Frida Frederikke Møller, forældreløs i 1920 i Århus

Startet af Michael Pedersen, 13 Sep 2014 - 21:04

Forrige emne - Næste emne

Michael Pedersen

Kære alle,

Jeg er forholdsvis nystartet med at slægtsforske, og dette er tillige mit første indlæg her på siden, så jeg håber at I vil bære over med en nybegynder.

Jeg leder efter min morfars søster Frida Frederikke Møller.

Frida Frederikke er født d. 5. august 1915 i Århus og hun og min morfar, Arno Møller blev adskilt da de blev forældreløse i 1920. De kom ikke samme sted i pleje, og min morfar brugte mange år af sit voksne liv på at lede efter sin søster, men desværre uden held. Jeg har søgt efter hende i værgemålsprotokollerne, men har ikke kunnet finde hverken hende eller for den sags skyld min morfar.

Er der nogen som har et bud på hvad jeg nu gør? Eller er der nogen som har Frida Frederikke i deres slægtstræ. Jeg vil blive glad for enhver hjælp.

Mange hilsner
Michael Pedersen   

Mette R Francke

Hei

Kanskje hun er hos en av fadderen ?

Du kan også prøve å finne hennes konfirmasjon i sognene der fadderne/slektninger bor.

Så til sist kan du prøve borgerservice.

Hvis hun levde i 1968 , å har hun fått er cpr-nr , via dette kan de finne ud hvornår hun død.
Men der er jo en liten ,mulighet for at hun fremdeles er live.


Mette
Mette R Francke

Vivi Winther

Hej ved ikke om du har slået Frida op i kirkebogen her vil du se hendes moder Ane Kirstine Hansen f Møller er Frasepareret og Frida blot er hjemmedøbt 25 aug 1915, ingen oplysninger om faderen til Frida.

1913-1916 Århus Sankt Pouls, Hasle, Århus opslag 329 her var adressen Montanagade 46, Århus men er er de ikke at finde i FT 1916

Hvad tid er din morfar født??

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Michael Pedersen

Kare Mette og Vivi,

Tak for jeres input. Min morfar, Arno Møller, er født på fødselsanstalten i Århus 25. december 1918 og døbt samme sted to dage senere. Der står ingen fader angivet og heller ingen faddere.

Min morfars og Frida Frederikkes mor, Ane Kirstine Hansen (født Møller), dør den 24. september, 1920 på Fødselsanstalten I Århus (jeg formoder det er i forbindelse med fødsel af et barn, som jeg heller ikke har kunnet finde oplysningen om men da barnet ikke står registreret som dødfødt i kirkebøgerne, antager jeg at barnet har overlevet).

Herefter har Frida Frederikke været umulig for mig at opspore. Hun er at finde i Folketællingen i 1916, hvor hende og Ane Kirstine havde bopæl i Kroghsgade 10 i Århus, men jeg har ikke lykkedes med at finde hende i hverken kirkebøgerne eller værgemålsprotokollerne.


Mange hilsner
Michael Pedersen   


Lis B. Jensen

Hej

Det kunne være en ide at se om der er en faderskabssag på de to børn.
det skal du gøre på Landsarkivet i Viborg
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Vivi Winther

#5
Hej der ligger da gode info ved din morfars fødsel, Ane er Frasepareret ved Bevilling 29 okt 1912 og du får hendes fødselsdata 21 januar 1879. 1918 samme adresse som 1916

1918-1919 Århus Sankt Johannes Hasle Århus opslag 68

Har hun evt flere børn, og kunne de have taget deres søskende i pleje hvor er din morfar opvokset henne??

se lige denne
http://johnoglis.dk/genealogi/getperson.php?personID=I75745&tree=JM

Hilsen

vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Bente Aaris

Moderen døde på Fødselsanstalten i Aarhus 24.september 1920 begr. 28. september på Aarhus Nordre kirkegård.Fabrikarbejderske bopæl: Kroghsgade 10
Datter af Husmand Ludvig Møller og hustru Inger Hansdatter.
Født i Højelse 21.januar 1879.
Separeret fra Arbejder Marius Hansen.

Opslagnr:173 Sankt Pauls.

d.v.s moderen antagelig døde i barsel og efterfølgende kunne jeg da slå op i Sankt Johannes kirkebog (da jeg er blevet informeret om at børn født på Fødselsstiftelsen er indført der).

Under fødte piger 24. September 1920 fandt jeg da en Anna på opslagnr:221.
Pigen får faderens navn (han var en ungkarl) - men du må selv læse i kirkebogen da der er oplysningerne af nyere dato og Anna faktisk kan leve endnu.
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Mette R Francke

Hei

Se på oppslag som Bente fant og se i siste kolonne.
Mette R Francke

Vivi Winther

Hej lidt mere

   
Marius Hansen
Birth 3 SEP 1866
Death in Aarhus

   
Ane Kirstine Møller
Birth 21 JAN 1879 in Højelse
Death 28 SEP 1920 in Aarhus

Forældre:
   
Ludvig Jeppe Møller
Birth 14 JUL 1843 in Hesselbjerg I Rerslev Sogn
Death 8 FEB 1925 in Køge

hustru

   
Inger Hansdatter
Birth 5 JAN 1847 in Højelse
Death 6 FEB 1909 in Køge

Børn:

Hans Rasmus Møller
1870 –

Johan Frederik Møller
1872 – 1953

Dorthe Marie Møller
1874 – 1938

Maren Sophie Møller
1877 –

Ane Kirstine Møller
1879 – 1920


Sidse Marie Møller
1880 –

Vilhelmine Møller
1882 –

Inger Amalie Møller
1885 – 1931

...........................................................

   
A. P. Stougaard
Birth
Death in Kongsvang

Han var Handelsmand.

Hilsen

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"