Forum: Spilleregler

Startet af Jørgen Sørensen, 13 Sep 2014 - 16:44

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Sørensen

Hej

Jeg så på "Nyheder: Forum spilleregler" - linket øverst på siden.

Jeg synes, der mangler en SKARPERE præcisering af en "sigende" overskrift på indlæg.

Alt for ofte er der eksempler som:
"Hvor blev mine bedsteforældre gift"
"Hvem kender Jens Hansen"

Jeg orker ikke engang at læse disse indlæg... og spørgeren får derfor ikke svar fra mig.

Derfor spørg rigtigt, f.eks.:
"Hans Jensen og Petrine Olsen - gift 12.12.1912; men hvor?"
"Oplysninger søges om Jens Hansen, født ca. 1888 i Hornslet"  

Altså faktuelle oplysninger i overskriften, tak!

Hilsen
Jørgen

Mogens Pagh

Hej Jørgen.

Du har helt ret i din kritik af udformningen af flere overskrifter,
men det du foreslår, er præciseret i:

VIGTIGT: Sådan skriver du et godt indlæg.

Dette står bl.a. under AneEfterlysninger lige under Forum spilleregler.
Venlig hilsen
Mogens Pagh
Moderator

Inge Nissen

Problemet er vel, at trådstarterne ikke læser de gode råd, før de går i gang.

Hilsen Inge

Flemming Willum Petersen


Hvis man ikke på egen hånd gider at sætte sig ind i, hvordan man skriver et godt indlæg / laver en god overskrift før man starter en tråd, så gider man vel næppe heller læse retningslinierne.

Jeg tror ikke at vi fuldstændig kan undgå meningsløse overskrifter i et forum med så mange aktive brugere og medlemmer, og alt i alt har vi da også en rigtig god og hjælpsom tone herinde!

Men jeg er enig i, at det er frustrerende med de dårlige overskrifter.
Hvis der ligger en tråd under "Hjælp til tydning" med overskriften "tydning af tekst" eller "hans nielsens dåb" så bliver man jo nødt til at klikke, for at se, om det evt. kunne være noget der omhandler ens egen slægt. Det er det som bekendt sjældent.

Måske kunne man lave en funktion på siden, således at når en ny bruger tilmelder sig forum, skal man læse retningslinierne for indlæg og sætte et flueben, før man kan komme ind i selve forum?
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.