konfirmation omkring 1817 - i Galten, Storring, Stjær sogn, Framlev, Aarhus

Startet af dagny elisabeth salomonsen, 13 Sep 2014 - 15:24

Forrige emne - Næste emne

dagny elisabeth salomonsen

Jeg har forgæves søgt at finde frem til konfirmation for Niels Jacobsen, født den 16.2.1803, opsl. 62 i kiriebog for Galten 1754-1813.

Jeg ved, at sognene Galten, Storring, Stjær hørte sammen på et tidspunkt, men det er ikke lykkedes mig at finde ham nogen af stederne.    Hvis Niels er flyttet udenfor Galten sogn, hvor hans forældre boede, så bliver det et større arbejde at finde en konfirmationsdato.   Det er måske den eneste mulighed at søge i samtlige sogne i herredet.   Jeg har søgt i afgangslister for Galten, men ikke fundet ham her.  Har jeg overset de aktuelle data ?     Jeg hører gerne, om nogen evt. kan finde frem til en eksakt dato og sted.  På forhånd tak for hjælpen.

Dagny Salomonsen

Gitte Johansen

#1
Hej Dagny


Der er en her, der er født 6. februar 1803, søn af Jacob Andersen i Galten. Er det ham?


Århus, Framlev, Skørring, 1814-1861, opslag 91, nederst.

Har lige været inde for at se i Galten, og det er ham. Jeg tror altså også der står 6. feb. der. Det der ligner en 1 tal er J i Jacob.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

dagny elisabeth salomonsen

Hej Gitte.

På grund af helt uforudsete begivenheder og opgaver lørdag eftermiddag og her søndag formiddag, ser jeg først nu dit svar.  Jeg er virkelig imponeret over, at du har fundet Niels Jacobsen i Skørring.  Jeg havde slet ikke tænkt den tanke.  Men det ER ham - Jacob Andersen er hans far (hans mor var Ane Nielsdatter).

Sammen med dit svar på konfirmationen fik jeg så også den yderligere oplysning, at Niels inden sin konfirmation har tjent i Roed, Skørring sogn.  Det var meget nyt for mig.  Så jeg har faktisk fået 2 svar på ét spørgsmål.

Igen, tusind tak for svaret - og rigtig god søndag.

Dagny Salomonsen