Oplysning om Hans Didrich Bentzen søges!

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 14 Sep 2014 - 16:01

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Hej.

Jeg mangler nogle oplysninger om Hans Didrich Bentzen.

Det eneste jeg ved er, at han dør som 38årig 1874 i Århus, Hasle vor Frue ops. 348. Han siges at være gift og boede i Nygade.

Jeg har prøvet at kigge i FT fra 1870 fra denne gade, men kunne ikke finde ham.

Jeg tror, at han evt. var gift med Marie Christine Juliane Bentzen, født Molsen.

Jeg mangler det bryllup, så jeg kan se, om det er den rigtige kvinde!

Efter hans død gifter hun sig igen i vor Frue, Hasle Århus i 1976, ops 293 med Engelbrecht Emilius Haagen.

De flytter til København og findes i en FT fra 1880 i Borgergade 15, ops. 28. Her er der nævnt 2 døtre med efternavnet Bentzen.

Hun opgives til at komme fra Slesvig.

Jeg håber, at der sidder nogen, som kan hjælpe mig !

Venlig hilsen
Marianne.

Gitte Johansen

http://www.sejrssedler.dk/search_listing?local_tag=H.+Bentzen

+H. Bentzen+Bentzen1874-07-28
Aarhus Stiftstidende
At min kjære Mand, H.Bentzen, den 24. Juli afg. ved Døden efter et langvarigt Sygeleie, bekjendtg. for Sl. og V. af hans dybtsørgende Enke og Børn. Fire Børn modtage ham hisset og 3 begræde med mig Tabet af en god og kjærlig Fader. Julie Bentzen f. Moltzen
Permanent link
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Mortensen

Viser FT så vi kan se mor og pigerne.
Mor fra Slesvig og pigerne fra Flensborg.
Du må søge pigernes fødsel og evt. en vielse i Flensborg.



kbhv, København (Staden), Borgergade (ulige numre), No.15, Baghus, 198, 16, FT-1880, D3853
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Engelbredt Julius Haagen    51    Gift    Husfader    Smedesvend    Kjøbenhavn
Marie Christine Haagen f. Madsen    44    Gift    Husmoder       Slesvig
Marie Christine Dorthea Bentsen    19    Ugift    Datter    Tjenestepige    Flensborg
Carl Torsvold Berdtel Haagen    14    Ugift    Søn       Kjøbenhavn
Meta Christine Bendtsen    11    Ugift    Datter       Flensborg
Frederik Lagerqist    24    Ugift    Logerende    Skreder    Hankildra ??, Miltsjø
Anders Pershson    24    Ugift    Logerende    Skreder    ??
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Marianne Bøhmer Jensen

Hej Gitte og Anne. :-\

Først en tak til dig Gitte for dit svar.

Der er tale om nogle børn. 4 modtager ham hisset,kunne vel betyde, at de allerede er døde. De 3, der sørger, må vel være de 2 piger plus en ekstra!

Gad vide, hvor han kommer fra, og gad vide, hvornår Julie (Juliane) kom til Danmark?
Der er stadig en del usikre data om denne familie, som jeg vil prøve at få løst, meget gerne med hjælp fra jer.

Tak til Anne.

Det var fint, at du satte FT fra 1880 op, så vi kan se, at  2 at børnene kommer fra Flensborg.Den ældste skulle være født ca. 1860 og Meta Christine ca.1869. Mon Hans Didrich Bentzen  stammede fra Slesvig!

Hilsen
Marianne.