Leder efter fødsel af Jens Christian Christensen og Mette Marie Hansdatter.

Startet af Christian Løngaa, 13 Sep 2014 - 16:35

Forrige emne - Næste emne

Christian Løngaa

Hejsa alle.

Jeg leder efter fødsel i kirkebogen 1684 - 1816, Vester Brønderslev, Børglum, Hjørring, omkring opslag 224 og frem af Jens Christian Christensen født omkring 1805 og Mette Marie Hansdatter født omk. 1804.

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad der står i den kirkebog. Jeg kan se børns navne er understreget men syntes ikke jeg kan se noget der stemmer på Jens Christian eller Mette Marie.

Er der nogen herinde der kan finde dem deri ? eller har andre ideer til hvordan jeg finder dem ?


På forhånd mange tak.

Gitte Johansen

#1
Der er en Mette Marie i 1802.

Opslag 223, ca midt, far Hans Andersen? og Else Kirstine Pedersdatter, tror jeg.

26. ditto

Det kunne være

Hjørring, Børglum, Vester Brønderslev, Wester Brøndeslev Bye, Gadehuuse, 64, FT-1801, C1090
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Andersen    51    Gift   mand    huusmand med jord, gaaer i dagleje   
Else Pedersdatter    31    Gift   hans kone      
Anders Hansen    6    Ugift   barn      
Niels Cristian Hansen    3    Ugift   barn

Er det disse her?

For så skal der jo ledes et andet sted.

Hjørring, Børglum, Vester Brønderslev, Vesterbrønderslev By, et Huus, 94, FT-1845, B3172Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Christian Christensen    44    Gift       Dagleier   Hellevad Sogn, Hjørring Amt
Mette Marie Hansdatter    41    Gift       hans Kone   her i Sognet
Christen Jensen    14    -       deres Barn   her i Sognet
Niels Christian Jensen    12    -       deres Barn   her i Sognet
Hans Peter Jensen    9    -       deres Barn   her i Sognet
Else Kirstine Pedersdatter    81    Enke(mand)       hans Svigermoder, Almisselem   Seritslev Sogn, Hjørring Amt

Hjørring, Børglum, Vester Brønderslev, Wester Brønderslev Bye, et Hus, 106, FT-1850, D2268
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Christian Christensen    46    Gift       Daglejer. Husfader   Hellevad Sogn, Hjørring Amt
Mette Marie Hansdatter    48    Gift       hans Kone [Jens Christian Christensen]   her i Sognet
Niels Christian Jensen    17    Ugift       deres Børn [Jens Christian Christensen og Mette Marie Hansdatter]   do [her i Sognet]
Hans Peter Jensen    14    Ugift       deres Børn [Jens Christian Christensen og Mette Marie Hansdatter]   do [her i Sognet]
Else Marie Kirstine Jensdatter    5    Ugift       deres Børn [Jens Christian Christensen og Mette Marie Hansdatter]   do [her i Sognet]
Else Kirstine Pedersdatter    83    Enke       Almisselem [Jens Christian Christensen og Mette Marie Hansdatter]   Serritslev Sogn, Hjørring Amt
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Hellevad, 1778-1816, opslag 33, til højre, 16. august, Jens Christian, far Christen Christensen

Hjørring, Dronninglund, Hellevad, Danmark??, -, 1, FT-1801, B4271
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Christenssen    37    Gift   Mand    Huusfæster med Jord, giør Træeskoe   
Bodil Jensdatter    30    Gift   Kone    -   
Anna Sophia Christensdatter    2    -   deres ægte Datter    -   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Løngaa

Hej Gitte.

Det virker til at være den her:

Hjørring, Børglum, Vester Brønderslev, Wester Brønderslev Bye, et Hus, 106, FT-1850, D2268
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Christian Christensen    46    Gift       Daglejer. Husfader   Hellevad Sogn, Hjørring Amt
Mette Marie Hansdatter    48    Gift       hans Kone [Jens Christian Christensen]   her i Sognet
Niels Christian Jensen    17    Ugift       deres Børn [Jens Christian Christensen og Mette Marie Hansdatter]   do [her i Sognet]
Hans Peter Jensen    14    Ugift       deres Børn [Jens Christian Christensen og Mette Marie Hansdatter]   do [her i Sognet]
Else Marie Kirstine Jensdatter    5    Ugift       deres Børn [Jens Christian Christensen og Mette Marie Hansdatter]   do [her i Sognet]
Else Kirstine Pedersdatter    83    Enke       Almisselem [Jens Christian Christensen og Mette Marie Hansdatter]   Serritslev Sogn, Hjørring Amt

Da jeg har sønnen Hans Peter Jensen i næste led født i 1936.

Så ser ud til Jens Christian skal findes i Hellevad, men Mette Marie skulle stadig findes i den Vester Brønderslev kirkebog.

Christian Løngaa

Hej Gitte.

Når du leder i folketællinger hvor gør du det så henne ?


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Løngaa

Hehe er faktisk ikke der jeg kigger.

Jeg kigger på http://www.sa.dk hvilket gør jeg må åbne og kigge hver folketælling igennem.

Gitte Johansen

#7
Ok, det var bare fordi du havde sat en ind, men det var måske bare en kopi af min?

Det er ikke alle, der er renskrevne endnu, men linket er da totalt uundværlig.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Løngaa

hehe Ja og jeg har også gemt det nu da...hjælper istedet for at sidde og kigge hver folketælling helt igennem.

Gitte Johansen

Prøv at finde de andre folketællinger for dette par. Der er en i 1834 og 1840, så dem kan du lige øve dig på.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Løngaa

Her er de i 1840.

Hjørring, Børglum, Vester Brønderslev, Westerbrønderslew By, et Huus, 81, FT-1840, C8720
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Jens Christian Christensen    36    Gift       Daglejer    
Mette Marie Hansdatter    40    Gift       hans Kone    
Christen Jensen    9    Ugift       hans Børn    
Hans Peter Jensen    4    Ugift       hans Børn    
Niels Christian Jensen    7    Ugift       hans Børn    
Else Kirstine Pedersdatter    72    Enke       Almisselem

Men kan ikke finde dem i Vester Bränderslev i 1834..hmmm.

Christian Løngaa

Og virker til at vöre dem her i 1855.

Hjørring, Børglum, Vester Brønderslev, Vesterbrønderslev Mark, Gaard, 153, FT-1855, D6847
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Jens Christian Christensen    50    Gift    Gaardmand. huusfader       Jerslev, Hjørring Amt
Marie Dr. . .??    53    Gift    Hans kone       Aalborg
Christen Jensen    18    Ugift    Deres børn       Her i Sognet
Hans Andreas Jensen    16    Ugift    Deres børn       Her i Sognet
Kirstine Karensine Jensen    8    Ugift    Deres børn       Her i Sognet
Mette Marie Madsdatter    36    Fraskilt    Tjenestepige       Albæk, Hjørring Amt

Gitte Johansen

Flot. Så får du dem her.


Hjørring, Børglum, Vester Brønderslev, Vesterbrønderslev Bye, en Gaard, 26, FT-1834, C9080
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Christensen Vestergaard    51    Gift       Gaardmand   
Else Marie Christensdatter    40    Gift       hans Kone   
Christen Hansen    12    Ugift       deres Børn   
Thomas Hansen    9    Ugift       deres Børn   
Anders Christjan Hansen    7    Ugift       deres Børn   
Jens Hansen    6    Ugift       deres Børn   
Jens Christjan Hansen    2    Ugift       deres Børn   
Mariane Hansdatter    16    Ugift       deres Børn   
Maren Hansdatter    14    Ugift       deres Børn   
Christen Mortensen    74    Enkemand       Inderste   
Jens Christjan Christensen    29    Gift       Daglejer   
Mette Marie Hansdatter    30    Gift       hans Kone   
Christen Jensen    3    Ugift       deres Børn   
Niels Christjan Jensen    1    Ugift       deres Børn   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com