der er oplyst han er født på RH og da vil der også stå oplysninger om ham der.

Når der er oplysninger  om hvor personen er født men døbt et andet sted er der oplysninger i begge  kirkebøger.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Inger Toudal

Hej Marianne

I Farum kirkebog er nummeret for vedkommende 10 f. Dvs. han er ikke født i sognet, hvilket jo også fremgår af selve indførslen. Der ses en masse udensogns fødsler nummereret 10 + bogstav, dvs. de er noteret mellem fødsel nr. 10 og fødsel nr. 11 i Farum sogn.

I andre kirkebøger kan du støde på, at nummeret er 0, # eller et andet tegn, når barnet ikke er født i sognet. I sådanne tilfælde kan det altid betale sig at kigge i fødesognets kirkebog for eventuelle yderligere oplysninger.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal


Du finder hans dødsdato og sidst kendte adresse på http://www.aneguf.dk/

- vælg fødeår 1931 og gå til 1931-05-04

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Marianne Madsen


Lotte Thomsen

Hej
Emil Frydkær Jensen er min onkel  :)