søger en frivilig til et skifte på landsarkivet i odense

Startet af Claus Christensen Bruun, 17 Sep 2014 - 22:11

Forrige emne - Næste emne

Claus Christensen Bruun

Ved et dødsfald i 1947, er der er en henvisning i kirkebogen til sunds-gudme herreds skifteret.
Jeg søger en frivlig der har mulighed for at gå på arkivet i Odense, da jeg selv bor for langt væk.
Jeg har fået at vide at dette arkvalie skal ses på landsarkivet i odense, men at jeg godt må give en anden person tilladelse. Jeg skal nok skrive flere detalier hvis i er interesseret. Hvis der er en af jer der har lyst til at hjælpe ville det være fantastisk, jeg skal bare lige bede om jeres email adresse, hvis i har mulighed for at hjælpe.
Mvh
Claus Bruun

Margit Madsen

Hej Claus

du skal ifølge dette havde tilladelse til at se det:

http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/skifteprotokoller_-_en_vejledning

og fra siden

Det må du se
Skifteprotokoller indeholder oplysninger om rent private forhold. De er omfattet af en tilgængelighedsfrist på 75 år.

Skiftearkivalier, der er mellem 50 og 75 år, kan benyttes efter speciel tilladelse. Denne tilladelse kan søges ved besøg på læsesalen. Ansøgningen behandles med det samme.

Du kan også søge om tilladelse til at benytte skiftearkivalier der er mindre end 50 år gamle. Ansøgningen skal være skriftlig på et ansøgningsskema eller i et brev. Du får skriftligt svar senest 15 dage efter, at ansøgningen er modtaget.

Det må du se - om adgangsregler og ansøgning

med venlig hilsen

Margit

Claus Christensen Bruun

Hej Margit
Jeg talte i går med landsarkivet i odense, det er korrekt man skal have tilladelse, men man kunne vente med at udfylde tiladelsessedlen til at man er på arkivet, og det var i orden at jeg kunne få en anden person til det. Jeg skulle bare lige sende en email til denne person som kvitering på at det er i orden. Håber stadig der er en der kan hjælpe mig. Der er nok ikke mange papirer fra skiftet, en affottografering af siderne er nok det nemmeste.
Mvh
Claus

Margit Madsen

Hej Claus

Jeg kommer af og til på landsarkivet i Odense, men kommer der nok først igen til uge 40, men skal gerne hjælpe dig, med at kigge og tage et par billeder, hvis du kan vente

Med venlig hilsen Margit

Claus Christensen Bruun

Hej Margit
Det lyder rigtigt godt, jeg kan sagtens vente til uge 40.
Jeg sender en email med lidt flere oplysninger.
Skal jeg bare sende den til din yahoomail?
Mvh
Claus

Margit Madsen

Hej Claus
det er fint med yahoo mail
med venlig hilsen
Margit

Lise Østerberg Bahr

Hej Christian.


Jeg har set noget af slægten på nettet - forskellige steder.

Er du også obs på Helmut Martensens webside om og i Flensburg, www.Adelby.com ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Claus Christensen Bruun

Hej Margit
Jeg har lige sendt dig en mail på yahoo. Håber du har modtaget den.
Tusind tak fordi du vil hjælpe.
Mvh
Claus

Margit Madsen

Hej Claus

den har jeg set

med venlig hilsen
Margit

Margit Madsen

Hej Claus

har sendt dig en mail

med venlig hilsen
Margit