Søger hjælp til at finde halvbror

Startet af Stine Andersen, 17 Sep 2014 - 12:47

Forrige emne - Næste emne

Stine Andersen

For snart 18 år siden døde min far. I den forbindelse fik jeg at vide af min advokat, at jeg har en halvbror. Denne halvbror skulle dog intet arve (fordi en anden mand havde adopteret ham??) På det tidspunkt havde jeg ikke den store lyst til at møde ham og spurgte derfor ikke ind til mere omkring min halvbror. I dag er advokaten død og jeg kan derfor ikke kontakte ham.
Min mor har fortalt mig lidt omkring min halvbror - min mor er psykisk syg og jeg har ikke haft kontakt med hende i mange år - derfor er det ikke en mulighed at tale med hende om det.

Men det jeg ved er hvor min halvbrors bedsteforældre (morens forældre) boede omkring sidst i 60'erne. Jeg ved, at min halvbrors mor var omkring de 20 år sidst i 60'erne og at hun fik en søn (min halvbror) i en rimelig tidlig alder. Jeg har ingen navne, fødselsdage eller lignende - intet!
Min far har altid boet i en meget lille by og jeg har der forsigtigt (hvis min bror ikke ved noget) spurgt omkring mig, om nogen ved noget. Jeg har spurgt en mand som var min fars tidligere arbejdsgiver og min fars ven gennem rigtig mange år - men ingen ved noget. Jeg forstår ikke, at det har kunne holdes hemmeligt i et lille landsbysamfund i så mange år. Jeg forstår ikke, at min far ikke har betroet sig til ét eneste menneske, udover min mor.

Hvordan finder jeg ham? Hvordan finder jeg navnene på de mennesker, der boede i det hus sidst i 60'erne? De gamle journaler fra advokaten - hvor er de? Hvor kan jeg finde ud af hvor mange børn min far har fået?

Håber en eller anden kan fortælle mig hvor jeg skal starte min søgning - hvis det da er muligt..

Vh Stine.

Hans Henrik Hansen

Hej Stine.

Du giver for få faktuelle oplysninger. Din fars navn, bopæl i perioden.

Er din bror født før dig eller .... osv.

Undskyld, det er ikke for at fornærme dig, men det ligner en opgave for TV's Sporløs.

Men hvis du ved ca. hvor moderes til din halvbroder boede eller ca. bor, ryk en annonce i lokalbladene med en efterlysning. Gør en journalist interesseret - gratis.

Men det er ikke sikkert, at din halvbror ved han er adopteret, eller måske ønsker han at leve i uvidenhed for ikke at genere sin adoptivfar.

Med venlig hilsen

Hans Henrik


Gitte Johansen

Hej Stine

Jeg synes, det er godt med lidt forsigtighed her i det åbne rum.

Det, du kan gøre, er at finde adressen her på din halvbrors bedsteforældre

https://www.ois.dk

Brrug Ejerlav + matr. nr. her

http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside/find_ejendomsoplysninger

og så håbe på, at deres navne stadig står der.


Det er desværre ikke altid, da det kun er de nyere ting, der står der, men man kan være heldig.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Stine Andersen

Hans Henrik: Det er da helt bevidst at jeg ikke har opgivet navne osv - nemlig pga jeg ikke aner om min halvbror ved noget...Min fars navn, om jeg er født først osv er jo slet ikke relevant for dig. Jeg ønsker bare at få lidt hjælp til hvor jeg begynder at lede - har googlet og googlet i ca ½ år uden at føle jeg kommer nogle vegne - så det er ikke fordi jeg forventer der sidder en derude og vil servere alle svarene til mig på et sølvfad - vil gerne selv gøre arbejdet, har bare brug for lidt starthjælp!

Gitte: Tusind tak for dit svar! Vil helt sikkert prøve at kigge på de sider du nævner.

Anne Mortensen

Hvis vedkommen har levet i 1968 har han et CPR.nr. - gå til nærmeste Borgerservice og få hjælp.

Læs:

https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-CPR.aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324

Oplysninger fra cpr om andre - adresseforespørgsel  


Du kan henvende dig til kommunens folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 75 kr. (2014)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Vivi Winther

He Stine, dit indlæg er meget fint og du tager virkelig hensyn stor ros fra mig.

På Borgerservice oplyser du din far´s navn fødselsdata og beder oplyst om børn, du vil således få en liste med navne mv herpå. Dette bruges i arvesager hvor man ikke har kontakt til familie eller som du en ukendt halvbror. Jeg bruger det selv og ja det koster nogle steder 50 andre steder som Anna skriver 75 kr. Det er blot den mest diskrete måde at finde info på.

Håber du finder hvad du søger  :) og stor respekt til dig, man skriver ej om nulevende i forum altså navne, men nogen gør og sådan fik jeg en kusine der i familien var total ukendt, og jeg har boet nabo til hendes far, min farbror som desværre valgte livet fra.

Hilsen

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Stine Andersen

Vivi: Tak!
Tusind tak for jeres svar! Lyder til jeg skal på Borgerservice.